/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan stadig ikke få edb priser
Fra : bibsamie
Vist : 490 gange
200 point
Dato : 23-02-04 14:01

Jeg kan stadig ikke få edbpriser dk til at virke på min pc men på den anden side af skrivebordet og andre pcer på samme system virker adressen, hvad er galt

per

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-04 14:03

Forkert opsætning.....
Nej der skal flere oplysninger til.
www.edbpriser.dk virker udmærket.
Prøv linket.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 23-02-04 14:27

refi

nej den viser bare at siden ikke kan vises.

per

Kommentar
Fra : nathan

Dato : 23-02-04 14:47

Hvis du har en firewall, så prøv at slå den fra, for at se om det hjælper

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 23-02-04 14:49

nathan

det har vi ikke

per

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-04 14:49

Ellers flere oplysninger
Styresystem, browser osv.
Har du tjekket for virus (den er slem i øjeblikket)

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 23-02-04 14:52

Hvad med at lukke den ene maskine ned medens du prøver EDBpriser på den der ikke virker.... man ved aldrig hvad der kan ske.

/TC

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-04 14:59

Har vi gang i konflikter eller hvad?

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 23-02-04 14:59

refi

vi kører XP PRO på alle maskiner 5 ialt jag har prøvet at tage min maskine helt fra de andre, det er det samme problem
vi bruger Norton anti 2003 Pro Edition vi har en virus vi ikke kan slippe af med, jeg må lige slukke maskinen igen for at skrive navnet ned, den hedder Downloader MS. alle ander virusser snupper den

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 23-02-04 15:01

Norton kan heller ikke sætte den i karantæne

per

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-02-04 15:02

edbpriser har det med at være langt tid om at blive klar, sikkert pga noget registring af rekalme.
du modtager helt sikkert en del cokie efter et besøg, hvis ikke kan du nok ikke komme ind.
så måske det er din sikkerhed der er for høj. hvis en anden pc kan komme ind, kunne det være relevant
at vide om de er på samme net (IP), flere pc'er på samme net,Hmmm !.
Er der firewall/antivirus på den pc som ikke vil.
Syntes at edbpriser prøver at finde ud af en masse om de pc'er der besøger dem.
slet eventuelt cookies som har forbindelse med edbpriser, og kommer du ind, så kør
Ad-Aware bagefter.
Mvh Natmaden

Kommentar
Fra : penny

Dato : 23-02-04 15:02

genstart din computer og prøv igen, hvis den viser igen siden kan ikke vises, så prøv de forslag de giver
Penny

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-04 15:03

Ak ja hele Danmark er ramt.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 23-02-04 15:05

natmanden

vi har ikke firewall der er antivirus Norton på den pc det er galt med

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 23-02-04 15:06

penny

jeg har haft problemet i ca 2 måneder og har bedt om hjælp tidligere med intet hjalp dengang, men jeg prøver igen.

per

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 23-02-04 15:09

Hermed konstateres endnu engang
Norton 2003 - Giver igen problemer

Kommentar
Fra : nathan

Dato : 23-02-04 15:11

Prøv evt at tilføje edbpiser.dk til trusted sites (eller "Websteder du har tillid til") i din browser opsætning. Når du altså er sluppet af med din virus

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 23-02-04 15:12

refi

så fortæl hvilket program jeg skal bruge så bestiller jeg det straks.

per

Kommentar
Fra : penny

Dato : 23-02-04 15:16

prøv at gå in i explorer egenskaber, og security, klikk på sikre sider, og skriv så i felted edbpriser osv. og se om det hjælper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-04 15:18

Hurra

AVG - Det er gratis

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-04 15:19

Og spøg tilside
Norton 2003 har givet flere spørgere problemer.
Hvorfor det lige er den udgave ved jeg ikke (de gør det måske med vilje)

Kommentar
Fra : penny

Dato : 23-02-04 15:28
Kommentar
Fra : penny

Dato : 23-02-04 15:31

Norton 2003 kan got fjerne den virus. og er i det hele et af de beste antivirusprogramer på markedet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-04 15:33

Så har du ikke læst om alle de problemer folk har haft netop med den udgave.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-02-04 15:33

for at starte et sted tag en onlineskanning med housecall (den finder også eventuelle virus fra de sidste par dage)
http://housecall.antivirus.com/housecall fra samme firma findes et godt antiviruspgm.
PC-cillin http://dk.trendmicro-europe.com
AGV er også godt og det er gratis http://www.grisoft.com
Det er da en start
Ad-Aware fra http://lavasoft.com er også et must til oprydning af spyware og cookies
Mvh Natmaden.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 23-02-04 15:42

trojan Win32/TrojanDownloader.Stubby.A infiltration found in operating memory. NOD32 cannot clean this infiltration. No action can be applied to memory infiltration.

denne besked får jeg når jeg har install. nod 32 antivurus.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-02-04 15:43

Ups forkert adresse til AD-Aware den rigtige er her http://lavasoft.element5.com
Sorry
Har aldrig brudt mig om norton av. det bruger for meget pc-kræfter og folk har altid problemer med det.
PC-cillin vandt en dansk forbrugerundersøgelse som det der stoppede mest og var mest brugervenligt

