/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Mangler du 341 point
Fra : Varla
Vist : 412 gange
342 point
Dato : 21-02-04 10:32

Mangler du 341 point
MVH
Varla

Kommentar
Fra : smut

Dato : 21-02-04 10:33

ja ja jeg mangler lige nøjagtig 341 point

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-02-04 10:34

Vil du da beholde eet point selv din nærigrøv?

Hvad skal dette pointbytteri til for? Er det en slag popularitetsskala eller hvad foregår der lige?

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 21-02-04 10:37

Hvad går det her ud på??

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 21-02-04 10:37

Mangler .. til hva' ?

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-02-04 10:40

Fra min side simpel ubehersket nysgerrighed.

Jeg ville vide hvad i alverden der får nogen til at efterlyse overskudspoint.

Egentligt finder jeg det umoralsk, så dette her er første, sidste og eneste gang jeg gør noget sådant.
MVH
Varla

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-02-04 10:42

Forklaring, så se her:

http://www.kandu.dk/dk/spg/33579

MVH
Varla

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-02-04 10:48

hm... for mig virker det som en underlig måde at stille sin ubeherskede nysgerrighed på - og du bliver slået i hartkorn med "pointbyttetyperne" !!!!

Men det skal samtidig siges at jeg heller intet fatter af dette "værsgo her er en masse point" bytteri. Ganske vist skulle det ikke længere underminere pointsystemet, men hvad er det så? Et udtryk for "ih hvor er vi altså bare nogle stykker der er vildt meget populære og vildt meget på" eller hvad?

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-02-04 10:51

Ham der efterlyser pointene har kun en brøkdel af de point som mange af de mere eller mindre forargede, og han har langt flere end jeg nogensinde kommer til, så jeg undrer mig fortsat.

Jeg har nemlig tjekket nogle tal inden jeg satte point på højkant.

MVH
Varla

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 21-02-04 10:52

Hej !

Det kunne være rart at vide, hvad fanden det er der sker her.???? Mangler du 341 point.??? Nææe, egentligt ikke, men en måneds husleje ville være rart, hvis der var overskud et eller andet sted.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-02-04 10:54

>Skingur

Har du det ikke godt?? Hvis man ikke er "på" er man jo usynlig og det er da ikke rart,- vel!!

I øvrigt er det jo så forunderlig dejligt at forarges over andre det gir' ligesom en god fornemmelse ikk?

Frida...

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-02-04 10:58

Jeg har ofte undret mig over hvordan nogen kan skaffe sig en mængde point på forbløffende kort tid.
Henset til den tids hun har været med, så er Skingur en af dem.
Hvordan har hun båret sig ad ?
MVH
Varla

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-02-04 10:59

Hun har været meget "PÅ"

Frida...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-02-04 10:59

Måske har de mere eller mindre forargede tjent deres point på "ærlig" vis, Varla! Nemlig ved at surfe halve og hele nætter for at finde gode svar på mærkelige spørgsmål!

Frida... jo, det varmer helt ned i bukserne

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-02-04 11:00

>Skingur.

Du har ikke fattet pointen. At forære ligegyldige point væk, forarger en del brugere - Disse brugere elsker at blive forargede, så det er dybest set for deres skyld at der smides lidt til højre og venstre med disse lidt ligegyldige point - Forstår du det nu???

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-02-04 11:02

Varla...det første halve år jeg var med her, sad jeg foran computeren i døgndrift og svarede på ALT hvad jeg kunne finde. Jeg elskede point og frydede mig hver gang mit svar blev valgt.

Efter et stykke tid lagde "rusen" sig og jeg gearede heftigt ned,. Nu gider jeg ikke svare på andet end spørgsmål om dyr og mad (groft sagt!) og ellers nulre rundt i smalltalk. Jeg er mest på NG´erne, hvor man diskuterer alt mellem himmel og jord, stiller og besvarer spørgsmål - ganske gratis og uden points!!!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-02-04 11:02

ramses... ja

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-02-04 11:04

Jeg har brugt dage og uger på at hjælpe folk på den anden side af kloden, jeg har brugt dage og uger på forarbejdet til det par tips jeg har skrevet.
Jeg har brugt mange måneder på at finde og få kendskab til den præstegenealogi jeg undertiden svarer på, og jeg har et mange gange lavere pointtal end Skingur.
Dette endda til trods for at jeg også har været medlem i længere tid end Skingur.

