/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Anderledes Sølvbryllup??
Fra : Mariemor
Vist : 8483 gange
42 point
Dato : 22-02-04 16:52

Er der nogen som har en ide til hvordan man kan holde et anderledes sølvbryllup. Jeg kunne godt tænke mig at det ikke var for stilfuldt.
Hilsen Mariemor

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-02-04 16:56

Årstiden kan jo betyde lidt. Ude eller inde.
I by eller på landet.
Man kan leje et veterantog på kystbanen.
Man kan feste på færgen mellem Esbjerg og England.

Kommentar
Fra : Mariemor

Dato : 22-02-04 17:00

Det er i Maj månede, har leje forsamlingshus i lokalområdet!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-02-04 17:02

Hvad med et sølvbryllup i gammel dansk stil med spillemandsmusik.
Eventuelt i folkedragter

Kommentar
Fra : Mariemor

Dato : 22-02-04 17:03

Ja, det var selvfølgelig noget der. Har du ellers andre gode ideer??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-02-04 17:10

Håber forsamlingshuset har mulighed for udendørsaktiviteter.
Selskabslege spil o.s.v.
Gerne ta selv bord, lad gæsterne sidde i grupper.
Det giver mere hygge.
En dans omkring majstangen som velkomst til sommeren.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-02-04 17:12

Og selvfølgelig en stor familie, unge og gamle.

Kommentar
Fra : Mariemor

Dato : 22-02-04 17:16

Det med ta´selv bord har vi haft med i overejelserne. Vi ved at naboerne finder på et eller andet "skørt, sjov", men vil gerne selv også lave det til en festlig aften, som ikke ligner alle andres!! Jeg tænker her bla. på at påklædningen ikke nødvendigvis behøver at være selskabstøj.

Kommentar
Fra : Mariemor

Dato : 22-02-04 17:18

Ja, selvfølgelig. Et sted mellem 60 og 80 deltager!!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-02-04 17:19

Så lad det være et "klæd-party"! Måpske drømmer din mand om at få lov at være en af de tre musketerer for en aften? Og du vil måske ligne een, der lige har redet Hubertusjagt... og gæsterne... trolde, alfer, muremestre, you name it!

Kombineret med en lækker buffet, sjove spil i det fri, en dejlig gåtur hvor folk HELT sikkert vil se be)undrende på jer..
jow jow, det blir en mægtig fest!

Mvh

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-02-04 17:20

nå altså... "klæd-ud party" ville jeg have skrevet!!!

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 52 point
Dato : 22-02-04 17:20

Derfor mit forslag med folkedragter, det kan være svært at gennemføre. Ikke alle har en sådan
i garderoben.
Men en landlig stil er lettere at skabe med enkle midler.
Noget i retning af amerikansk farmer party.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-02-04 17:22

eller engelsk tweed-idyl!

Kommentar
Fra : Mariemor

Dato : 22-02-04 17:28

Det med den amerikanske farmer stil lyder rigtig hyggelig, med revlsben, coolslaw osv. jow, jow.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-02-04 17:32

jepper og glad spillemandsmusik, gæsterne klædt på til fest og leg.
De kan tumle rundt uden skræk for pletter og snavs på det fine tøj.
Ungerne vil elske en fest som den, de gamle vil smilende se på.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-02-04 17:34

Bestil en danser, der kan lære jer et par grundlæggende trin til amerikansk folkkedans - det er skidesjovt (hvorfor kan jeg ikke huske hvad det hedder...nå jo, square dance!)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-02-04 17:38

Hvis du bor i nærheden kan jeg komme med en pony spændt for vogn

Kommentar
Fra : Mariemor

Dato : 23-02-04 06:12

Undskyld at jeg pludselig forlod jer i går, familien ville have noget at spise. Tak for de foreløbige tips. De giver tanker til overvejelser, mon jeg kan få min mand overtalt??? Ja. vi får at se. )))
Hilsen Mariemor

Godkendelse af svar
Fra : Mariemor

Dato : 24-02-04 14:02

Tak for svaret Teil.
Hilsen Mariemor

Kommentar
Fra : Mariemor

Dato : 24-02-04 14:04

Ligeledes tak til de andre som har gidet hjælpe mig.

Hilsen Mariemor )))