/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Gør en tatovering ondt???
Fra : Franksp
Vist : 2829 gange
50 point
Dato : 21-02-04 01:59

Jeg kunne godt tænke mig en tatovering. JEG VIL HA' EN, og min kone "har givet mig lov".
Er der nogen af jeg der har erfaring med dette. Gør det ondt? Jeg vil ikke sige jeg er en "kylling", men min smertetærskel er ikke så høj.
Er der nogen steder på kroppen det gør mere ondt end andre steder?

Det sker nok i næste week-end, da jeg har ferie bagefter.
Jeg håber at få nogle ærlige svar fra jer.

Jeg har i aften stillet det samme spørgsmål i katagorien "smalltalk". Det skulle jeg ikke ha' gjort, men håber på andre seriøse svar her.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-02-04 02:02

Franksp

hvor ansøger man om man må svare på dit spørgsmål ?????????????????????????????????????

mvh
Per

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-02-04 02:04

Min gode veninde fik en på højre balle... det gjorde ondt på en fed måde, som hun udtrykte det! Og det gjorde det ikke værre at tatovøren var en steg!!

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 21-02-04 02:12

de steder det gør mest ondt, er hvor du har tynd hud. overarms tatto gør ikke ondt.. det summer mere

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 21-02-04 02:13

hej ja det gør ondt men ikke noget at pive over

vil lige sige har sel tre store tusser..

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 21-02-04 02:13

Som vi skrev før franksp, så gør det ikke så ondt at man besvimer.
Det gør mest ondt på steder hvor nålen kommer nærmest knoglen, f.eks. rygsøjlen, nakke, hovedet, skulderbladene, og den knogle der sidder i skulderne. Endvidere kan det gøre lidt ond steder hvor huden er tynd, f.eks. indersiden af overarmen, under brysterne, siden af korpus.

Hvis det absolut gør ondt, er det kun de første minutter. Men derefter går smerten over i en behagelig følelse, som om man bliver masseret. Efter ca. 6 timer er huden så øm, at man ikke kan holde ud længere.

En mindre tatovering tager et par timer at lave.

Mordex.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 21-02-04 02:38

Til bibsamie (Per): Hvad mener du med: "hvor ansøger man om man må svare på dit spørgsmål ?????????????????????????????????????" Det forstår jeg ikke!!!!!!

Hej kære skingur. hvad mener du med, at: "Og det gjorde det ikke værre at tatovøren var en steg!!"

Mordex, tak for dit stadig seriøse svar.

Til Misteryman og johnni. Også foreløbig tak

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 21-02-04 08:36

hvad er der galt med de svar du allerede har fået i din tidligere tråd??
mvh Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 21-02-04 09:04

ja det gør ondt men er ikke så slemt. hvis det er en stor tato bliver den lavet over flere gange og ja der er steder hvor det gør rigtig NAS på indersiden af overarmen da huden er meget tynd og på på rygvirvlen og direkte på knoglerne. jeg syntes det er en god smerte som starter med at gøre ondt så bliver man nærmest bedøvet på området og tilsidst bliver man meget træt af smerten
så god fornøjelse og gid det var mig o ((
hvad mere vil du vide?
mvh Granslam

Accepteret svar
Fra : Mandragore

Modtaget 50 point
Dato : 21-02-04 09:47

Nu ved jeg ikke om du har fået den lavet, men lad mig da lige give et par gode råd med på vejen.

Timing:
Alt efter størrelse skal du have den planlagt så din hud har lidt tid til at komme sig. Efter kort tid danner din tattovering en tyk sårskorpe som skal have lov til at falde af af sig selv. Det vil sige at du skal passe på ikke at udføre fysisk aktivitet som kan rive sårskorpen af. Hvis det er på skulderen og du har stillesiddende arbejde er det jo nok let nok, men hvis den skal dække hele ryggen og du er stilladsarbejder, så skal du lige planlægge lidt ferie derhjemme for at passe på den. Hvid sårskorpen bliver hevet af før tid risikerer du at få ujævnheder i tattoveringen.

Motiv:
Det er nok her de fleste dummer sig med tattoveringer. Du skal finde et motiv som du ved du vil holde af resten af livet. Og jeg kan anbefale at have en historie om hvorfor du valgte det motiv på rede hånd. Det er givet at folk vil spørge til motivet når de ser din tattovering, og så lyder det lidt fåret at sige "Øhh... Den fandt jeg nede ved tatovøren." En tatovør har sikkert en masse lækre motiver som kan inspirere dig, men find noget som symboliserer noget vigtigt for dig - et motiv som vil gøre dig glad eller stolt resten af livet.

Og til sidst - held og lykke! (c:

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 21-02-04 13:04

Tak for svaret Mandragore.