/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
DKK
Fra : AnnNielsen
Vist : 776 gange
10 point
Dato : 22-02-04 22:45

Hej "derude"

Jeg fik en dejlig hvalp i december, og som noget af det første jeg gjorde,
var at tilmelde mig DKK. Jeg har nemlig hørt at de holder så mange
arrangementer for hunde. Det ville jo være dejligt, at jeg som ny hundeejer
kunne socalisere min nye hvalp for "verdenen", med lidt hjælp. Jeg hører til
DKK kreds 1, og har indtil videre intet set af arrangementer. Plejer det at
være så DØDT?

Med venlig hilsen

Ann

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-02-04 23:19

Hvis du har indmeldt dig i DKK så modtager du også bladet Hunden og i det står arrangementer,samt telefon og navne på folke i kreds 1. Så kontakt dem. Jeg kan næppe forrestille mig,at så stor en kreds ikke har nogen hvalpetræning.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 23-02-04 06:00

Det kan være udmærket med DKK, men har din hund ikke en raceklub. Det kan i mange tilfælde være mere givende.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 23-02-04 06:48

Som kommentar til Dkk's døde periode, er det faktisk kendetegnede for det meste hundesport/udstillinger i Dkk regi, at det ligger stille i vinterperioden ca. 1.11 - 1.5, samt i sommerperioden 1.6-15.8. Resten af året presses aktiviteterne sammen. Er man så uheldig at hunden går i fæld eller løbetid i den aktive periode, ja så er man på den.
Så tøv ikke med tilmelding, hvis du vil ud og nå noget.
(For lige at afværge div. angreb, ved jeg godt, at hvalpemotivation kører oftere, og at enkelte træningspladser også starter op før 1.5)

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 23-02-04 06:48

Som kommentar til Dkk's døde periode, er det faktisk kendetegnede for det meste hundesport/udstillinger i Dkk regi, at det ligger stille i vinterperioden ca. 1.11 - 1.5, samt i sommerperioden 1.6-15.8. Resten af året presses aktiviteterne sammen. Er man så uheldig at hunden går i fæld eller løbetid i den aktive periode, ja så er man på den.
Så tøv ikke med tilmelding, hvis du vil ud og nå noget.
(For lige at afværge div. angreb, ved jeg godt, at hvalpemotivation kører oftere, og at enkelte træningspladser også starter op før 1.5)

Kommentar
Fra : Eifelvuf

Dato : 23-02-04 09:11

qfha skrev : "Som kommentar til Dkk's døde periode, er det faktisk kendetegnede for det meste hundesport/udstillinger i Dkk regi, at det ligger stille i vinterperioden ca. 1.11 - 1.5"

Det var godt nok dælme lang tid uden aktivitet, - ½ år !

Det tror jeg er uhyre sjældent man oplever i andre klubber (specialklubber), - faktisk lyder det ikke helt rigtigt.

I f.eks. PH trænes der fra 01.01 til 31.12, d.v.s. året rundt. De fleste førere har dog selvfølgelig en periode, hvor de ikke møder op. Jeg selv mødte ikke i hele december, - jeg kunne godt have gjort det, men en allergisk hund der generelt ikke havde det godt, samt en hundefører (mig) der var kørt lidt træt gjorde udfaldet ; December skulle være vores "sommerferie".

Til gengæld møder jeg så i hele sommerferieperioden, hvor andre så ikke møder.

Det vil så sige, at der er "gang i den" året rundt i PH.

Selve konkurrencerne løber stort set også hele året, hvor December normalt er konkurrencefri. Men konkurrencer genoptages allerede i starten / midten af januar igen.

Så hos os er der gang i den altid, - så jeg tror qfha har misforstået noget aldeles, når afha skriver, at :"...........er det faktisk kendetegnede for det meste hundesport/udstillinger............"
Det er det ikke, qfha.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 23-02-04 09:44

Som du selv har registreret, står der i Dkk regi. Mig bekendt har PH netop ikke noget med Dkk at gøre.
Vi er netop enige i, at der ofte forefindes mere aktivitet i specialklubberne.
Skal der gåes i detaljer, findes der på udstillingssiden i Dkk, udover det nævnte, kun een udstilling i februar, og denne er endda af nyere dato.
Så Eifelvuf, kig nærmere på teksten (den var endda ved uheld skrevet to gange) før du udtrykker din uenighed.

Kommentar
Fra : MartinDivarottweiler

Dato : 23-02-04 09:59

Hvis du mangler et hvalpemotivationshold og din hund er en stor race, er du meget velkommen til at kontakte rottweilerklubben Frederiksholm, hvor der på vores hold også er mulighed for at andre racer kan være med. Vi har en kanon dygtig hvalpeinstuktør, som får det bedste frem i alle hvalpe. Kontaktnr. 4581 8230 til formanden. Der trænes lørdage formiddage fra kl. 0900 i Allerød.

mvh

Martin.