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-02-04 15:44

benyt housecall så får du også en forklaring på hvordan den fjernes

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-04 15:45

Du må en tur på www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : penny

Dato : 23-02-04 15:48

på det link jeg du fikk, så kikk lengre ned på siden , så kan du se hvordan du fjerner virusen med Norton
Penny

Kommentar
Fra : penny

Dato : 23-02-04 15:53

Til natmaden, er enige medc dig, Norton bruger kræfte, men den er effektiv, men skal også som andre programer settes opp rigtigt
penny

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-02-04 16:06

bibsamie: Der er ikke tale om at du skal bestille noget program, der kan selvfølgelig mangle et tilføjelsesprogram, men så er det gratis og kan bare hentes.
Nu lukkede du jo sidste spørgsmål, og så var det jo fordi du mente du havde fået svar, måske var det en ide at du lige skrev linket til det.
Virusen hedder downloader.mscache
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/downloader.mscache.html
Og som du kan se skal du først:
1.Disable System Restore (Windows Me/XP).
2.Update the virus definitions.
3.Disconnect from the Internet.
4.Unregister the browser helper object.
5.Restart the computer in Safe mode or VGA mode.
6.Run a full system scan and delete all the files detected as Downloader.MSCache.
7.Delete the Internet Explorer Temporary Internet Files.

Og så tager vi det meste på Dansk:
1. Højreklikke på "denne Computer", og så klik egenskaber.
Så klikker du på Systemgendannelse. Så sætter du hak i "deaktiver systemgendannelse" eller "Slå Systemgendannelse fra på alle drev"

2. Opdater dit antivirusprogram, du skal huske at opdatere tit, for at beskytte mod de sidste viruser, fordi der opstår omkring 40 nye hver dag.

3. Træk stikket ud af modem eller computer, så du ikke er på internettet.

4. Unregistering the browser helper object
Before performing this step, you will need the full path and file name of the .dll, which is installed as a browser helper object. It may be found in the Windows directory with a name of the form <6-8 random lower-case characters>.dll, and should be 122880 or 131072 bytes in size. It has also reportedly been found in the Temporary Internet Files folder. If you are not sure of the file name, first run a full system scan (see step 6) and record the path and file names, but do not delete the infected files yet.

Perform the following steps for each .dll file, detected as Downloader.MSCache:

Click Start, and then click Run. (The Run dialog box appears.)

Type: regsvr32 /u "<path to dll>"

For example: regsvr32 /u "c:\windows\zyxwabcd.dll"
Click OK.
At this point, an Internet Explorer window may appear. Close the window.

5. Nu skal du starte computeren i fejlsikret tilstand.
Restart/start computeren. Ved start begynder computeren i nogle sekunder at indlæse bios.
Lige så snart biosen er indlæst, skal du begynde at trykke F8 hvert sekund. Bliv ved til Windows viser den avancerede meny. Hvis du begynder at trykke for tidligt, er der nogle computere der viser "keyboard error" besked. Hvis det sker bliver du nødt til at genstarte og prøve igen.
Med pilene vælger du fejlsikker tilstand, og trykker Enter

6. I denne fejlsikker tilstand skanner du hele hardisken med dit antivirusprogram (også andre drev hvis de er på hardisk), og slet de virusser som findes.

7. I Internet Explorer: funktioner/internetindstillinger trykker du slet cookies og slet filer.
Så er det også en god ide at skanne hardisken med et "Antispy" program som Ad-Aware, som også skal være opdateret.
Så genstarter du, og virus og spyware er væk.

NB: slå systemgendannelse til igen, og slut computeren til internettet igen.

Med hensyn til EDB-priser, så kan det være virusens skyld, eller fordi du har sat den til at ses offline (se i bunden af computeren), men ellers skriv www.edbpriser.dk i din adresselinie.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 23-02-04 16:11

når jeg prøver det anbefalede progra NOR 32 fortæller den mig at jeg har 26 virusangreb HELT VILDT alle sammen med TROJAN

per

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-02-04 16:11

penny det har du ret i men det klare andre jo (sikkert) lige så godt, og på en nyere dator opdager man,
nok ikke forskellen.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 23-02-04 16:19

det pallebhansen skriver er rigtig god beskrivelse, af hvad du skal gøre, det jef henviste til er det samme bare ikke så godt beskrivet som han gør, så jeg anbefaler at du følger hans beskrivelse, og så skulle dit problem være løst
Penny

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 23-02-04 16:29

HepHey

..Må indrømme at jeg ikke har læst alle indlæggene, (33!) så håber ikke min kommentar er en gentagelse..

Her er mit forslag:

kontrolpanel > internet indstillinger > under fanebladet sikkerhed vælger du den grønne knap med det hvide flueben og derefter knappen sider. Her skriver du: https://www.edbpriser.dk og derefter tilføj .. ( <--- HUSK s'et, altså https)

Prøv derefter at gå ind på www.edbpriser.dk igen

Mvh Niels - håber du får det til at fungere, det er en kanon side.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 23-02-04 16:31
Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 23-02-04 19:14

takker for de indtil nu indkomne svar, jeg vil nu prøve dem alle fra en ende, og vender så tilbage.

mvh
per

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 26-02-04 21:02

Tak for svaret refi.

efter jeg har købt Norton 2004 Proff og installeret det virker det hle efter hensigten

takker
Per

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-04 21:09

Velbekomme
Som sagt Norton 2003 har givet flere brugere problemer, men de skal jo også leve af at sælge de nye.