Da jeg som efterlønner endda kan bruge hele dagen - og det gør jeg ofte, og når jeg skriver sammen med mennesker i Australien bytter jeg stort set om på dag og nat for at opnå hurtig kommunikation.

Ja, så er det jeg mange gange har spurgt mig selv. Hvordan bærer de sig ad.

MVH
Varla

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-02-04 11:05

Svar på Skingurs sidste indlæg er at de folk jeg hælper stort set allesammen er helt udenfor Kandu's regi. De bliver oftest henvist af andre jeg kender i Australien, Canada, o.s.v.

Så disse selvpåtagede opgaver har ikke en pind med Kandu at gøre.
MVH
Varla

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-02-04 11:05

Øhh Skingur....man behøver ikke dele point ud for at "være på"
Citat
Ganske vist skulle det ikke længere underminere pointsystemet, men hvad er det så? Et udtryk for "ih hvor er vi altså bare nogle stykker der er vildt meget populære og vildt meget på" eller hvad?

Jamen ihh altså....skal jeg finde nogle tråde, hvor du er MEGET "PÅ"
Jeg kan nemlig godt

Frida...

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 352 point
Dato : 21-02-04 11:06

jamen varla, du kan da tjekke min historik - de eneste "snydepoint" jeg har modtaget er 500 bobs fra det berømte Summer-Udsalg

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-02-04 11:06

>Skingur.

Det var godt - Du spør' bare, hvis du fremover vil ha' den dybere liggende årsag til min af og til øjensynlige besynderlige adfærd

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-02-04 11:09

Hvad er snydepoint??.......
er det når man har føs'da.... eller point givet i en smalltalk
I følge Kandu's regler er ikke engang DET snyd....såååååå

Frida....

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-02-04 11:09

*lol* frida... ja, jeg har været ekstremt meget på og fik i sin tid masser af ballade for at smalltalke for meget!!! Det hjalp, da smalltalktemnet endelig så dagens lys!

Men ja, jeg har gearet meget ned. Da jeg startede her, var jeg lige flyttet til nordjylland og kendte ikke ret mange - så er computeren jo et herligt fristed! Nu er jeg blevet "etableret" heroppe i det nordjyske og har efterhånden udstyret mig selv med 2 ponyer, geder, marsvin m.m. - foruden at jeg forsøger at passe studier, mand og hund osv osv!!! Derfor har jeg valgt at nedprioritere kandu.

Godkendelse af svar
Fra : Varla

Dato : 21-02-04 11:10

Tak for svaret skingur.
Jeg har mig bekendt aldrig fået eller anglet efter snydepoint. For at afslutte diskussionen og muligheden for at jeg får det, så får du pointene.
Du har trods alt prøvet det før.
MVH
Varla

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-02-04 11:13

>Varla

Varla for sat... din fuck upper

Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-02-04 11:13

jeg synes summers points dengang var snydepoint - eftersom de blev givet ganske gratis og i flæng!

En gang blev også føsdaspoint anset for snyd - men systemet er belevet blødt gandske meget op, efter pointsystemet blev lavet om til det, kandu sagde det var!! (øh... håber du forstår!)

Men jeg forstår vist ikke helt, hvor det er varla gerne vil hen. Det er da synd hvis han eller hun føler sig snydt over at jeg har flere points! Skal vi ikke gi den nogle?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-02-04 11:13

Jeg må indrømme, at da jeg startede her på kandu, fandt jeg det også amoralsk med dette pointbytteri, men i dag KAN jeg ikke blive forarget mere.

I bund og grund er det komplet ligegyldigt al dette med point. Jeg mener at den vigtigste mission vi har er at hjælpe de almindelige brugere, det er det "vi" er til for. Og så længe vi ikke svigter dem opfylder vi vores mission UANSET POINT.

Det er jo helt rigtigt hvad Frida skriver, men hvorfor bliver nogen forarget over det?
Er det for at vinde måneden præmie? (Kære Gud, må jeg blive fri for at vinde den).

Er det for at blive "set" blandt de 50 i statistikken?

Hvor mange har ikke skrevet "Jeg er ligeglad med point", noget tyder på, at det er de åbenbart ikke.

