/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Data fra XP pro til win 95
Fra : SKELMOSE
Vist : 334 gange
200 point
Dato : 21-02-04 19:41

Min kammerat har en gammel bærbar med win 95 men desværre uden USB stik og CD drev og en PC'r med XPpro. Den bærbare skal nu kun bruges til et bestemt program hvor den er længe stor nok (1GB) til det brug han har tiltænkt den.
Jeg har lovet at hjælpe ham med et spørgsmål her i Kandu da han ikke selv er på nettet Hvordan overfører man data fra hans XP'r til 95'ren på den nemmeste måde. Kan paralelporten evt. bruges?

På forhånd tak

R.J.S.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-04 19:46

Ja du kan få et kabel til filoverførsel
Jeg har sådan et, og jeg vil se om jeg kan finde det hvad det hedder.
Emesen.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-02-04 19:48
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-04 19:49

Der står på en regning fra Multimedia World "kabel interlink fra PC-PC 5 mtr. 100 kr."
Så det må være det.
Emesen.

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 21-02-04 21:14

Hey

Jeg kan stærk anbefale Partition Magic 8.0, det bruger jeg selv og jeg har overført fra XP til 98 mange gange før.....
Du kunne jo se om du kunne finde en demo... det er jo nok billigst.

Eller kan du jo lige skrive hvis du gerne vil prøve det for så kan du hente den full version hos mig, over min FTP-Server

MVH Befan

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 200 point
Dato : 21-02-04 21:46

ET nulmodemkabel (paralelport stik i begge ender) og så filhåndteringsprogrammet Totalcommander, som kan styre det uden de store dikkedarer (shareware uden tidsbegrænsning-nag screen) http://www.ghisler.com

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-04 21:50

Totalcommander kan også downloades i DK: http://www.totalcommander.dk/index1024.html

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-02-04 22:33

? kan han ikke midligtidig flytte den lille harddisk, over i den store computer,(som harddisk 2) og så flytte programmet der
ferik

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-04 22:38

idestik passer ikke sammen

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 22-02-04 11:26

Jeg skal lige til storbyen og hente et kabel så der kan godt gå en uge -14dage før jeg afleverer pointene, så hav tålmodighed.

M.v.h
R.J.S.

Godkendelse af svar
Fra : SKELMOSE

Dato : 30-03-04 01:26

Tak for svaret BjarneD. Og beklager at det tog længere tid end jeg havde skrevet

Godnat!

R.J.S.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-03-04 11:46

Håber da at det lykkedes!