/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
clock cpu
Fra : frederikshavn
Vist : 551 gange
50 point
Dato : 22-02-04 18:59

er der et pgr.som kan clock ens cpu,det er en amd athlon 2500+,eller er der nogen der ved hvordan man gør

Kommentar
Fra : smut

Dato : 22-02-04 19:16

her er et link men det er altså ikke bare lige noget man gør http://www.overclocking.dk/

Accepteret svar
Fra : sden

Modtaget 60 point
Dato : 22-02-04 19:18

hvis du går ind i bios og kigger under frekvency/voltage (eller lignende) er der muligvis et program der automatisk kan overclocke din computer

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 22-02-04 20:02

Hej

Jeg ville aldrig overclocke en AMD. De bliver rigtig varme. I forvejen er de meget varme og kan hurtigt brænde sammen ved overclockning.

Hvis det endelig skal være, SKAL du have betylig god køling... For ellers brænder CPU'en sammen.

En anden ting er, at levetiden bliver betydelig kortere ved overclockning... Med en AMD 2500+ kan du klare det meste. Hvis du vil have en hurtigere computer skal du først købe flere DDR-RAM, derefter en hurtigere Harddsik. Harddisken betyder rigtig meget, når der snakkes om hastighed..

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 22-02-04 20:03

Som "sden" skriver, kan du sikkert sætte din CPU på Agressiv eller lignende i BIOS.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 22-02-04 20:13

Du kan overclocke din cpu. Barton 2500+ kan nemt køre ved en fsb på 175, og sikkert højere med en standard køler. Du skal bare installere MBM eller lignende, så du hele tiden kan se hvor varm den er. Mit max er 60 grader, men den kan køre ved op til 80. Det vigtigste er at din computer forbliver stabil. Det kan du tjekke med prime95. Alt det her finder du på www.overclocking.dk. En god side for en nybegynder. Læs evt deres OC-guide
VH Palle

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 22-02-04 21:03

Palle22, kan jeg få din email, jeg vil gerne spørge om noget?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 22-02-04 21:05

kan du ikke spørge her?

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 22-02-04 21:13

Hvordan ville du kunne holde en AMD så kold ved overclocking? Hvilken overclocket cpu har du?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 22-02-04 22:15

jeg har en athlon 2500+. Den var monteret med en standard amd køler, og kørte næsten som en 3000+, med en fsb på 195. (166 standard). Efter at have kørt primetest i 2 timer, havde temperaturen iflg. CpuCool og mbm ikke været over 51 grader. Jeg ved ikke hvor du har det andet fra? Har du selv amd?

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 22-02-04 22:33

Ja, en AMD Barton 3000+... Den er omkring de 50 og over hele tiden... Pt er den ikke overclocket...

Jeg har en stor kobber køleprofil med en 80 mm blæser på...

Kan ikke forstå det

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 22-02-04 22:35

Lyder mærkeligt. Er der plads til luft gennemstrømning i kabinettet? Har du selv sat køleren på? Husket godt med kølepasta?

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 23-02-04 14:05

Tak for svaret sden.

Kommentar
Fra : sden

Dato : 23-02-04 19:08

kun glad for at hjælpe