/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
gammelt tapet...
Fra : anjaa
Vist : 1400 gange
40 point
Dato : 23-02-04 22:01

Jeg har en væg med gammelt tapet, det sidder lag på lag og ser farligt ud - men er uden huller. Jeg ville helst fjerne det og vandskure men energien mangler. Nogle der har nogle ideer?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-04 22:04

Ja damp det af og sæt væv op Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-04 22:05

Hvor bor du i landet og hvad vil du give for at få det gjort ?? Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-04 22:06

Hæng et stort stykke nervøst velour op Hi hi Mvh Sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-02-04 22:08

...og håb, at du ikke bliver træt af vævet for det er svært at fjerne. Væv behøver i øvrigt en fuldstændig glat væg hvis det skal se pænt ud.
Se dette spørgsmål:
http://www.kandu.dk/dk/spg/33814
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-02-04 22:09

Genkendte du noget??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-04 22:14

Ja men væggen skal da bare ha en gang sandspartel Bjarne Og væv fås i flere varianter end da du var ung Faktisk så tynd og fin så du slet ikke kan se det er væv Mvh sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-02-04 22:16

Sune Lalle >> Det har du heller ikke forstand på.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-04 22:17

En anden god ting ved at sætte væv op er at væggen aldrig vil revne da det holder godt sammen på det hele og kan bruges som underlag til alt så hvoffor sku man da ha det af ?? Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-04 22:20

Så Bjarne Nu det sku nok fra din side jeg skal måske til at kalde dig for Bjarne Dumskalle eller Dumpap eller andet?? nu må du helre prøve på at være den savlige som du jo så gerne vil have ry for at være

Kommentar
Fra : cad

Dato : 23-02-04 22:38

skær dybe vandrette ridser i tapetet, og vand væggen for efter opblødning at pille det af med et bred japanspartel.................
..................... brug evt. tapetopløser

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 23-02-04 23:22

hej anjaa ved godt der her lyder dumt men rids væggen og smør tapet klister på den så opløser det sig.men det bedste er nu en afdamper.
johnni.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-02-04 16:45

lav et brædt men en del søm i "vask" tapetet med brædet så der kommer ridser i tapetet tag herefter en blomsterforstøver (varmt vand og et par drypper sulfo) sprøjt på tapetet lad det sidde 15min gentag det 2-4 gange så det er godt vædet. invister i en tapet afskræber (RØVERKØB CA 100KR) det er een holder til standyblade der ligner en spartel men er meget mere efektiv

Kommentar
Fra : anjaa

Dato : 24-02-04 22:14

Tusind tak for alle Jeres gode råd! Nu har jeg da lidt at gå vidre med.
Jeg tænkte på, at jeg for nogle uger siden så en i TV som kom et eller andet udenpå det gamle tapet... kan jeg have misforstået.. for jeg må indrømme at jeg gerne ville springe over hvor gæret er lavest og undgå at skulle fjerne det gamle tapet.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-04 03:01

Altså det er noget fusk Man skal altså gører sådan noget ordentligt nu ved jeg jo ikke om det er ejerbolig eller lejer du har men du ricikerer bare at skal lave det hele om og arbejdet er såmænd ikke større med at gå ordentligt til bunds Ps.Du ka jo selvfølgelig ty til mit råd nr 3 med et stykke velour men mon ikke du bliver gladere for en ordentlig tilbundsgående løsning Mvh sune

Kommentar
Fra : anjaa

Dato : 26-02-04 11:00

jo, det gør jeg helt sikkert, men jeg er højgravid og ville gerne have det pænt... og helst NU :D

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-04 12:48

Ok Tillykke med det nor det altså kommer så det ud og invisterer i et stykke stof

Mvh sune

Kommentar
Fra : g.lykke

Dato : 07-03-04 20:15

når der sidder mange lag tapet er det nemmeste at bruge en skraber med et langt skaft, klingen er som en klinge til stor hobbykniv med bræk-af-blade og tapetskraberen købes i de velassorterede farvehandlere
fordelen er at man kun arbejder med tørt tapet, modsat når man anvender afdamper,
mvh g.lykke

Kommentar
Fra : cad

Dato : 07-03-04 22:11

jeg har lige fået et tip : gennemvæd et lagen og forvand tapetet... hæng det våde lagen op på tapetet og efter et stykke tid er tapetet til at pille ned . tippet skulle stamme fra bladet : Gør Det Selv ...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 00:47

Hallo husk at lukke spørgsmålet
Mvh Sune

Kommentar
Fra : anjaa

Dato : 23-03-04 22:25

har taget tapetet ned!! - pust - var ikke så slemt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-04 22:50

Nå det var godt hvad vil du så gøre nu ??
Og har du født eller hvornår skal det være
Mvh Sune ??

Kommentar
Fra : cad

Dato : 24-03-04 08:55

hvad med strukturtapet, som ligner vandskuring..........det skal bare males over med en vandfortyndbar maling.... og det er mindre arbejde end egentlig vandskuring, der kræver en del muskelarbejde...

sandspartel i huller og ujævnheder, ...tapet på, .....og maling, .....og færdig...

fordelen er at det kan overmales, når du trænger til forandring...............det er let at opsætte og givet et godt underlag for evt. senere tapetlag..........