/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Skumreder
Fra : HelleS
Vist : 672 gange
150 point
Dato : 17-04-02 12:22

Hej
Jeg fik mine fisk for to dage siden. Det er 3 par dværggurami. Den ene han er i fuld gang med at bygge skumrede - så jeg går ud fra at de trives. Han bygger reden i det bagereste hjørne af akvariet, hvor nogle planter når toppen. Reden er nok ca 15 cm i diameter. Han samler en masse plante dele sammen - som han bider af de andre planter Dem stikker han så op i reden. Der sker så heletiden det at noget af reden løsner sig. Det synes jeg er lidt synd for fisken (Hugo). Jeg har så læst i min akvariebog at det kan være en ide at bruge at stykke styropor. Hvad er det for noget?

Jeg har så læst at man skal fjerne hunnen, når der er lagt æg, ellers vil den blive angrebet af hannen! Nu har jeg ikke mulighed for at fjerne hunnen. Er det dyrplageri? eller skal jeg måske fjerne æggene? Jeg har ikke tænkt mig at de skal blive til noget - hannen æder vel også ungerne når de klækker?

MVH
HelleS

Accepteret svar
Fra : rcn

Modtaget 160 point
Dato : 17-04-02 12:42

Jeg ved ikke hvad styropor er men jeg har haft gode erfaringer med vandpest som har en opbygning, der gør reden mere stabil, men lad ham nu bare knokle.
Det er kun nødvendigt at fjerne hunnen hvis akvariet er så lille at hun ikke har mulighed for at søge væk. I så fald kan det løses ved at du får en glarmester til at skære en glasplade til, som du kan presse lodret ned i gruset og derved dele akvariet i to.

Held og lykke. Håber du bliver tante

Kommentar
Fra : tonni

Dato : 17-04-02 18:10

Hej.
vil blot fortælle, at styropor eller styropol er det samme som flamingo (flamingo plader)