|
| Mening om mercedes Fra : parchetnic | Vist : 467 gange 50 point Dato : 24-02-04 11:49 |
|
Jeg er igang med en opgave. Men mit udgangspunkt i den er, hvad der gør en mercedes speciel, hvorfor det er blevet sådan en luksusbil. Så hvis nogle har en mening, ville jeg blive meget glad. På forhånd tak
| |
|
Hvis du nogensinde har siddet i en Mercdedes vil du vide hvorfor.
Lige fra de tidlige modeller har Mercedes været kendetegnet ved deres høje komfortniveau, deres stabilitet, og deres høje produktionsstandard.
Jeg kører selv i en Mercedes 123 fra 1981, og finder i den en komfort og køreglæde som jeg ikke har oplevet i andre biler, man sidder behageligt, bilen er støjsvag, ligger kort på vejen, er nem at håndtere, en motor som yder optimalt ved såvel bykørsel som ved høje hastigheder.
Og så er den ikke til at slide op, det er ikke sjældent at en mercedes kører 800.000 km før motoren trænger til renovering, og så skal det jo samtidig nævnes, at reservedelspriserne hører til blandt de absolut billigste på markedet, og altid kan skaffes indenfor et døgn
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 24-02-04 12:07 |
|
Når man ser bort fra det bøvl Mercedes har i øjeblikket med dårlige bremser, har Mercedes været særdeles solide og noget nær uopslidelige biler. Samlekvaliteten har været rigtig god og tingene har været dimensioneret ordentlig. Lyt f. eks. til en Mercedes dør der lukker kontra en billgere bil. Du er ikke i tvivl. Samtidig har Mercedes forstået at promovere sig selv og har leveret limousiner til statsfolk og den slags. Sjovt nok ser man mest vores egen dronning i Bentley og Rolls - igen to temmelig dyre biler.
I dagens danmark er der vel ingen der lader sig imponere af en Mercer. Japserne er helt med fremme med luxus udgaver af Lexus, der nemt siger sparto til en Mercedes.
| |
|
Der er sgu stadig noget fantastisk ved at sidde bag rattet og se stjernen foran sig når man kører
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 24-02-04 12:34 |
|
....og noget af denne kvalitet/komfort kommer af, at man ikke skal sælge en økonomisk bil hvor vægten skal reduceres overalt. Der gåes ikke på kompromis (vi ser bort fra de uheldige små modeller) med kvaliteten og alle dele er velkonstruerede og med meget fine tolerancer.
Simpelthen kvalitet og tysk grundighed.
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 24-02-04 12:43 |
|
Netop derfor er det skammeligt at en eller anden mercedes konstruktør har lavet lorte-bremser på de nye modeller.
Se nu bare de gamle. Der kører et hav af frikørte ex-taxaer rundt med > 500000 km på klokken. Imponerende at skidtet bliver ved med at køre.
| |
| Kommentar Fra : g_h |
Dato : 24-02-04 13:35 |
|
Jeg læste engang om en Mercedes, der kørte som Taxa på bornholm.
Det var en forlænget udgave, med 6 døre!
Den havde rundet 1.000.000 (altså en million) kilometer et par gange!!
Over listen af udskiftede sliddele, var en vandpumpe, ikke fordi lejerne var gået, men simpelthen fordi vandet til sidst, havde slidt hul i pumpehuset!!
En anden udskiftet del, var et nyt rat, da alle knopperne, på bagsiden af rattet, var slidt af!!!
Gert
| |
| Kommentar Fra : alka |
Dato : 24-02-04 13:35 |
|
Jeg har kørt i Mercer i 15 år. i den samme frikørte 200D 123 fra 1982. Jeg købte den i 1986 og solgte den i 2000, for 28.000 kr. Da havde jeg kørt 648.000 km i den privat og erhverv. Ting blir' slit. Den eneste ting der nogen sinde gik direkte i stykker, var termostaten der stod af i åben tilstand. Jeg har kørt meget med campingvogn i DK og udland, men aldrig skifter kobling!
Hvad gør en Mercer anderledes end andre biler? Tidligere kørte jeg i Opel Record. Kik i bunden under måtterne, så lå ledningerne fra for til agter direkte på metalpladen med med kondens og rust til følge. En Mercer ligger alle ledningerne fra for til agter i kabelkasser. Tænk, at Mercedes i 1982 brugte lyslederkabler til at give lys i kontakterne. Alt virker, starter, kører og kører og kører.
Nu er mit kørselsbehov lig nul hvorfor jeg har købet en praktisk Suzuki Wagon R - hvor jeg efterfølgende har erfaret, at R står for rust, Den hedder forresten Wagon R+, hvor + står for ekstra rust!
[hør]
| |
| Kommentar Fra : alka |
Dato : 24-02-04 14:04 |
| | |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 24-02-04 14:16 |
| | |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 24-02-04 14:19 |
|
Flot skøjte alka!
PS Grusom overgang, sådan fra Mercedes til Wagon R.
| |
| Kommentar Fra : alka |
Dato : 24-02-04 14:26 |
|
3773 - Ja og Nej = Radikal! Nej jeg vil ikke kalde det en grusom overgang. Det dårligste er, at Suzukien har en stiv bagaksel.
Ellers har den mange goder. Aircon, sædevarme fartpilot og meget mere - og så sætter man sig jo bare lige ind.
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 24-02-04 14:32 |
|
Jo jo Alka. Men sådan en Suz er eddermame GRIM sammenlignet med en Mercer.
Nårh spøg til side. Der kan jo, iflg annoncerne, være en frygtelig masse i sådan en Suzuki. Kører den ellers OK? km/l ?
PS ALt det der krims/krams kunne du jo også få til merceren!
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 24-02-04 14:54 |
|
Okay Alka, det er jo tal der er til at fatte.
Synd for Palle at han altid ryger ud og ind af en vogn når man skal demonstrere hvor meget plads der er i den.
PS Kører også selv mini-bil nu. Havde en Croma før. Der er også en helvedes forskel.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|