/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Lyddæmper
Fra : Mordex
Vist : 348 gange
12 point
Dato : 20-02-04 15:44

Jeg kom kørende igår aftes med høj hastighed, og pludselig røg enden af min lyddæmper af. Det er den anden ende af hvor de tre skruer holder dæmperen fast sammen med røret. Da jeg standsede et par hundrede meter længere fremme, og kom tilbage, kunne jeg kun finde dæmpningsuldet. Jeg kunne ikke finde selve røret der sidder i dæmperen.

Udstødningen er en Gianelli Shot.
Mener I at garantin skal dække dette, og give mig en ny dæmper? Forretningen mener at det kan ske hvis der er noget der er løst. Det er pga. vibrationerne siger de. De mener jeg selv skal betale for en ny dæmper.

Har andre prøvet noget lignende? Eller er det kun mig der er verdens uheldigste?

Mordex.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 12 point
Dato : 20-02-04 17:10

Der er sku nok ikke andet for en at du selv må få fat i en anden forretningen dækker kun det der går i stykker men stadig er på knallerten Hmm kan det ikke laves med et andet rørstykke???? Mvh sune

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 20-02-04 17:30

Rørstykke, er det det der sidder i dæmperen?
Hvor kan jeg få fat i sådan et?
Kan jeg bruge mit gamle rørstykke fra en Tehcnigas Next? Den er lidt længere, men kan den skæres til i længden?

Mordex.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-02-04 19:56

Det er da en muligher der bør afprøves men jeg kender ikke nok til de omtalte rør til at udtale mig Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-04 00:25

Goddag unge mand fik du så ordnet det ?? Mvh Sune

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 00:30

Ja, undskyld Sune.
Jeg så lige din kommentar til det andet spørgsmål med "hjælpe med scooter".
Nu skal jeg nok lukke.
Jeg har købt en lyddæmper fra NRX, der er lidt kortere, men det klarede jeg uden problemer. Den kostede tilgendgæld
kun 250kr. mod 500 for den normale.
Men jeg har været så uheldig, at knække en skrue da jeg har for mange kræfter .
Så der går nok ikke så længe før jeg skal have en ny dæmper igen.

Mordex.

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 00:31

Tak for opmærksomheden Sune.

Mordex.