/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
defekt farver på tv
Fra : hesp
Vist : 432 gange
100 point
Dato : 23-02-04 21:15

hej eg har et fjernsyn hvor der er begyndt at komme mærkelig farver i siderne kan det skyldes at der har være strømsvigt
da det ikke var der i går men først kom i dag efter strømsvigt?

ps. der er ingen højtaler ved siden eller tæt på.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-04 21:19

Der er noget med at man kan låne en dims der magnetiserer eller afmagnatiserer ?? måske er det det Spørg evt i en tv butik mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-04 21:19

Ellers er det måske ved at være udtjent ?? hvor gammelt er det ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-02-04 21:21

Sluk for tv, tænd efter 5 min. virker det ikke skal det
afmagnetiseres.
Det klarer en fagmand bedst. Resultatet kan blive værre
hvis man ikke er klar over proceduren.

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 110 point
Dato : 23-02-04 21:32

det er ikke nok at slukke da et modernet tv står med en standby-spænding !
Stikket skal ud af kontakten, og vent hellere i 15 min.
det er muligt at det skal afmagatiseres, men den går ikke hvis det er et sony(trinitronskærm).
elles kan du tage en magnet(kraftig) og sving armen(med magneten i hånden) rundt, i en afstand af ca ½meter.
og gå så langsomt væk fra tv'et. men 95% change for at det blir værre.
find en privat tv-reperatør i lokalavisen, han kan du sikkert få til at komme og gøre det for en billig penge.

Mvh Natmaden

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 23-02-04 21:38

hesp her
det er et "trinitron" men jeg kan bare ikke forstå at det gør det fra en dag til den anden og nomal er det fordi der står nogle højtaler eller noget der er magnetes ved siden af.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 23-02-04 21:47

Hvor gammelt er fjernsynet ?

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 23-02-04 21:49

det er fra oktober 1999

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 23-02-04 21:54

Er der så ikke indbygget en afmagnetiseringsfunktion i menuen ?

Godkendelse af svar
Fra : hesp

Dato : 23-02-04 22:12

Tak for svaret natmaden.
det var super det hjælp at slukke det

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-02-04 22:45

jeg snød jeg har selv et. Og har prøvet at stille en uskærmet bashøjter oven på,
tv'et var en dag gammelt, og jeg var tudeklar, hele næste døgn,
indtil det slog mig at trække stikket ud