/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
norton commando 828cc mk3
Fra : dhmoelsted
Vist : 2696 gange
119 point
Dato : 21-02-04 21:23

Kan man få lavet en nøgle til den lås der allerede sidder i styret, jeg er træt af at skulle skille den ad for montage af en ny cylinder

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 21-02-04 21:56

Spørg hos: Aagesen Motorcykler A/S

Hvidovrevej 1-3
2610 Rødovre

Tlf:
Fax:
Mob:
Jørgen Aagesen importerede de sidste comandoer i begyndelsen af 70`erne.
/nilsg

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-02-04 21:56

Hvis der er et nummer eller du har den lille nøgle nummerplade der følger med fra ny Mvh Sune ellers må du igang med det sure slid

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 15-06-04 09:34

hej sunowich, bedre sent en aldrig, jeg har nu anskaffet mig en lås, og har skruet de to store forkromede skruer der sidder i hvert ben holder bla urene, og afmonteret den store møtrik i bunden af kronrøret, den er låst med blik men jeg kan sku ikke løfte toppladen skal den have tæsk nedenfra eller hvad, jeg hører gerne lidt herom på forhånd tak

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-06-04 09:45

Prøv at ringe til formanden, Arne, eller kassereren, Johni, for Norton Mc-Klub Danmark, . Du finder deres nummer her under "Kontakt":

http://www.norton-mc.dk

Men skynd dig, de kører til Det Int. Norton-Rally i Holland på torsdag.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 15-06-04 10:31

Hej Palle tak for dit råd , jeg er ikke medlem af den klub men kunne godt snart tænke mig at blive det, har du en 850 cc mk 111 til salg ? nå jeg købte ved samme lejl som låsen en nøgle til at spænde udstødningen med, jeg har længe kørt med to spændebånd fra potte til stellet, det var ikke smart, jeg afmonterede så potterne, og opdagede ved den lejl. at gevindet i den højre port var helt vind og skævt , jek kunde dog spænde tæt men det ligner bare noget der er lavet i en baggård, og hvorlænge holder den tilspænding, maskinen har kun kørt 2000 miles siden "hovedrenovering " jeg vil ikke nu sige hvor jeg købte den, men når man giver 89000 kr incl 20000 i afgift er det sku ærgeligt at opdage sådan noget, kaburatorer er også meget slidte jeg har svært ved at justere dem, nå jeg ringer til ham Frode Sørensen der købte jeg låsen og han påstod det var let at skifte den så må jeg jo se, dette var bare et lille suk,
hej fra Hans

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-06-04 11:14

Til salg...tjaaah både og!? alting er jo til salg til en eller anden pris, ikk' sandt! Jeg har lige solgt min Bonneville så jeg beholder nok Commandoen...lidt endnu.
Mht til gevindet i din udstødningport, så har jeg (I klubbens "navn" og dermed vore medlemmers interesse) lige fået lavet dels min eget topstykke i begge porte, dels fået lavet værktøjer til at reparere disse hos et firma på Østfyn. Det koster ca. 600- 700,-kr pr port +moms.
Skal du have nye karbs (og/eller andre res.dele!?) så meld dig ind i klubben. Alle medlemmer får mindst 10% rabat hos Mors Bikes i Vejle (og de er i forvejen generelt billige med dele). Dvs at dit medlemsskab er tjent sig ind så rigeligt bare efter køb af den ene karb. Klubben har også en aftale/import af klassiske smøreolier fra em (selvfølgelig!!!) gammelt engelsk olieproducent ROCK-OIL som kan købes for næsten det halve af eksempelvis castrol og silkoline (én imp. gallon 4,56 l 20W/50 til 95,-kr gennem klubben).
Det var bare et lille sidespring....men der er ALTID en eller anden i klubben som kan hjælpe med dine Nortonproblemer...især Arne og Johni.

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 15-06-04 15:14

hej palle hvis du ikke snart er træt af at være brevkassered. vil jeg spørge toppen skal så af ved en sådan rep ikke, det er noget uoverskuligt for mig nu, ahm jeg købte af sagde jeg bare kunne give den noget lookteit hm.
det med medlemsskabet vil jeg seriøs overveje , nu skulle der ikke være mere,
venligst
Hans

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-06-04 15:26

Jo, toppen skal af (desværre!). Hvor bor du i landet? Vi kan evt. arrangere at du får det ordnet, hvis det skulle blive nødvendigt?!

Jeg svarer først sent i aften.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 15-06-04 15:56

Hej palle,
Tak for dit svar jeg bor i Spentrup lidt uden for Randers, men jeg er inde på lige se hvordan den holder i højre port, min søn er toyota mek. han kan skaffe noget varmebestandig lookt. hvis det ikke holder det skal prøves først tak for din hjælp, som jeg gerne tager imod i såfremt så fald lortet ikke holder
venlig hilsen
Hans Mølsted

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-06-04 23:18

Ja det er ok du prøver det andet først, men på længere sigt må du "bide i det sure æble" og få det rep./lavet ordenligt. Hvis du kan køre med det andet sommeren over kan vi finde på noget til vinter.

Held og Lykke!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 20-06-04 16:53

låsen igen igen ( norton 850 mk111 ) nu har jeg selv fumlet mig til at montere en ny cylinder bare ikke efter bogen da jeg ikke kunne banke "styrepinden " op men nok til at jeg kunne dreje til siden og banke cyl. ud og montere den ny.
Dermed var trængslerne ikke forbi låsepalen kunne ikke komme langt nok ned i de forborede huller i hver yderposition, gode rå var dyre, jeg borede med et 8 mm bor igennem og filede resten nu funker den tak til alle.
Venligst Hans

Kommentar
Fra : tch

Dato : 26-06-04 14:39

du kan rent faktisk kontakte Jørgen Aagesen selv, han har en del Norton dele og ligger på et fjernlager og vil måske være i stand til at hjælpe dig - 36721872
MVH - TCH