/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
VCD
Fra : Smukke_Ole
Vist : 403 gange
120 point
Dato : 23-02-04 22:54

Hej !

Jeg har lige investeret i en DVD spiller og ville gerne have det sådan at jeg kunne vise mine billeder fra computeren (næsten alle sammen .JPG) på "tossekassen" i stuen.
Gutten i butikken sagde, at den ikke kunne spille foto-CD, men at jeg blot kunne brænde billederne over på en VCD. Jeg har Nero 5.5 installeret, men når jeg vil have den til at brænde en VCD forlanger den .MPEG eller .AVI filer. Er der et freeware program, der kan konvertere .JPG til .MPG eller .AVI ?
Eller er der en anden smart måde at løse problemet på ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-04 22:58

Ja her kan du hente en prøveversion , men senere bliver du nødt til at investere i programmet
http://www.1stvideoconverter.com

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-04 23:00

Jpg er jo billedfiler mgp og avi er filmfiler Men min dvd kan da godt spille almindelige cder der er hjemmebrændte med Jpg billeder på Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-04 23:02

Ok refi der lærte jeg lige noget nyt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-04 23:03

Skal Smukke_Ole så komme til dig når han vil se sine billeder?

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 23-02-04 23:03

-> Sunowich

Vil det sige, at man skal brænde det, som Nero kalder en data-CD med .JPG filer, og så skulle den så kunne spilles på DVD-bøvsen ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-04 23:05

Kun hvis din DVD spiller kan vise billed-cder
Det skrev du i spørgsmålet at den ikke kunne.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-04 02:51

Du sku da ta og prøve det ville jeg da gøre mvh Sune

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-02-04 16:58

-> Sunowich & refi

Har prøvet med at putte en CD med .JPG filer i apparatet. Det tror først, at det er skive med .MP3 filer, og så ka' jeg få vist 2 - 3 billeder, hvorefter den opfører sig mærkeligt, d.v.s. at den viser et logo fra DVD spillerens fabrikant og derefter det sidst viste billede i forskellige størrelse/opløsninger samtidig med at den skriver: Corrupted MPEG file

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-04 17:13

Med et af disse programmer kan du lave et helt billedshow der kører automatisk.
http://www.ulead.com/download/trial.htm
http://dvd.golddownload.com/IPhotoDVD.html
Har du andet på dine Cder end .jpg
Hvis du har det kan det være det der forvirrer maskinen.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-02-04 18:28

-> refi

Nej, der er kun .JPG på skiven
Jeg prøver lige at kigge på dine links og vender tilbage

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 27-02-04 14:11

-> refi

Har prøvet dit link http://dvd.golddownload.com/IPhotoDVD.html og det progarm virker fint. Det er først når jeg kommer til brændingen med min Nero 5.5 at der går kage i den.
Nero skriver noget med, at det skal være MPEG-1 encoded, og at der ikke er hverken video eller audio. Det sidste er sandt, men den fil, der er resultatet af konverteringen fra .JPG til .MPEG kan fin spilles i windows mediaplayer.
Er det min Nero, der er for gammel ?
I vejledningen til IPhotoDVD er anført Nero Express, men den kender jeg ikke.
Man kan sikkert købe den eet eller andet sted, men det vil jeg helst undgå, da kronerne ikke sidder særlig løst her på stedet, og når jeg nu ikke ved, om det er det, der er i vejen.

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 120 point
Dato : 27-02-04 14:45

Hvis filen virker efter konvertering, så prøv den i din DVDafspiller - der virker den sikkert også.
Jeg er ikke så meget hjemme i NERO (din version er god nok) men det lyder kun til at være et konfigurationsspørgsmål.
NERO Express er kun en enklere version af NERO´s normale brænderprogram.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 27-02-04 23:17

-> refi

Problemet er, at Nero ikke vil brænde den fil, der er resultatet af konverteringen, så jeg kan ikke prøve den i DVD spillen

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 10:39

Prøv med et andet brænderprogram f.eks. windows eget (record now)
Men det undrer mig lidt at NERO ligefrem skulle nægte. Hvad hvis du bare brænder den som datafil ?
Hvilken filtype får du efter konvertering?

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 28-02-04 10:57

-> refi
1: hvor finder man Windos' eget brænderprogram ?
er det en del af WIN XP ?
2: NERO nægter ganske rigtigt at brænde (se mit indlæg fra d. 27.02.04 kl. 14.11)
3: Har ikke prøvet at brænde den som datafil, men vil prøve i dagens løb, hvis jeg får
lov af "chefen", som mener det er vigtigere, at der bliver pudset vinduer etc.
4 Efter konvertering er filtypen :MPEG

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 11:04

1. ja
2. ?
3. ok
4. ja - og sikkert mpeg1 (tjek lige om DVDen kan klare det)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-04 14:09

Ellers kunne det måske være dit brændeprogram der er fejl i ???? Du kunne jo prøve at slette det og geninstallerer igen Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 29-02-04 18:00

Tak for svaret refi.

Det virkede sgu' da jeg brændte en data CD med den .MPG fil, der blev resultatet af konverteringen, så nu er der glæde i det lille hjem (bortset fra de gæster, der er tvangsindlagt til at se forhenværende .JPG billeder fra Bingo-Bongo land)

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 18:48

selv tak - godt det lykkedes