/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brænding af Cder
Fra : 2100
Vist : 466 gange
30 point
Dato : 21-02-04 11:53

Nogen der ved noget om dette her kan lade sig gøre.
Jeg har brændt en Cder med en masse billedealbum og det virker også meget fint.
Men nu er det jo lidt kedeligt at sidde og kikke billeder uden musik. Så mit spørgsmål er. Kan jeg lægge musik ind på Cden som afspilles samtidigt at man ser billeder.Er godt klar over at der skal brændes en ny Cder forfra.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 21-02-04 12:20

Ulead movie factory

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-04 12:53

Ja "ofa" den er super til det brug, men det kommer an på hvilket program han havde tænkt sig, eller har brugt til billedfremvisning.
Men hvis de bliver lavet om til VCD så kan man ovenikøbet jo se det hele på fjernsynet og det kan da være en fordel.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 21-02-04 12:58

Det bliver fremvis på en alm. DVD som er tilsluttet TV

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-04 13:02

Så bruger du bare Movie Factory
Den kan findes her
http://www.ulead.com

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 21-02-04 13:03
Kommentar
Fra : 2100

Dato : 21-02-04 13:14

refi - den side du henviser til er en betalingsside, så det dur ikke.
Lengberg - Siden du henviser til kan jeg ikke se Win 2000 som jeg har, ellers skal den downloades et andet sted på siden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-04 13:20

Det er da ikke nogen betalingsside.......
Du kan da prøve programmet før du køber det.

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 21-02-04 16:10

Hey
Prøv "power point" det ligger som regel på office cden, der ved jeg man kan ret nemt indsætte lyd, oms kan køre sammen med billeder.... kan ikke lige huske hvordan det er man sætter det på, men det kan jeg finde ud af hvis det er noget du vil prøve....

Håber du kna bruge det til noget...

MVH Befan

Kommentar
Fra : bog

Dato : 21-02-04 20:03

Der masser af programmer til at lave vcd
som foreksembel
ulead dvd picture show
photo2vcd

Du har mulighed for sætte menuer ind samt overgange

der findesen masse af dem på tucows og download.com

befan:power point kan ikke lave vcd
lengberg:irfanview kan ikke lave vcd

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 21-02-04 22:17

Fint med masse af svar, men foretrækker et svar som foreks. Du kan hente et program som hedder ?? på denne side som er free til download. Hvad skal jeg så bruge dette program til ?? og hvordan.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-04 22:30

Jamen så henter du da bare Ulead Movie Factory her
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=ulead&tg=dl-2001&search=+Go%2521+

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 21-02-04 22:35

refi: Fint nok at hente et program når man ikke ved hvad det skal bruges til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-04 22:46

Har du ikke bedt om et program til at lægge baggrundsmusik på dine billed-CDér, eller har vi alle misforstået noget?

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 21-02-04 22:52

refi: Kan desværre ikke bruge dine svar til noget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-04 23:14

Hvad er det du vil have????????????+++++++

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 21-02-04 23:36

ja det kan jeg eller ikke lige forstå...

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 21-02-04 23:38

lengberg: Hvilken af disse skal jeg bruge til download når jeg selv har Win 2000
Der er: Win 98 - Win NT - Win 2K - Win Me - Win 2003

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 21-02-04 23:51

Skriver lige spørgsmålet igen.
Jeg bruger en Nero brænder, kan jeg både lægge billeder og MP3 fil ind til brænding på samme CDer, så jeg kan se billeder og høre musik samtidigt. Hvis ja. Hvordan gør jeg så dette. Håber i forstår det bedre nu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-04 23:58

VI HAR FORSTÅET
Men hvis ikke du vil høre - hvad skal vi så gøre ?

