/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
phpnuke på webhotel
Fra : wejergang
Vist : 319 gange
100 point
Dato : 23-02-04 23:35

Er der nogen der har erfaringer med opsætning af phpnuke på et webhotel? Jeg har mit webhotel liggende hos Cliche.dk og forsøger at oprette et phpnuke CMS. Jeg har fået oprettet en database hos dem, men den er tom og hedder ikke det samme som i configfilen. Jeg har forsøgt at rette configfilen til, men det virker stadig ikke (kan det være pga. der ingen tabeller er i databasen). Er der nogen der har en guide til hvordan jeg kommer igang....?

Mvh
Christian

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 23-02-04 23:40

det er vidst noget med at du skal bruge install scriptet phpnuke
men hvorfor ikke bruge postnuke istedet da det er vidreudvikling phpnuke
postnuke finder du på www.postnuke.dk og der danskvejlning til hvordan du gør

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 24-02-04 16:05

poul_from.... postnuke er ikke en viderudvikling, hvis du spørger mig, det er en ny gren af phpnuke, som blev dannet grundet at der var en del der var utilfredse med at ham der i sin tid startede phpnuke ikke ville lytte til forslag.. etc etc..

hvad angår din installation, så skal du uploade ALLE filer og mapper til din server og derefter gå på http://www.dinhjemmeside.dk/install/install.php så skulle der gerne komme en installationsguide frem, og den kan også vises på dansk.

det BURDE ikke være nødvendigt at ændre i configfilen... men skriv gerne hvis du har yderligere spørgsmål, har nok sat de første 200 phpnuke, postnuke, e107, installationer op.... så vi skal nok få det op.

mvh
Basil

Kommentar
Fra : wejergang

Dato : 24-02-04 19:43

Hej Basil.

Jeg vil straks give mig i kast og fluks vende tilbage hvis jeg støder ind i problemer :)

mvh
Christian