/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
min bil tikker
Fra : abelspendabel
Vist : 1092 gange
100 point
Dato : 23-02-04 14:30

hej

Der kommer små tik lyde fra min bil, de kommer inde fra bilen og mig bekendt lyder det som om at det kommer fra instrument brædtet, kunne det evt. være nogle slidte tandhjul ? Det er en ford mondeo fra 93. har kørt ca 180.000 km

En sjælden gang forsvinder lyden. hvis det er tandhjul kan de så udskiftes eller kan man prøve at give dem olie ?

Hvad mener i det kan være

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 23-02-04 14:48

hej det kan være dit spedometer kabel der gør det se om det lige som hakker når du kører.
mvh.johnni

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-02-04 14:50

Hejsa
hvis det komemr fra instrument panelet
kunne det type på at speedometer kablet er ved knække, og skal udskiftes

Kommentar
Fra : abelspendabel

Dato : 23-02-04 15:12

Det hakker nårj eg kører, ligeledes er min speedometer nål lidt livlig hoppende mellem 0-60 ... er kablet mon kaput?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-02-04 15:15

Lyder sansynligt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-02-04 15:17

Kabelet kan selvfølgelig være dårligt, men tit er det fordi, nogen har haft instrumentpanelet ude, for at skifte et eller andet, feks. pærer, og så er det ikke sat rigtigt på, eller har et for stort knæk.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : abelspendabel

Dato : 23-02-04 15:28

er det noget man selv kan skifte eller skal man til mekaniker ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-02-04 15:33

Det kommer stærkt an på hvod'den dine hænder er skruet på (næsten alle kan skifte et speedometerkabel, men pas som Palle skriver på med ikke at knække kablet).

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 23-02-04 15:33

det kan du godt selv hvis du ved hvordan dur tager instrumentpanelet ud.

johnni.

Accepteret svar
Fra : johnni

Modtaget 110 point
Dato : 23-02-04 15:35

og det er dit kabel det er galt med når nålen hopper sådan.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-02-04 15:45

Speedometeret og drevet kan også være syg. Men antagelig er det kablet.

Kommentar
Fra : abelspendabel

Dato : 23-02-04 15:53

Nogen som bor i kbh områder der har lyst til at skifte et speedometer kabel på en mondeo Så giver jeg en vand/bajer

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-02-04 16:12

Det der tager længst tid er at finde ud af hvordan man får alle de paneler af, da mange skruer er skjult, bla. i handskerum mm.
Måske skulle du overveje at finde dig i tikkeriet, hvis det er en ældre bil. Men hvis du alligevel får den skilt ad, så plejer man også at udskifte alle små instrumentpærer.
Nu håber jeg at dit speedometer virkelig hopper, og at det ikke er benzinpumpen, eller et ur der tikker. Ha,ha.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : abelspendabel

Dato : 23-02-04 22:43

det er inde fra speedometer kassen.. det kan tydeligt høres Får en mekker til det

Godkendelse af svar
Fra : abelspendabel

Dato : 24-02-04 09:32

Tak for svaret johnni.