/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Til Svend Giversen!
Fra : senta
Vist : 885 gange
100 point
Dato : 22-02-04 14:29

Med de oplysninger der er om Hansen' familien, kan, hvis Vanie vil , søge i et af Mormonernes arkiver i USA.
Jeg ved ikke hvor i USA Vannie bor, men Mormonerne har arkiver mener jeg at vide over det meste af USA:
Kort angående FS. jeg har en ane der er død i 1872, er tjekket i kirkebøgerne, på FS: er han død i 1820,
tankevækkende ikke.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-02-04 15:57

( "Kopieret fra "Maxyne Stottrups Danske aner Hans Peter Hansen 4."

Det er kun uddrag jeg har og kun til ca. 1880.
Den sidste:Hans Peter Hansen er fra 1877,August Hansen fra 1874 og Edvard Hansen fra 1876.

Heller ikke Christian og Ellen Christine kan jeg finde,
Svend ")

Hvor er ovenstående ,( vigtig ,) født ????
I teorien passer det med Chr. & E.K.Hansen's vielse hvis de børn er fra København

Senta

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 22-02-04 17:06

Jeg ved ikke hvor nevøen Vannie bor, og tror ikke han har mange penge,
(han har jo ikke engang en PC).
Men onkel Sigurd har penge som græs og vil sikkert gerne finansiere, hvad vi måtte foreslå.
(Jeg har lige spurgt ham om den dobbelte fødselsdag og aldersforskellen, hurtigere end via Vannie).

Så må vi helt præsist fortælle hvad Vannie skal betale for at kigge i:
Mormonernes database efter 1880? For Danmark??
(måske skulle jeg spørge vor svogers danske slægtning, gift i USA med en mormon).

Skal vi ikke først se hvad svar vi får på de andre spørgsmål, om husmanden etc.
Svend

fra en ogeres familie

et kik i

råd og vil ofre penge på at betale for at

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-02-04 17:21

Nevøen Vannie skal gå på mormonarkivet i den by han bor i, se i deres arkivfilm eller hvis de har kopier af kirkebøger fra Danmark, angående familien Hansen der dør i Iova, Minnesota USA, fra 1890 og fremefter , der står hvor de kommer fra, hvem de var er gift med o.s.v., Vannie har årstal , det var måske en begyndelse til slutningen på denne roman.

Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-02-04 17:37

Han kan være dødt samme dag som han er født vent nu og se hvad Vanie skriver

Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-02-04 17:38

Han kan være døbt, skal der stå beklager

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-02-04 17:44

HANS PETER HANSEN

Christening: døbt 11 OCT 1877

Vejby, Frederiksborg, Denmark

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-02-04 18:30

"Du skal bede enten Vanie eller Sigurd , om at kontakte de forskellige byer ,i de stater hvor familien har boet, efter de forlod Danmark i 1890, det koster sikkert penge at få oplysninger derfra ,du skriver Sigurd har penge, så kan han jo bruge lidt på at finde oplysninger om dem, evt. pr. mail , eller uddelegere opgaven til Vanie mod betaling.
Der må også kunne fremskaffes et notat om Amerikansk borgerskab til familien Hansen' , adoptions papir på pigen de adopterede , det har , kan Sigurd, eller Vanie måske, berette lidt om pr. elektronisk post ?

På med hansken, brug tastaturet eller griflen og send en mail angående dette til USA:
På de attester skal der stå hvorfra familien kommer, hvor de bor, hvornår de er født, osv.
Efter hvad han skriver har de boet i Minnesota til ca.1920, samtidig er der data på 1. Hans Peter, b: apl.3,1883 near
d: jul.4,1941 in Chicago, Illinois død i 1941 in Chicago, Illinois .Maxyne far hvis jeg husker rigtig.
Senta

Christian and Ellen*s: 1. Hans Peter, b: apl.3,1883 near Copenhagen
d: jul.4,1941 in Chicago, Illinois
2. August b; may 11,1885 near Copenhagen
d: ?
3. Edward b: aug.10,1887 in Denmark
d: apl.28,1972

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-04 19:59

Jeg er lidt i tvivl om det er den bedste, nødvendige fremgangsmåde,
og spørger nu "Mormon" Mette,

Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-02-04 20:05

Jeg tror det er den letteste måde at løse den historie på, op med taglugen , fat tastaturet send en flyvepost til Sigurd og så bare der u'a.
Senta

Godkendelse af svar
Fra : senta

Dato : 23-02-04 00:01

Tak for svaret svendgiversen.