/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
compaq dvddriver
Fra : holbaek
Vist : 566 gange
44 point
Dato : 21-02-04 11:39

Jeg har flyttet et DVD-drev fra en compaq presario5640 over i en ny pc`er.
Drivere til dette drev lægger på en disk kaldet : quickrestore.
Det er mig ikke muligt at få Windows til at hente driveroplysninger fra denne cd.
Ligemeget hvad for en fremgangsmåde jeg prøver.
Windows prøver derimod selv at installerer dette drev og kommer op med en fejlmeddelse at det ikke er muligt.
Jeg har prøvet at flytte driveren med fra den gamle pc, det hjalp desværre heller ikke.
Kan jeg hente en driver på nettet og i givet fald hvor ?
Styresystem : Windows 2000 pro
jens holbaek

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 21-02-04 12:35

Hej
Ja det er fejlen ved at havde købt compaq man kan ikke bruge softwaren bagefter.
Men der findes vel noget på nettet ,jeg har flyttet en dvd over til en Fujitsu og den køre helt perfekt.
Jeg vil lige undersøge hvad jeg har gjort og vende tilbage senere på dagen.
Mvh. Karsten

Kommentar
Fra : Luxman

Dato : 28-02-04 16:57

Det er alt for få oplysninger du har givet. Windows skal ikke bruge drivere fra producent for at finde dvddrev. Det lyder nærmest som at det ikke er installeret rigtigt. Sidder det alene? Hvor mange drev.
Mvh

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 07-03-04 12:26

Hej Luxman

Angående dvd drev.
Jeg er faktisk ikke helt sikker på at det er korrekt installeret.
Historien er at jeg har flyttet et dvd drev fra en compaq maskine over i en anden og windows kan sagtens finde den men kan ikke afspille dvd. da der mangler en dvd dekoder, den har jeg så prøvet at finde på compaq maskinen - uden held.
Tilbage til installationen : og nu bliver det lidt amartørpræget. Fra bundkortet er der 2 ens stik, det ene går først til harddisk og derefter til cd-rom drev.
Det andet stik har jeg brugt til at sætte dvd drevet til og så tillige taget det ekstra strømstik som var ved cd-rom drevet!!! er det korrekt ??
holbaek

Kommentar
Fra : Luxman

Dato : 07-03-04 23:04

Hej igen.
Ja så må jeg spørge igen. Sad det alene før i Compaqmaskinen. Ellers lyder det som om du har gjort det rigtigt. Nu sidder det så alene og skal sættes op som Master. En lille jumper der normalt sidder ved siden af stikket. Valgmuligheder Csel, Slave, Master. Går også ud fra at det er sat korrekt op i Bios. Kan du afspille musikcd ved hjælp af medieplayer. Ang. DVDdekodning foregår det normalt af programmer der følger med grafikkort eller bundkort. Men det er nu et mindre problem.
Mvh

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 08-03-04 18:43

DVD drevet sad i Compaqén sammen med hp brænder.
Nu sidder det sammen med et andet cd-rom drev som nr.2.
Dvs. jeg har sat det i efterfølgende.
Jeg har lige chekket med musikcd og det kunne den godt.
Holbaek

Accepteret svar
Fra : Luxman

Modtaget 44 point
Dato : 09-03-04 23:05

Hej
Her er en free DVD player. http://www.maximusdvd.com/
Hvis ikke så søg efter free DVD player i Google.
Mvh

Godkendelse af svar
Fra : holbaek

Dato : 24-03-04 18:54

Det tog lidt tid...sorry
DVD drevet kører musik og film..alt ok jeg har brugt en freecodecinstaller 1
Tak for hjælpen
Holbaek