/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bremsevæske hvor lang tid holder det?
Fra : Bragesvej
Vist : 1211 gange
11 point
Dato : 21-02-04 16:18

Evt hvor mange år eller Km?

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 21-02-04 16:33

Hvis bremsesystemet er tæt, kan bremsevæsken i princippet "holde evigt"
/PG

Kommentar
Fra : smut

Dato : 21-02-04 16:38

bremse væske holder ikke evigt
et bremsesystem er ikke lufttæt der er et udluftnings hul der hvor du fylder væske på og bremse væske optager vand og derved falder kogepunktet så derfor skal det skiftes jeg vil principielt sige det skal skiftes når den skal til syn altså ca hvert anden år

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 21-02-04 19:25

Hej,
Det er fandeme uhyggeligt, hvis der kører mennesker rundt på de danske landeveje i den vildfarelse at bremsevæske holder evigt . . . den skal naturligvis skiftes hvert andet år, fordi den jo 'suger' vand som Smut siger, det er især ude ved bremserne er det vigtigt med bremsevæske uden vand, det er jo her det koger ikk'! ALTSÅ al bremsevæske fornyes hvert 2. år ikke kun efterfylde beholderen.

mvh ole

Kommentar
Fra : smut

Dato : 21-02-04 19:34

det er jeg helt sikker på der gør og hvis der blev taget en væske prøve ude ved hjulene ved syn er jeg sikker på der var mange der blev kasseret

Accepteret svar
Fra : SKELMOSE

Modtaget 11 point
Dato : 21-02-04 19:57

Bremsevæske opsuger luftens fugtighed og væskens kogepunkt sænkes derved VÆSENTLIGT En bils skivebremser bliver MEGET VARME så ved en meget kraftig opbremsning på feks. på motorvejen kan det betyde bremsesvigt, da der dannes dampblærer i det hydrauliske system. Desuden vil fugtigheden betyde at bremsekaliperne og hjulcylindrene kan ruste sammen, med en bremse der kan trække ensidigt til følge SÅ DERFOR Bremsevæske skal som smut og olarsen skriver udskiftes hvert senest hvert andet år. Udskiftning er ikke kilometerbestemt

m.v.h R.J.S.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 21-02-04 23:16

Tak for svaret SKELMOSE.