/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Hvordan kopierer man en hel hjemmeside?
Fra : bjamin
Vist : 3194 gange
30 point
Dato : 23-02-04 10:19

Hvordan kopierer man en hel hjemmeside, hvor alle underlinks virker. f.eks www.html.dk hvor der er en masse sider, men hvordan får man alle sidderne til at virke ?

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 23-02-04 10:39

det nemmeste er at åbne f.eks. frontpage, vælg "importer websted". Husk at rette indstillingerne, når du bliver spurgt i guiden. Jeg vil tro der er en lignende funktion i andre hjemmesideprogrammer også.

Kommentar
Fra : zhogun

Dato : 23-02-04 15:08

tryk: "ctrl + a" og smæk det ind i word....

Kommentar
Fra : zhogun

Dato : 23-02-04 15:10

ups sorry kun sider - ikke hele hjemmesider

Kommentar
Fra : 157359

Dato : 23-02-04 16:27

højre klik og ned i vis kilde og så kopier det der står ind til dit WYSIWYG (What You See Is What You Get).
også open den med din browser. og VUPTI så er der en side.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-04 18:34

Dét gør man kun ved et større detektivarbejde. Man skal hente alle filerne, udover selve kildekoden, enten ved højreklik->Gem destination som.. osv. eller på anden måde hente de enkelte elementer.

Mange site's benytter SSI (ServerSide Interface) som SHTML (Server Hyper Text Markup Language), ASP (Active Server pages), PHP eller... anden CGI (Common Gate Interface).

På disse sites tolker/bestemmer serveren ved at køre server side koden (..som du ikke kan se ved ; højreklik-> Vis kilde), hvad der skal vises hos dig (Klienten). Dette er en af grundende til du ikke engang pr. 'håndkraft' (..som ovenfor beskrevet) bare kan hente et helt site.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 23-02-04 20:11

De fleste websteder kan importeres ved hjælp af frontpage-guiden importer websted. Vælg "nyt websted", vælg guiden "importer websted". Vupti!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-04 20:24

157359 og ticka -> Har i selv testet jeres eget tip på http://html.dk og hentet HELE sitet ned ?

Godt gået...!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rolandmix

Dato : 28-02-04 10:13

ved du hvad du kan gå ind i frip.dk der finder du ud af hvordan u laver en hjemmeside men hvis skal til at kopier så er det ikke godt fordi du selv skal lave den hjemmeside du kan ligge en e-mail til mig hvis jeg skal hjælpe dig med at lave den??????
den hedder rolandmix@ofir.dk
hilsen Per held og lykke med den hvis du bruger denne side

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 01-03-04 16:37

Hej Molokyle
Næææææææææ, havde ikke selv prøvet på html.dk, men har hentet min egen side ned på den måde, når hjemmepcén har været gået i smadder. Ligenu er jeg ved at hente http://html.dk/ ned via frontpage, og jeg må sige.......det tager godt nok lang tid! Indtil videre har det taget godt et kvarter, og den er ikke færdig endnu...
Jeg vender lige tilbage, når jeg kan se, hvordan sitet opfører sig, når jeg er færdig. Måske du har fat i noget rigtig.....jeg er nemlig ikke helt sikker på, hvordan .asp siderne opfører sig bagefter....
Tilbagemelding følger!!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-04 17:03

Venter i spænding...

..men smutter om 10 minutter og er måske først tilbage imorgen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 01-03-04 22:58

Tippen virker - ikke helt som jeg havde tænkt........Hele sitet er der godt nok. Index-siden åbner fint. Når jeg klikker på et af menupunkterne på index-siden...............så åbnes den dertil-hørende mappe i windows stifinder.....
..........øhhhhhhhmmmmmm, men med nogle omdøbninger af diverse filer, så er det der faktisk det hele.
-----Så altså, bjamin, min idé var ikke helt så simpel som jeg troede. Nok kan du gemme hele sitet med frontpage, men linkene peger ikke de rigtige steder hen (rettelse: alle html-sider på sitet hedder "index.htm", de ligger blot i forskellige mapper. Min metode kan bruges til simple html-sider.
Okay, molokyle, ikke alting virker hver gang!!!!

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 01-03-04 22:59

tippet - ikke tippen

Kommentar
Fra : bjamin

Dato : 02-03-04 11:52

Tak for jeres svar. men jeg troede man unne få et program der kunne gøre det...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-04 11:59

ticka og bjamin -> Livet er hårdt, men uretfærdigt

Problemet med at downloade dynamiske webpages ligger som sagt i, der køres noget kode på serveren, der genererer de sider du ser. Da disse er lavet 'on the fly' kan de ikke 'bare' downloades

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bjamin

Dato : 02-03-04 13:04

jeg troede man kunne få et program der gjorde det uden problemer, selvom det er ulovligt på nogle hjemmesider...

men hvad det ert der ikke noget at gøre ved...

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 02-03-04 15:12

molokyle: j har kun prøvet metoden på min egen hjemmeside, og det virker fint. Måske jeg skulle overveje at få puttet "noget dynamisk kode" på min hjemmeside også.......
.......og tak fordi du gjorde mig opmærksom på det!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-04 18:26

bjamin -> Jeg vil bestemt ikke opfordre dig til at begå ulovligheder

Jeg tror ikke vi kommer svaret på dit spørgsmål nærmere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-04 20:03

Farvel.

</MOLOKYLE>