/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
problemer med internet opsætning
Fra : mdk1
Vist : 394 gange
100 point
Dato : 20-02-04 23:00

jeg har lige hentet og installeteret mandrake linux 9,2 mit en af mine mange problemer er at jeg ikke kan sætte mit internet op. jeg har stoanet fra telia. mit netkort bliver godt nok fundet, men jeg kan ikke finde ud af at sætte alt det andet op. det er førdte gang jeg prøver linux (synes lige det skulle nævnes)

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 20-02-04 23:13

du kan mandrake kontrol center under punktet konfiguration i din start program når programmet er startet går du ned til punktet netværk internet for så at tage menu punktet forbindels så starter der en vejleder som du følger hvor du lader vejlederen hente oplyninger via dhcp så skulle det køre af sig selv

HUSK AT VÆRE LOGGET IND SOM ROOT

du kan få mere vejlening til linux på www.linuxbog.dk

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 20-02-04 23:16

rettet version
du kan bruge mandrake kontrolcenter under punktet konfiguration i din start program når programmet er startet går du ned til punktet netværk internet for så at tage menu punktet forbindels så starter der en vejleder som du følger hvor du lader vejlederen hente oplyninger via dhcp så skulle det køre af sig selv

HUSK AT VÆRE LOGGET IND SOM ROOT

du kan få mere vejledning til linux på www.linuxbog.dk

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 20-02-04 23:22

Hey mdk
Hvis dit netkort virker, skal du bare sætte http://signon.stofanet.dk ind i browseren som startside.

MVh Micjo