/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hvad er det?
Fra : S.B.L
Vist : 890 gange
500 point
Dato : 23-02-04 20:50

Hejsa.
Jeg har hørt om denne helt vildt lækre ret - men aner ikke hvad det er.

Den hedder: Pollo a la Puttanesca, men går vist også under navnet Pollo a la Mulle...

Mvh
Bue

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 23-02-04 20:55

POLLO ALLA PUTTANESCA

ingredientes

1 pollo
1 kgs de cebollas
3 dientes grandes de ajo
1 taza de vinagre de alcohol
1 cdita de comino
1 cda de orégano
1_ají quitucho
2 cdas de pimentón
hojas de lechuga
aceite de oliva
sal y pimienta

cómo se hace

Trozar el pollo en 8 partes: 2 muslos, 2 patas, 2 alas y la pechuga en 2 mitades.
Se descarta la carcaza que nos servirá, en otro momento, para un buen caldo de gallina.
En un mortero machacar los dientes de ajo junto con el orégano, el comino, la pimienta y la mitad del pimentón. Mezclar con un poco de aceite de oliva y untar con esta mezcla los trozos de pollo.
Freír los trozos de pollo a fuego muy bajo y cuando estén dorados, retirarlos
En el mismo aceite, incorporar las cebolla cortadas en cuartos, el ají quitucho cortado en tiras y el resto del pimentón. Añadir el vinagre y dejar que la cebolla transparente sin llegar a freír.
Incorporar los trozos de pollo, remover, cocinar por 2 o 3 minutos y dejar reposar.
Servir sobre las presas en fuente sobre un lecho de hojas de lechuga.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-04 20:56
Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 510 point
Dato : 23-02-04 20:59

SBL

Du får den lige på dansk:

Pollo betyder kylling på spansk, og Puttanesca er en klassisk ital. sauce (sugo) Kig her: http://www.italy.dk/mad/tomat/tomatsovse.htm - Så steg noget kylling og lad den simre i sugoen, med Ciabatta brød og grøn alat til - herlig ret.

Den med Pollo a la Mulle må være noget lokalt?????

Ram

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-04 21:01
Kommentar
Fra : ram2

Dato : 23-02-04 21:07

>Refi

Ajiii Refi - den fås sgu da ikke som pasta - Pasta er pasta, som man kan bruge sammen med kyllingen, eller pastaen alene med sugoen på, men så er det jo ikke en Pollo a la Puttanesca - der er jo ingen pollo

Ram

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-04 21:09

Nej den er fløjet - men der skal vel noget til kyllingen (det var sammensætningen af sovsen)

Kommentar
Fra : S.B.L

Dato : 23-02-04 21:10

Det lyder sørme lækkert...

Men da jeg mest er til danske opskrifter - så tak for hjælpen.

Mvh Bue

Godkendelse af svar
Fra : S.B.L

Dato : 23-02-04 21:10

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 23-02-04 22:14

POLLO ALLA PUTTANESCA
er en spansk ret og har totalt andre ingredienser end den italienske du henviser til ram2
Nedenstående oversættelse af

Ingredienser

1 kylling
1 kgs løg
3 store fed hvidløg
1 kop hvidvinseddike
1 tsk komme
1 tsk oregano
2 tsk paprika
salatblade
olivenolie
salt og peber