Nej kære venner, livet er for kort til at blive forarget. Se ud af vinduet solen skinner også i dag, fuglene kvidrer også i dag, se det er livet, alt andet omkring point i kandu er komplet ligegyldigt. Tag det med et smil ja et stort et, og glæd jer i stedet for over livets glæder i stedet for nogle "papirspenge".

Om 100 år er alting alligevel glemt.

"Den kompelt uforargede"

ellebye

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-02-04 11:16

Hvad med mig pivvv - jeg får da aldrig noget... undtagen af Frida, men det er fordi hun elsker mig, og jeg forresten hende, så det gælder ikke som rigtig snyd.

Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-02-04 11:16

Er det nu meneingen at jeg skal sidde med en dårlig smag i munden varla? For i givet fald er din mission mislykkedes!!! Hvis du gerne vil insinuere at jeg snyder eller har snydt, synes jeg du skal sige det rent ud istedet for de der underlige forblommede "jeg har i hvertfald ikke sagt noget" kommentarer!!!!

Så mange ikke-tak for dine skide 342 points!!!!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-02-04 11:17

elsker du sletikke mig mere ramses?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-02-04 11:18

Nu er du hidsig Skingur

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-02-04 11:18

>Skingur.

Mere... Øhhhh er der noget jeg har misset??????

Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-02-04 11:20

Nej, jeg gider ikke hidse mig op mere... det skulle da lige være over at tiden IGEN har snydt mig, så jeg hænger ud foran computeren med kaffe og smøger istedet for at tage isbukken ud på en dejlig tur i det skønne vejr!!!

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-02-04 11:21

Jeg er enig med Ellebye. De præmier man sætter på højkant er da meget pæne, men vi har det jo altsammen i forvejen, så hvad skal vi med mere af den slags.

Set i forhold til mit behov er præmierne kun sjove, og selvfølgeligt kunne jeg forære dem væk, ligesom jeg gør med den rødvin jeg undertiden får for at hjælpe her i sognet og sognene heromkring når de har computerproblemer.

Også der gælder at jeg har rigeligt af rødvin som jeg selv har købt og betalt - i Tyskland.
Jeg angler (fisker) derfor hverken efter point eller rødvin

Havde det været STORE FINE BLANKE SKINNENDE POKALER, så havde det været noget af "blivende værdi" som vi kunne have taget frem med mellerum og givet det en gang Brasso eller hvad sådan noget hedder nu om dage.

Men digitalkameraer, DVD afspillere o.s.v. - hvad skal jeg med det efter at jeg har fundet en der vil sælge briketter til brændeovnen billigere end hvad jeg hidtil har set.
MVH
Varla

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-02-04 11:21

Hold da kæft en tråd
Ellebye er den eneste der har sagt noget fornuftigt!!! Nå ja og så Ram selvfølgelig...jeg må jo hellere leve op til titlen som "røvslikker" *LOL*

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-02-04 11:23

>Frida

Gider du lige finde et andet sted at udfolde dine lyster *LOL*

Ram

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-02-04 11:23

Et lille PS.
Nu blev der jo ingen præmie, men hvis nogen skulle komme forbu min lille by, så skal jeg til gegæld lave nogle hjemmebagte boller som du må få med syltetøj, honning eller Nougatcreme efter eget valg.

Bare jeg ved hvornår du kommer så jeg kan sørge for at de er friskbagte.

Men giv mig lige godt og vel 2 timer. Jeg foretrækker nemlig at bruge et minimum af gær og en langsom hævning.
MVH
Varla

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-02-04 11:25

Jeg kan se at jeg også er enig med Fridaflip.
Det ender nok med at vi allesammen bliver enige, så det er da godt at tråden slutter inden det sker.
Men det var nu alligevel hyggeligt at møde jer allesammen.
MVH
Varla

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-02-04 11:26

Det er bedre at koldhæve det...dvs en ærtestor klump gær og 24 timer i køleskab

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-02-04 11:28

Det samme har jeg tænkt på, men når jeg om aftenen endeligt kommer i tanker om det, så er det for sent. Larmen ville fra røremaskinen ville vække min hustru, og jeg synes jeg er blevet for gammel og svag til at håndælte det.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-02-04 11:29

24 timer skrev du. Jeg tror sandeligt jeg prøver det - i morgen.