/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
rpc server
Fra : lykkefeen
Vist : 714 gange
20 point
Dato : 23-02-04 21:30

jeg har en advrsel vindue der dumper op når jeg logger på nettet (adsl) den skriver at systemet vil blive lukket ned af
NT AUTOHOORITY / SYSTEM og at RPC server lukkes ned og pc vil genstarte har formateret computeren og søgt fejl og ringet landet rundt men ingen har hørt om det før så nu skriger jeg efter hjælp hvad kan jeg gøre
er det muligt at jeg skal skifte netværkskortet

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 30 point
Dato : 23-02-04 21:47

Måske en virus??Har du et opdateret anti virus også hjælp at hente her http://www.spywarefri.dk/forum/default.asp mvh Sune

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 23-02-04 21:57

Det lyder mere som et sikkerhedsproblem jeg tror at det er i den retning du skal søge.
Det har ikke noget at gøre med netværkskortet.

Det er Windows NT du kører ikke ? Check det servicepacks der er kommet - det kan være at fejlen er blevet rettet.

/TC

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-02-04 22:04

Lyder som blaster eller en variant af denne virus! Som Sune siger gå ind på www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 24-02-04 01:45

Det er helt klart Blaster..... Jeg har haft den flere gange og har efterhånden hjulpet en del med at fjerne den...
Du skal installere en update til windows før blaster er helt væk..
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2
Ja, det er et frygtelig langt link.. men når den er installeret så har blaster ingen chance..
mvh Brommi

btw, husk altid at køre windows update jævnligt

Godkendelse af svar
Fra : lykkefeen

Dato : 24-02-04 12:29

Tak for svaret Sunowich.