/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Tilbage til Haverslev, Fyrkilde Ravnkild~
Fra : birtheandersen
Vist : 818 gange
100 point
Dato : 24-02-04 09:33

Indlæg 33658

Jeg er da kommet et stykke videre.
Men er der nogen der kender til Mathis`s forældre ( mere vil have mere).
Søren Pedersen og Kirsten Andersdatter, efter folketælling er de måske født i Kettrup.
Nielsine Marie Sørensen`s forældre vil jeg også gerne vide noget om.

Venlig hilsen Birthe

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-02-04 13:53

Fra FS.
jeg ved ikke om det er dem, men Mathis`s er født Skarp Salling,tjekkes i kirkebøgerne.
senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark

SOREN PEDERSEN VESTERGAARD
Male Family

Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

Marriages:
Spouse: KJERSTEN ANDERSDR Family
Marriage: 28 NOV 1828 Skarp Salling, Aalborg, Denmark

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-02-04 14:09

Fra DDA 1845, mon ikke det er forældrene til Matis Sørensen,hvis så er familien fra Thisted
enta
Samtlige personer i husstanden

aalborg, Slet, Vindblæs, Vindblæs bye, , En gaard, 16, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Søren Pedersen Westergaard, Gift, , , Gaardmand, Kjættrup sogn Thisted amt (Kettrup)
Kirsten Andersdatter, Gift, , , Hans kone, Kjættrup sogn Thisted amt (Kettrup)
Peder Christian Sørensen, Ugift, , , Deres børn, Salling sogn Aalborg amt
Anders Sørensen, Ugift, , , Deres børn, Salling sogn Aalborg amt
Niels Sørensen, Ugift, , , Deres børn, Salling sogn Aalborg amt
Matis Sørensen, Ugift, , , Deres børn, Salling sogn Aalborg amt
Mikkelline Sørensdatter, Ugift, , , Deres børn, Heri sognet
Maren Andersdatter, Ugift, , , Tjenestepiger, Kjættrup sogn Thisted amt
Karen Kirstine Christensdatter, Ugift, , , Tjenestepiger, Heri sognet

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-02-04 14:36

Resten må du hvis i kirkebogen for at finde, om det er din SOREN PEDERSEN vides ikke, men et gæt.
Senta

SOREN PEDERSEN
Birth:
Christening: 25 DEC 1793 Kettrup, Thisted, Denmark
Parents:
Father: PEDER PEDERSEN KRAG Family
Mother: MAREN SORENSDATTER

Kommentar
Fra : J.Oe

Dato : 02-03-04 08:54

Hej.
Jeg har sublerende oplysninger på Søren Pedersen og hans forældre, Søren hedder ifølge mine notater Sigaard , Forældrene: Peder Pedersen Kragh , født 28 December -1766 iKjettrup, Thisted, gift 5 Oktober 1792 ,og død 20 April 1810 i Kjettrup, Maren Sørensdatter var født 19 Maj 1766 i Kjettrup, Thisted, datter af Søren Sigaard.
forældre til Peder Pedersen Krag er Peder Pedersen Kragh Født 6 Oktober 1737 i Kjettrup, død 14 maj 1809 i Thorup, Thisted, var gift med Anne Pedersdatter ca. 1760, hun var født ca. 1741 i Thisted død 3 August 1811 i Thorup, Thisted .
Der findes en slægts bog over Kragh familien,som kan lånes på biblioteket, udgivet af Dansk slægtsforkning, Fredericia ,slægtsbog 5073, 1951, Randers slægtshistorie , Slægten Kragh 1981
J.Oe

Kommentar
Fra : birtheandersen

Dato : 11-03-04 17:46

Kan jeg få lidt flere oplysninger om slægtsbøger, som kan lånes på biblioteket.
Jeg har forgæves forsøgt at finde dem.

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 50 point
Dato : 11-03-04 17:58

På denne side kan du søge i bibliotekets database og se hvad der er af slægtsbøger.
http://bibliotek.dk/vis.php
Senta

Kommentar
Fra : birtheandersen

Dato : 13-03-04 17:43

Den Mathias jeg søger er ikke født i Skarp Salling, men i Fyrkilde.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-03-04 18:32

Fordi forældrene er gift i
Marriage: 28 NOV 1828 Skarp Salling, Aalborg, Denmark
Kan sønnen Mathias jo godt være født i Fyrkilde
senta

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-08-06 03:04

Nu er det godt nok meget længe siden at du fik svar, men jeg synes stadig at du skal lukke spørgsmålet. DU er stadig Kandu'er så det er kommentatorerne sikkert også (måske).

Husk nu at sige UNDSKYLD og TAK.

Godkendelse af svar
Fra : birtheandersen

Dato : 29-08-06 09:27

Tak for svaret senta.