/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kadet 89 forurener for meget til syn
Fra : Ole
Vist : 677 gange
100 point
Dato : 19-04-02 12:40

Jeg har en Kadet E 1989, 1,2 som er sendt hjem fra syn med bemærkning om for meget forurening, hvad gør jeg? motoren ryger ikke, kan det evt være blandingsforholdet som kan stilles på kaburatoren ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-04-02 12:00

Der er ikke andet for end at få den øko-testet hos et værksted.

"Ole" <Ole.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:8rSv8.35941$iY5.1436815@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en Kadet E 1989, 1,2 som er sendt hjem fra syn med bemærkning om
> for meget forurening, hvad gør jeg? motoren ryger ikke, kan det evt være
> blandingsforholdet som kan stilles på kaburatoren ?\
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-04-02 13:49

"Ole" <Ole.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:8rSv8.35941$iY5.1436815@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en Kadet E 1989, 1,2 som er sendt hjem fra syn med bemærkning om
> for meget forurening, hvad gør jeg? motoren ryger ikke, kan det evt være
> blandingsforholdet som kan stilles på kaburatoren ?\

Der sidder en CO2 skrue på kaburatoren, den kan du stille på..

Da du kørte Raketten ind var motoren så driftsvarm.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-04-02 13:59

TGD wrote:
> Da du kørte Raketten ind var motoren så driftsvarm.

høhø...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-04-02 15:23

"Dennis" <viol8r@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc014b9$0$10683$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> TGD wrote:
> > Da du kørte Raketten ind var motoren så driftsvarm.
>
> høhø...

Helt klart en udtalelse fra en person der ikke har haft glæden af at eje en
Kadett

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-04-02 17:40

On Fri, 19 Apr 2002 16:22:37 +0200, "TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk>
wrote:

>> > Da du kørte Raketten ind var motoren så driftsvarm.

>> høhø...

>Helt klart en udtalelse fra en person der ikke har haft glæden af at eje en
>Kadett

Elementært, at motoren skal være det (driftsvarm) og derfor et
relevant spørgsmål. Hos "os" er SB flink til at tage det element med i
betragtningen og gi'r "det" lige en chance ved at lade motoren gå i
forhøjet tomgang.

--
Mvh
Hr. Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-04-02 23:04

"Mm Kay" <alfaromeo164qv24v@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc047eb.2033934@dtext.news.tele.dk...
> On Fri, 19 Apr 2002 16:22:37 +0200, "TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk>
> wrote:
>
> >> > Da du kørte Raketten ind var motoren så driftsvarm.
>
> >> høhø...
>
> >Helt klart en udtalelse fra en person der ikke har haft glæden af at eje
en
> >Kadett
>
> Elementært, at motoren skal være det (driftsvarm) og derfor et
> relevant spørgsmål. Hos "os" er SB flink til at tage det element med i
> betragtningen og gi'r "det" lige en chance ved at lade motoren gå i
> forhøjet tomgang.

Tror det var "Raketten" han høede over!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-04-02 23:54

TGD wrote:
>> >> > Da du kørte Raketten ind var motoren så driftsvarm.
>> >> høhø...
>> >Helt klart en udtalelse fra en person der ikke har haft glæden af at eje
> en
>> >Kadett
> Tror det var "Raketten" han høede over!

Nææhh... det var nu mere fra et suspekt perspektiv... Må være mig, der
har set for mange film på betalingskanaler *G*

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-04-02 08:34

> Elementært, at motoren skal være det (driftsvarm) og derfor et
> relevant spørgsmål. Hos "os" er SB flink til at tage det element med i
> betragtningen og gi'r "det" lige en chance ved at lade motoren gå i
> forhøjet tomgang.
>

De fleste biler kommer jo kørende til syn
De fleste SB folk kan hurtigt se om Co målingen er faldende og venter lidt
og ser på måleren.
Men som beskrevet om Kadetten tror jeg bare den skal justeres lidt i
blandings forholdet og evt. have et nyt luftfilter.

--
Mvh
Hans Jensen
Mondeo 2,0 + Garmin GPS V

N 55' 29.170
E 12' 04.665

Denne mail er scannet for virus...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-04-02 08:41

On Sat, 20 Apr 2002 09:33:54 +0200, "Hans" <nospam.hans.jensen@pc.dk>
wrote:

>De fleste biler kommer jo kørende til syn

"Alle" ved jo også, at en tur på 500 m ikke er nok - der skal en langt
større distance til. Faktisk kørte jeg en væsentlig omvej, sidst jeg
var til syn, men tilsyneladende ikke lang nok. Det klarede SB så ved
den omtalte "operation"

>De fleste SB folk kan hurtigt se om Co målingen er faldende og venter lidt
>og ser på måleren.

Jamen, dét er jo herligt..............................................

--
Mvh
Hr. Mogens

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 100 point
Dato : 20-04-02 16:28

Hej.
Min Kadett blev synet for et par uger siden. Den havde samme problem. For et par hundrede ved en automekaniker blev den stillet på co2'en så den røg lige igennem syn!
Mvh
Nocom