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 21-02-04 23:58

Min brænder kan kompilere på 3 måder.
1: Lyd-CD bruger denne til MP3 filer
2: Data-CD bruger denne til billeder
3: Andre CD-formater bruger ikke denne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 00:01

Du skal stadig hente ulead movie maker - Det har intet med nero at gøre

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 22-02-04 00:03

refi: og hvad skal jeg bruge denne til. Forklar lige hvad den gør.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 00:07

Den lægger dine billeder og din lyd sammen: Du bestemmer hvilke billeder. Du bestemmer hvilken musik.
Når du er færdig sætter du den i din DVD afspiller og ser det hele i fjernsynet eller lægger DVD/CDen i din komputer og ser det hele på skærmen.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 22-02-04 00:15

refi: Ok det du fortæller mig er at jeg skal havde en ny brænder "ulead movie maker"
hvor jeg gør som du siger. Sådan var det ikke jeg søgte efter, men at bruge den Nero brænder som jeg har.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 00:39

Jamen det har da ikke noget med din brænder at gøre.
DET ER ET BRÆNDERPROGRAM.
Din brænder fejler da ikke noget. Den skal du da blive ved med at bruge.

Kommentar
Fra : bog

Dato : 22-02-04 00:40

Du skal lave en vcd
Som du enten kan gøre med photo2vcd som jeg selv har lavet en cd med musik og menu.
Når du først har startet rpogrammet er det nemt at finde ud af.

Eller uleddvdpicture show hvor du i en nem guide kan lave et slideshow med musik og menu lige til at putte i din dvd afspiller.
ulead dvd picture show kan findes her:http://www.ulead.com/dps/runme.htm

Kommentar
Fra : bog

Dato : 22-02-04 00:40

Du skal lave en vcd
Som du enten kan gøre med photo2vcd som jeg selv har lavet en cd med musik og menu.
Når du først har startet rpogrammet er det nemt at finde ud af.

Eller uleddvdpicture show hvor du i en nem guide kan lave et slideshow med musik og menu lige til at putte i din dvd afspiller.
ulead dvd picture show kan findes her:http://www.ulead.com/dps/runme.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 00:40

Og nej du skal ikke afinstallere NERO.
Du får bare et program mere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 00:46

"bog" lad nu være med at gøre det mere besværlig end det allerede er.
De er de samme programmer vi snakker om.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 22-02-04 01:05

refi: Du henviser til disse: 1. Ulead Movie Factory 2.ulead movie maker, men det er måske de samme. Men hvor henter jeg en af disse gratis på nettet. PS forstår hvad du mener nu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 01:17

Ja jeg forstår hvad du mener.
Du henter ulead DVD movie factory 3.0 her
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=ulead&tg=dl-2001&search=+Go%2521 +
Den er gratis i trialversion. Så kan du prøve den og hvis du syntes om den og skal lave mange CDer ja så bliver du nok nødt til at købe den.
Du kan ikke finde noget til det brug der virker evigt (gratis)
Men prøv programmet det koster ikke noget.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 22-02-04 11:36

Hej refi: Kan du fortælle mig hvad forskellen er på "Ulead DVD movie factory 3.0" og
"Ulead DVD movie factory V2" den sidste har jeg fundet på nettet som er gratis.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 12:35

Der er ingen betydningsfuld forskel.
Brug du bare den.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 22-02-04 13:45

Hej igen refi: Har du noget imod at jeg mailer til dig vedr. programmet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 13:50

JA- Skriv videre her
Det kan da ikke være SÅ svært.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 22-02-04 13:53

Hej Refi.

Har fået lagt programmet ind 2.0
Forsiden ser sådan ud.
Start Project.
1: Edit Disc
2: Direct to Disc
3: Copy Disc
Hvad skal jeg vælge her ??

New project
1: DVD
2: VCD
3: SVCD
Hvad skal jeg vælge her ??

Derefter til Next og ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 13:58

Jamen hold nu op.
Hvis du INTET forstår af engelsk kan jeg ikke hjælpe dig.
PRØV dog de muligheder du har.
Det kan da ikke være så svært at vælge om man vil brænde den ene eller anden form for cd.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 22-02-04 14:00

refi: Tak for din hjælp.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 30 point
Dato : 22-02-04 14:05

Selv tak
Og luk nu spørgsmålet

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 22-02-04 14:26

Tak for svaret refi.