/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvad betyder de fors. ting på guitaren?
Fra : beotry
Vist : 276 gange
100 point
Dato : 23-02-04 18:14

Jeg overvejer at købe en ny elguitar men jeg fatter ikk' meget af det der står om dem... hvad betyder alle de ting???
Kender i nogle gode steder hvor de sælger guitarer (jeg har mest kigget på www.aage.dk) eller noget gode sider med guitar ting?

Fender Standard Stratocaster elguitar
# Massiv poppel krop
# Ahorn hals med moderne V profil
# Rosentræ eller Ahorn gribebrædt med båndmarkeringer ---Er det godt eller dårligt ?
# 21 Vintage style bånd
# Fender krom hardware
# Lukkede Fender mekanikker
# 3 single coil pickupper
# Vintage Tremolo system
# Monteret med Fender Super Bullet 350L strenge 09-042
# Black, British Racing Green, Wine Red, Artic White & Sage Metallic ---Ok- det farve men alt det andet ?

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 23-02-04 18:29

Hej beotry.
Prøv at kigge på www.akustikken.dk . Der står mange gode ting til både begyndere og øvede.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : Svenne182

Dato : 25-02-04 17:47

Massiv poppel krop:

kroppen - altså selv guitaren er lavet af massiv poppeltræ

Ahorn hals med moderne V profil:

Halsen er lavet af Ahorntræ og at bagved (på den anden side af der hvor du sætter fingrene) er halsen formet som et V og ikke som et C, som nogle guitarer er

21 Vintage style bånd:

21 bånd - 21 steder du kan plante pølserne. Det med Vintage style er vidst noget med størrelsen (højden og bredden)

Fender krom hardware:

Alt Hardware (stemmeskruer, bro, stemmeskrueknapper) er krom (kan du også se på billedet af guitaren. - hvis der står guld, kan du se det meget tydeligt i forehold til krom)

Lukkede Fender mekanikker: forstår jeg heller ikke helt ... :S

3 single coil pickupper:

det gennerelle for alle pickupper er at de er til for at "picke" lyden "up" ... altså som en mikrofon der optager svingningerne fra strengene.

forskellen på en singlecoil pickup og en humbucker, er at en humbucker er to singlecoils sat sammen ... :) Dette gør at lyden bliver mere "tæt".

Vintage Tremolo system: Da jeg ikke har en guitar med dette system, kan jeg ikke sige noget om det :(

Monteret med Fender Super Bullet 350L strenge 09-042:

strengene som sidder på når du får guitaren er mærket: "Fender Super Bullet 350L" i størrelsen 009.-042. tommer (den tyndeste streng er 009. tommer tyk og den tykkeste er 042. tommer tyk.

Kommentar
Fra : beotry

Dato : 28-02-04 11:04

Ok... hvad er bedst 3 single coil eller 2+ en humbucker. Og hvordan synes du i øvrigt guitaren lyder... som et godt køb ? Den koster 3800! Tak for hjælpen !!!