/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
afmontering af linksys router
Fra : Sveda
Vist : 480 gange
200 point
Dato : 22-02-04 16:11

jeg har demontering min linksys router, da jeg nu kun har en pcer og derfor ikke behøver et netværk
men når jeg prøver at etablere ny forbindelse lykkedes det aldrig at få etableret kontakt til dsl modemet
D.V.S jeg tror nok at der rent fysisk er kontakt , men at det er noget opsætning
( har XP home) hvad gør jeg forkert

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 210 point
Dato : 22-02-04 17:21

Man vi ofte støde på dette problem, når man ændre på opkoblingen, ved at skifte mellem direkte forbindelse og via f.eks. en router.
Først efter nogen tid med "0" forbindelse, kan du komme på, da serveren registrere din adresse, som er forskellig fra router til PC og omvendt.
Du kan sikkert snyde den med ipconfig /new

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 22-02-04 17:33

o.k det vil jeg prøve

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-02-04 17:47

Husk at du skal ind i dos mode (en dos boks f.eks.) og skrive kommandoen. Prøv at skrive "ipconfig ?" så får du en liste over de muligheder du har med denne kommando

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 22-02-04 18:32

det lykkedes ikke rigtig.
Jeg går inde i Start - kør - CMD
Og får da dos menuen
skriver så ipconfig /new
får så bare mine optioner i ipconfig menuen.,
Når jeg prøver at oprette forbindelse til internettet får jeg
følgende fejlmeddelelse.
769 din angivne destination kunne ikke nåes

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-04 18:32

Det kan osse være det netkabel du bruger! Der findes to typer straight og ehh snoet tror jeg det hedder på dansk

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 22-02-04 18:39

tedd
jeg bruger et standard lige over altså ikke krydset

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-04 19:06

Krydset der var det Tak! Har du prøvet med et krydset så? Har selv haft nogle problemer, der løste sig da jeg skiftede fra den ene type kabel til det andet!

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 22-02-04 19:13

Ja men forbindelsen virker jo når jeg har routeren koblet på, og nætværkslampen i DSL modemet lyser også
når den er koblet på, men det skal nu ikke gå uprøvet hen, prøver det lige

Kommentar
Fra : Danny_den_onde

Dato : 23-02-04 22:56

Lidt mer info kunne hjælpe feks hvilken ISP du har hvad indstilinger du bruger (dhcp mm)
Men normalt skal man vente 1 time hvis man skifter wan sidens MAC addresse (kommer an på hvor stor leasetime din isp har) TDC CyberCity og Tiscali ved jeg bruger 1 times lease time.

Hvis du derimod har en fast ip addresse som måske er indstillet i din router, skal dit netkort så ikke bruge dhcp (automatisk ip addresse) så skal du selv skrive den ind du skal bruge din ip, gateway og dns der kan du dog bare bruge ns3.tele.dk (194.239.134.83)
Hvis ikke det hjælper så skriv hvilken isp du har og hvilken type ip addresse du har så kan jeg måske give lidt mer målrettet hjælp!

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 24-02-04 23:44

ha fundet problemet, routeren kørte med 100BPS men modemet kan kun køre med 10BPS
ville ønske jeg har mulighed for at dele point

Godkendelse af svar
Fra : Sveda

Dato : 24-02-04 23:45

Tak for svaret severino.