/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Optage fra Netradio til HD
Fra : zibas
Vist : 594 gange
100 point
Dato : 21-02-04 19:21

Hey
Er der nogle Computer "nørder" som ved hvordan man kan optage fra netradio og ned på ens harddisk og hvilke programmer man skal bruge ???? Gerne et hurtigt svar, da det skal bruges Søndag aften....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-02-04 19:44

Windows media player klarer sagen.

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 21-02-04 19:50

Kan man ikke kun optage til CD?

Hvis oz til HD, ved du så hvordan Teil?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-02-04 19:53

Jeg tog vidst fejl der, undskyld.

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 21-02-04 19:54

Damn ! =)

Ville godt selv vide det....

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 21-02-04 20:08

Hej zibas

Prøv at se på den her, jeg bruger ikke selv nogen programmer til at rippe med, så jeg kan ikke sige hvordan den virker og hvor godt den virker. Men det ser ud til den kan, det du vil.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 21-02-04 20:56

CiberAmigo, Har du ikke lyst til at dele med os andre, eller bare mig Hvilket program det er du snakker om?

Accepteret svar
Fra : Chamira

Modtaget 100 point
Dato : 21-02-04 21:06

Hejsa

I kan bruge f.eks. Cool Edit Pro til at optage netradio med, det gør vi i hvert tilfælde med Radio100, når der sker noget spas! Det virker helt raket.

Alle lydprogs der har en optagefunktion, kan optage netradio. Til f.eks. alle Creatives lydkort medfølger det et simpelt optage prog.

Men Cool Edit Pro viker 100%

Chamira c",)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-04 21:56

K-Komputer har testet og forklaret (K-KOMP NR 2 2004) det gratis program WM Recorder som følger med bladet.
Hvis du er interseret, kan jeg forklare hvordan du kommer i gang?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 21-02-04 22:55

Nogen der ved hvor man kan skaffe programmerne henne ??

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 21-02-04 23:24

undskyld jeg glemte linket; her er det:

http://streamripper.sourceforge.net/

Det hedder streamripper.

Med Venlig hilsen

CiberAmigo

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-04 23:35
Godkendelse af svar
Fra : zibas

Dato : 22-02-04 00:31

Tak for svaret Chamira.Kunne bruge men fandt et der hedder 1st. sound recorder, og det er 100% lettere end cool edit pro, men takker alligevel.

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 22-02-04 00:43

Du har 100 ret i, at det er lettere at bruge end Cool Edit Pro. Det er rimelig kompliceret at bruge, vi brugte det tidligere til at indspille musik, men er nu gået over til Pro Tools... her kan du tale om avanceret!

Jeg håber du får held med dit foretagende... ellers må du jo skrive igen.

Mira c",)