/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Meddelelse om ny post
Fra : Mettemaria
Vist : 733 gange
25 point
Dato : 20-02-04 17:52

Hej Kandu-brugere.

Jeg har Windows 98 med Outlook 6.00.

Kan jeg på nogen måde få en "pop-up" besked på skærmen, når jeg modtager en ny mail ? - i dag "lægger" ikonet sig ned i højre hjørne - næsten usynligt for en snegl som mig......

Kommentar
Fra : Wofler

Dato : 20-02-04 17:56

Ja det kan du...

Du skal gå ind i Funktioner > indstillinger > E-mail indstillinger...
Der er et sted hvor du skal chekke af at du vil have en besked ved modtagelse af ny post...

mvh
Wofler.

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 20-02-04 18:07

Hej Mettemaria

Gør således:

Besked når der ankommer nye meddelelser:

=> Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.

=> Klik på E-mail-indstillinger, og klik derefter på Avancerede e-mail-indstillinger.

Benyt en eller flere af følgende fremgangsmåder:

- Vise en skrivebordsbesked, når der ankommer en meddelelse => Marker afkrydsningsfeltet "Vis en skrivebordsbesked ved ny e-mail" (kun standardindbakken) under Når nye emner modtages i Indbakke.

(Du kan angive varighed og gennemsigtighed for beskeden ved at klikke på Indstillinger for skrivebordsbesked og derefter vælge de ønskede indstillinger)

Tip!

Klik på Eksempel for at få vist et eksempel på en skrivebordsbesked med de valgte indstillinger.
Afspille en lyd, når meddelelser ankommer

- Marker afkrydsningsfeltet Afspil en lyd under Når nye emner modtages i Indbakke.

- Skifte musemarkøren, når meddelelser ankommer

- Marker afkrydsningsfeltet Skift kortvarigt musemarkøren under Når nye emner modtages i Indbakke.

Mvh Chamira

Kommentar
Fra : Mettemaria

Dato : 20-02-04 18:13

hej chamira,

har nu prøvet - har kun den mulighed at bede om lyd, når der kommer ny besked.
har ikke noget der hedder avancerede email-indstillinger. kun "generelt" hva' nu ?

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 20-02-04 18:20

Har du ikke en knap (ikke fane) der hedder "Email-indstillinger"?

Under den skulle der meget gerne ligge en knap der hedder "Avancerede email-indstillinger"

Det lyder lidt mystisk, jeg har godtnok office 2003 nu, men havde samme version som dig før jeg skiftede... og fik både lyd og popups... det skal ski være der et sted!

Kommentar
Fra : Mettemaria

Dato : 20-02-04 18:35

Hej chamira,

nej - der er ikke andre muligheder end at sætte flueben i:funktioner-indstilllinger-generelt. Der er ikke en knap der hedder email-indstilinger - sorry

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 20-02-04 18:49

Hmmm... det lyder ski mystisk... jeg ser lige, om jeg stadig har den gamle version liggende (efter aftensmad!)

Måske kan jeg se en anden udvej! Så skal jeg nok vende tilbage... måske er der andre der når at svare i mellemtiden.

Chamira

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-02-04 21:06

Hej Mettemaria

den finesse Charimra. henviser til ligger i Microsoft Outlook << sammen med office2000/XP
og IKKE i outlook express.

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 20-02-04 21:11

Hej Mettemaria

Du kunne jo vælge et nyt mail program som minder om .... Incredimail

http://www.incredimail.com/

Her kommer der en butler eller en hund eller der er en 5-8 stykker at vælge imellem...

der er tilige masser af brevpapir om små animationer der til

Alt dette uden at betale!!

Fusses

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 25 point
Dato : 20-02-04 22:47

Det lyder jo som om MetteMaria har OutlookExpress og så må man jo nøjes med lyd og også som om Chamira bruger Outlook fra Office hvor man kan en amsse sjove ting????

Godkendelse af svar
Fra : Mettemaria

Dato : 20-02-04 22:52

Tak for svaret BjarneD.
Må så nøjes med hvad jeg har :-0