/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Sletning af MaConnect.dll filer
Fra : john.bennyson
Vist : 383 gange
100 point
Dato : 22-02-04 21:33

Jeg har fået 4 MaConnect.dll filer som er inficeret med Dawnload.Trojan.

Disse filer kan jeg ikke slette via Norton Antivirus programmet, er der nogle som kan hjælpe mig, ved at fortælle hvordan jeg får slette disse filer.

På Forhånd Tak.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-04 21:36
Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 21:54

Evt via din kommandoprompt.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-02-04 22:51

I Norton skal du åbne reports og i quarantined items skal du se "view report"
Her ligger filerne nok og er sat i karantæne, og kan ikke skade, du kan sikkert slette dem her.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : john.bennyson

Dato : 22-02-04 23:46

Til Palle Hansen

Tak for forslaget men de er ikke sat i karantæne, så har du andre forslag modtages de med et stort tak.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-02-04 00:12

På spywarefri.dk kan du downloade F-prot, som kan køres fra diskettedrevet! Du kan osse prøve at køre dit antivirus program fra fejlsikker tilstand

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 23-02-04 00:13

Jeg har masser af forslag: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/download.trojan.html
1. Disable System Restore (Windows Me/XP).
2.Update the virus definitions.
3. Restart the computer in Safe mode (Windows 95/98/Me/2000/XP) or VGA mode (Windows NT).
4. Run a full system scan and delete all the files detected as Download.Trojan.
5. Clear Internet Explorer History and files if needed.

Ja det er hvad du skal gøre:
altså 1. : Click Start > Programs > Accessories > Windows Explorer
Right-click My Computer, and then click Properties.
Click the System Restore tab.
Check the "Turn off System Restore" or "Turn off System Restore on all drives

2. Den er jo fundet, så det behøver du ikke nu.
3. To use the F8 method
Use this method only if Windows XP is the only operating system installed on your computer.
Start Windows, or if it is running, shut Windows down, and then turn off the computer.
Restart the computer. The computer begins processing a set of instructions known as the Basic Input/Output System (BIOS). What is displayed depends on the BIOS manufacturer. Some computers display a progress bar that refers to the word BIOS, while others may not display any indication that this process is happening.
As soon as the BIOS has finished loading, begin tapping the F8 key on your keyboard. Continue to do so until the Windows Advanced Options menu appears. If you begin tapping the F8 key too soon, some computers display a "keyboard error" message. To resolve this, restart the computer and try again.
Using the arrow keys on the keyboard, scroll to and select the Safe mode menu item, and then press Enter
Eller denne metode hvis den ikke kan startes i safe mode: http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2001052409420406

4. Scan hele hardisken (også andre drev hvis de er på hardisk)
5. I Internet Explorer: funktioner/internetindstillinger trykker du slet cookies og slet filer.
Så genstarter du og virusen er væk.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-02-04 00:17

Ja og husk for guds skyld at slå systemgendannelse til igen, for når man har haft den slået fra er alle tidligere punkter slettet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-02-04 09:52

Du får den lige i en kort, dansk udgave:

1. Hvis du bruger Windows Me eller XP, skal du højreklikke på "denne Computer", og så klik egenskaber.
Så klikker du på Systemgendannelse. Så sætter du hak i "deaktiver systemgendannelse" eller "Slå Systemgendannelse fra på alle drev"

2. Opdater dit antivirusprogram, du skal huske at opdatere tit, for at beskytte mod de sidste viruser, fordi der opstår omkring 40 nye hver dag.

3. Nu skal du starte computeren i fejlsikret tilstand.
Windows NT: Startes i VGA mode.
Windows 98: For at starte computeren i fejlsikret tilstand skal du genstarte computeren, trykke på CTRL-tasten og holde den nede, indtil menuen Start kommer frem, og derefter vælge indstillingen Fejlsikret tilstand.
Windows XP:
Denne metode bruges kun hvis Windows XP er det eneste styresystem der er installed på din computer.
Restart/start computeren. Ved start begynder computeren i nogle sekunder at indlæse bios.
Lige så snart biosen er indlæst, skal du begynde at trykke F8 hvert sekund. Bliv ved til Windows viser den avancerede meny. Hvis du begynder at trykke for tidligt, er der nogle computere der viser "keyboard error" besked. Hvis det sker bliver du nødt til at genstarte og prøve igen.
Med pilene vælger du fejlsikker tilstand, og trykker Enter
Eller hvis du ikke kan startes i fejlsikker tilstand, så brug denne metode : http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2001052409420406

4. I denne fejlsikker tilstand skanner du hele hardisken med dit antivirusprogram (også andre drev hvis de er på hardisk), og reparere eller fjern/slet de viruser som findes.
(Hvis du er bange for at fjerne eller slette, kan du sætte virusen eller programmet virusen gemmer sig i, ind bag "tremmer", som kaldes karantæne, så kan den ikke skade længere, men kan slettes senere.)

5. I Internet Explorer: funktioner/internetindstillinger trykker du slet cookies og slet filer.
Så er det også en god ide at skanne hardisken med et "Antispy" program som Ad-Aware, som også skal være opdateret.
Så genstarter du, og virus og spyware er væk.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : john.bennyson

Dato : 23-02-04 11:43

Tak for svaret pallebhansen.