/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Stenslag i forruden..det er jo helt vild~
Fra : Bragesvej
Vist : 2995 gange
20 point
Dato : 21-02-04 16:21

For 3 måneder siden fik jeg et slag i forruden, forleden et til, nu har jeg vasket bilen og fundet ud af den har en masse små slag i ruden, er ruden bare dårlig eller bruger vejvæsnet grus til at undgå glat føre

Kommentar
Fra : smut

Dato : 21-02-04 16:29

det er meget normalt at der er en masse små stenslag i en forrude det ses specielt meget når solen står lavt mine forældre har en opel astra og deres forrude ligner noget der har været sandblæst der er ikke andet at gøre end og skifte den ud hvis det er for slemt

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 21-02-04 16:32

En forrude er nok det største element for "slid". Skal du til "syn", så skift .. det handler jo også om din egen sikkerhed !
/PG

Accepteret svar
Fra : niss45

Modtaget 30 point
Dato : 21-02-04 16:33

Jeg tror ikke der er forskel på hærdningen / hårdhed på ruden, men det kunne jo tyde på de enten køre tæt på foran kørende eller har en bil med areodynamisk front som derved er mere udsat ens de ældre modeller, men en frontrude er en slides som lakken der også for mange små stenslag og umiddelbart ikke ses , da mange lakker har en grundfarve passende til bilens farve, først når de poleres ser man en masse små prikker i lakken som er fyldt op med voks. Og ja på div strækninger er der jo mange løse sten som kastes op og rammer, så mo ike du bare har været inde i en uheldig periode eler har en ældre bil hvor ruden trænger til udskiftning..
Da jeg selv har drevet værksted og rep. mange stenslag har jeg set mange som undre sig over små stenslag som ikke må forveksles med afskalninger af ramte sten , da stenslag ses tydelig som store stenslag som er dybt i ruden og kan rep. afskalninger er som regel ikke større en 1 mm. og betegnes som slidtage ligesom ridser efter snavs på ruden hvor viskerne skraber sandes og ridser ruden, håber det var svar nok.

Niss

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 21-02-04 16:42

Smut, Pudsigt Jeg taler Om min Astra 95......Sata.. sådan en rude er sku dyr ca 3000 isat og tonet i toppen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-02-04 16:45

Hvis du kører bag en bil der kaster en sten der giver dig et stenslag på ruden skal du prøve at få stoppet billisten hvis dæk var skyld i det .hvis han indvilger i at have forårsaget stenslaget og vil skrive under på det kan du få dit forsikringsselskab til at dække en ny rude .Har selv prøvet det 2 gange Mvh sune

Kommentar
Fra : smut

Dato : 21-02-04 17:15

ja det sagde min far også og så er den limet i

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 21-02-04 19:40

Sunowich, Er det rigtigt? :D

Og kommer modparten ik til at skulle betale noget?
For ellers er der da mange der kan lave forsikringssvindel...

For resten, hvor´n laver man de forbandede smily´s? =)

Kommentar
Fra : smut

Dato : 21-02-04 20:06

DJ_puden
det kan du se overst på denne side under kom godt igang

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-02-04 20:24

Dj Ja det er rigtigt og det er dit eget selskab der dækker hvis du har underskriften fra den der er kommet til det og Smileys laver du ved at lave forskellige tegn det kan du se under Kom Godt Igang øverst til venstre på siden Mvh sune

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 21-02-04 20:53

Jeg mener bare... Er det ik næsten det samme som hvis man laver en (f.eks) bule i hans bil?

Falder modparten så ik i præmiepoint? (Hedder det ik´ det?)

<- Test

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-02-04 21:17

Nej der er helt spectielle regler når det er glas mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 22-02-04 11:28

Tak for svaret niss45.