/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lamper i instrumentbræt, hvad står de fo~
Fra : Bragesvej
Vist : 2249 gange
10 point
Dato : 21-02-04 17:00

Ja der findes jo en del, men hvad laver de når de tænder ved start, feks batterilampen tjekker vel om bateriet får strøm nok?

Jeg har en Abs lampe den slukker efter 3sek hvad tjekker den helt nøjagtigt, og det samme med min Airbaglampe?

Accepteret svar
Fra : bibsamie

Modtaget 20 point
Dato : 21-02-04 17:01

abs lempen indikere at du har abs bremser og systemet chekkes hvergang du tænder for tændingen når den så slukker er systemet OK.

per

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-02-04 17:02

De blir tjekket om lamperne virker mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-02-04 17:04

Altså lamperne er der for at alermerer hvis noget er galt men at de lyser ved tænding er for at kontrollerer at lamperne også dur Mvh Sune

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-02-04 17:04

Lamperne tjekker om systemet virker. At de slukkes er kun godt. Hvis de lyste under kørslen, ville det være fordi, der var noget galt.
mvh ans

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-02-04 17:05

sumo switch

du er altså så kvik helt googleagtig, bravo for det.

per

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 21-02-04 17:08

Ang Abs lampen, så tjekker den feks om de sensorer nede ved hjulene er korekt indstillet (Og ikke slået ud af kurs)

Hvad med Airbagen tjekker den om der er luft i ballonen nej godt ord igen, tjekker den om der er forbindelse til airbaggen?

Kommentar
Fra : smut

Dato : 21-02-04 17:21

når du drejer nøglen så der er tænding på dog uden at starte skulle alle lamperne gerne lyse og slukke når du starter der er for du kan tjekke at der ikke er sprunget en pærer hvis der er det skal du få den skiftet ellers kan du jo ikke se hvis der pludseligt er noget galt det kunne jo blive frygtelig dyrt hvis det fx var olie lampen der var defekt og den bil mangler olie

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-02-04 17:22

Bibel salme du lukker bare eller kommer med i min aftensbøn under fri mig fra det onde Hi Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-02-04 17:23

Holda op er der ikke flere der vil forklarer det samme ???? Mvh Sune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-04 17:49

Ladelampen lyser fordi den måler om der er spænding på batteriet og slukker fordi generatoren leverer strøm til batteriet. Ladelampen henter minus/stel gennem generatoren i stilstand men når generatoren er virksom leverer den plus på samme ledning og nu får lampen plus på begge sider og vil holde op med at lyse. En defekt generator vil få ladelampen til at blinke/lyse svagt.
Emesen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-04 00:46

Har du forstået ellers må du jo stille flere spørgsmål Bragesvej Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 28-02-04 12:16

Tak for svaret bibsamie.