/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Skæring af køkkenfliser?
Fra : doc
Vist : 2578 gange
100 point
Dato : 10-05-01 13:58

Hej jeg prøver at sætte fliser op i mit køkken, men jeg har et kæmpe problem, for hver gang jeg prøver, at skære i fliserne med en vinkelsliber, så flækker fliserne.

Nu har jeg flækket 8 stk. og nu vil jeg høre, om der er nogen som kender en bedre måde at gøre dette på.

Doc

Accepteret svar
Fra : Sencer

Modtaget 100 point
Dato : 11-05-01 03:33

Hejsa
Du skal gå ned i din lokale Silvan eller byggemarked og leje en flise-skærer.
Jeg har for ½ år siden haft det samme problem. Jeg prøvede dog ikke med en vinkelslber, men med en alt for dårlige flise-skærer. Den knækkede hele tiden fliserne.
Vi tog i Silvan og lejede en proff flise-skærer, og så virkede det perfekt. Der sidder speciale diamant klinger på dem man lejer.
Jeg tror at det kostede 50 - 75kr pr døgn at leje. Men det er trods alt lettere med det rigtige værktøj.

Kommentar
Fra : Kenn

Dato : 13-05-01 09:54

Hvis flisen knækker når du skærer den over med en vinkelsliber tror jeg du trykker for hårdt. Skær først en rille i flisen, der hvor den skal skæres, skær derefter helt i gennem, så tror jeg ikke dine fliser knækker

Godkendelse af svar
Fra : doc

Dato : 14-05-01 14:40

Tak for hjælpen,

Jeg har været i Silvan og låne en flise-skærer, og det køre jo som smurt. De fortalte også, at man kunne lægge tape på fliserne der hvor man skulle skærer, så ville fliserne heller ikke flække.

Doc