Kommentar
Fra : AnnNielsen

Dato : 23-02-04 12:11

Hejsa.

Jeg har en mindre hund, eller rettere end lille powder puff på de 3,2 kilo. Vi er begyndt til hvalpetræning i lørdags. Men jeg må indrømme at jeg troede at der skete mere i klubben. Den eneste specialklub, han kan komme i er Klubben for små selvskabshunde. Og det eneste de ser ud til at arrangere er udstillinger, og det var ikke lige det jeg tænkte på. Den lille er for ung til agiliti endnu, så det kan vi heller ikke deltage i :(

Jeg ved ikke hvad DKK kunne finde på at gøre for os der er tilmeldt klubben, men nogle gåture, hyggeture eller hvad de så end kan finde på!

Ann

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-02-04 13:15

DKK. March-afd. kreds 1:
Week-end trim 5-7 km på 1½ -2 timer:
28-2-2004: afgang fra Skovlunde station kl 14.00
6-3-2004 : Afgang fra Skovbrynets station kl. 14.00
13-3-2004: Afgang Karlslunde Trylleskoven krak 184 E5 kl. 14.00
Mandagstrim ca. 10 km på ca. 2 timer. Start kl. 19.00:

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-02-04 13:26

Ups, vi fortsætter:
Mandagstrim ca. 10 km. på ca 2 timer:
8-3-2004 Værløse station. P-plads Hareskovhvilevej.
15-3-2004 Frederikssund station.
Spørgsmål om turene besvares gerne af Sanne Grønholt tlf. 48 18 48 74,
e-mail: sanne@potenyt.dk

Og der er tilmelding til forårsholdene nu, alt efter hvilken træningsplads, du vil gå på.
Men det står alt sammen i DKKs medlemsblad, Hunden, som du burde have fået.

Prøv evt. også at gå ind på DKKs hjemmeside, www.dansk-kennel-klub.dk

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 23-02-04 15:02

Hej

Jeg synes helt ærligt at du selv skal vælge. Jeg vil ikke råde dig til at vælge DCH da det er de færreste små hunde der kan holde til programmet i og efter B-klassen. De bliver simpelthen udmattede. Du skal vælge udfra det du mener din interesse er.. I min kreds samarbejder DCH og DKK så der er kun juleferie og sommerferie. Hvad er det du gerne vil med din hund lydighedskonkurrencer?? (Du lyder nemlig ikke særlig interesseret i udstillinger??)
Birgitta synes jeg kommer med mange spændende og hyggelige arrangementer, de er da værd at overveje..

Håber at du og din hund finder lige netop det der matcher med jeres ambitioner .

Mvh DCH, Mika
Ps. lad være med at blive påvirket af hvad folk mener om de forskellige klubber. Vælg ud af din egen vurdering.:)

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 09-10-04 00:19

Hej Ann

Nu er det jo længe siden, at du skrev dette indlæg og din hund er næsten voksen, men det er aldrig for sent at gå til træning. Min ældste hund er 6 år, og vi går stadig til træning (begyndte da han var 9 uger). Der findes altså mange private og offentlige foreninger, der arrangerer hundetræning. LOF og AOF har også kurser. Nu ved jeg jo ikke i hvilket område, du bor, Kreds 1 er stor, men ellers søg på nettet under hundetræning - du får mange muligheder at vælge imellem. Det er nok ikke sagen at gå de der 5 - 10 km ture med så lille en hund.

Jeg har selv haft problemer med at finde et ordentligt træningssted til vores hvalp her i efteråret. Det hele afhænger af træneren, så er foreningens navn ligemeget.

Jeg håber, at du har fundet ud af noget i mellemtiden, ellers skriv her igen.

hilsen
Jette

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-10-04 14:42

Hej, Jette.
Jeg har altid "lange ører" når nogen nævner DKK træning.

Men min "hvalp" er efterhånden blevet 2½ år, og vi har sammen lagt klasse 1 og klasse 2 bag os, så vi leder nu efter træning i DKK klasse 3. Men vi bor i Ballerup og har ikke bil, så det skal være rimeligt nemt at komme til med offentlig trans.

I samme øjeblik vi havde bestået klasse 1, var der faktisk ikke flere kvalificerede tilbud til os. Allevegne laver man stort set kun begynderhold og hold for let øvede.
Skulle du kende til andet, så "giv lyd".

Hilsen Birgitta.

P.S. -Vi fortsætter selvfølgelig bare med at træne klasse 3 selv, men det kunne da være hyggeligt at gå sammen med andre på samme niveau, -også når man skal op til prøverne (næste gang er i Ballerup april/maj 2005).