/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Lokal søgemaskine på min nye hjemmeside
Fra : MonieJacobsen
Vist : 448 gange
50 point
Dato : 23-02-04 11:45

Jeg forsøger at indsætte en lokal søgemaskine på min nye hjemmeside.

Men problemmet er, at søgeresultatet vises i venstre vindue "Menu.htm"

Se: www.sunwind.dk/soegeresultat.jpg

Hvor jeg i stedet ønsker, at søgeresultat skal vises i hojere vindue.

Ønsker også en knap "Startsøgningen" der skal aktiveres efter det søgte ord er indskrevet.

Alt dette, hvordan gøres dette?
Håber du vil værer behjælpelig.

Er opbygget med frame indelt i 2 sider et venstre og hojere.
Koderne:

</head>
<base target="_self">

<frameset cols="29%,*" framespacing="0" border="false" frameborder="0" >
<frame name="venstre" src="menu.htm" marginwidth=30 marginheight=30 scrolling="no" name="menuside" target="hovedramme">
<frame name="hojere" src="startside.htm" marginwidth=30 marginheight=30 scrolling="auto" target="_self">
<noframes>

<body>

<p>Denne Web-side bruger rammer, og din browser understøtter ikke rammer.</p>

</body>
</noframes>
</frameset>

Søgefunktionen findes her: www.sunwind.dk/soegemaskine.js

JavaScript-file:
soegemaskine.js

Indhold i menu.htm

<script language="javascript"
src="soegemaskine.js">
</script>

Viser søgnings funktionen også i menu.htm

<script>
searching()
</script>

Du har måske en søger funktion jeg kunne få lov til, at bruge.
Eller måske en anden løsning?

Men venlig hilsen
Monie Jacobsen

Accepteret svar
Fra : ticka

Modtaget 50 point
Dato : 23-02-04 20:13

en simpel og velfungerende mulighed finder du på www.freefind.com

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 24-02-04 06:40

Hej ticka
Tak for tipset.
Jeg må indrømme, kan ikke "hovede eller hale" i den angivet WebSted.
Koster den noget, den søger?

Den soegemaskine.js jeg angiver, virker fint men hvordan indsættes den som der beskrives i første trå.

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 24-02-04 07:40

Hej

Se lige her: www.sunwind.dk/NySunwind/index.htm
En måde, at få en søger til at fungere på ens egne WebSide.
Men ligesom første indlæg, hvordan for jeg så resultatet af søgningen vist i hojere vindue?

Koden til Google søgere:

<FORM method=GET action="http://www.google.com/search" target="_new">

<A HREF="http://www.google.com/">
</a>
<big><b>SunWind Lokal</b></big>
<br>
<INPUT TYPE=text name=q size=19 maxlength=255 value="">
<INPUT TYPE=hidden name=hl value="en">
<INPUT TYPE=hidden name=as_sitesearch value="sunwind.dk"><br>
&nbsp;<INPUT type=submit name=btnG VALUE="Google Search">

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Godkendelse af svar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 26-02-04 16:40

Tak for svaret ticka.
Det gav anledning til yderlig søgning på Google:
Prøv at se resultatet: www.sunwind.dk/NySunwind/index.htm
Du må meget give din mening.

Men venlig hilsen
Monie Jacobsen
E-mail: mjs at nypost dor dk

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 26-02-04 16:57

Løsningen på sunwind ser ud til at virke helt fint. Som udgangspunkt søges der kun på sitet, men når så google kommer frem i højre side, kan der søges på hele nettet.
For at svare på dit tidligere spørgsmål: Søgemaskinen på freefind.com er gratis og så vidt jeg husker, så åbnes der ved søgningen et nyt vindue, og jeg ved ikke hvordan det laves om.

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 26-02-04 17:09

Det er nemlig det med, at tildanne koderne, jeg ikke er så god til.
Blot ønsker jeg, som du ser, en enkelt lokan søgermaskine som kan vises i højer frame "Vindue".
Du kender vel ikke til hvordan man tildanne koder?.
Vil meget gerne give 100 pont for dette.

Men venlig hilsen
Monie Jacobsen
E-mail: mjs at nypost dor dk