/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Form mail
Fra : 2100
Vist : 417 gange
20 point
Dato : 20-02-04 12:06

Spørgsmål: Jeg har lavet et skema. Når vedkommende har udfyldt det som de ønsker og trykker send, får jeg det også.
Der er 15 rammer som kan udfyldes. Jeg har selv udfyldt diverse rammer med teksten "Ramme 1 til Ramme 15" som en test.

Her er så hvad jeg synes ikke er så godt. Det som jeg får på mail ser sådan ud.

Adresse: Ramme 3
dato: Ramme 12
Email: Ramme 7
send: Send
Tr%E6ffes: Ramme 10
Tlf.+nr.: Ramme 6
Firma: Ramme 1
Sted: Ramme 11
Sted+Adresse.: Ramme 13
Navn: Ramme 2
From: @Unknown
Arrangement: Ramme 8
Sted+By: Ramme 15
Sted+Post.+nr: Ramme 14
By: Ramme 5
Opringning: Ramme 9
Post+nr.: Ramme 4

Kan jeg ikke få det på en fil som skemaet ser ud ??????????
Ligeså: Kan vedkommende ikke få en kvittering på hvad der er blevet sendt, når det er blevet trykket sendt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-02-04 16:51

Hvis du i formmail angiver en side, som vises efter udfyldelsen af din indtastningsliste, så ser den der udfylder den side du angiver. Det kan typisk være en side hvor du takker for besvarelsen.
Hvis du undlader at henvise til en sådan side, vil vedkommende modtage et skærmbilled med et kopi af besvarelserne. Så er det op til ham at udskrive denne kopi.

Resultatet af indtastningen kommer fra din formmail. Det du angiver under "name" er det der står til venstre for kolon, og det der indtastes står til højre for kolon.

Jeg kan anbefale at du laver din egen lille testside, som benytter den samme CGI server, men hvor kun du kender adressen, så kan du eksperimentere med forskellige opsætninger og få den til at sende resultatet til din e-box.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 20-02-04 17:03

Det du angiver under "name" er det der står til venstre for kolon, og det der indtastes står til højre for kolon. Ja det er rigtig.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-02-04 18:04

Nemlig!
Så er det bare at du angiver en tekst i "name" som virker logisk i forhold til det der svares, således at der ikke opstår tvivlsspørgsmål, når du læser de modtagne besvarelser.

Eks:
Navn: Hugo børge
Adresse: Børgesvej
Postnr.: 1234
By: Bøgelunde
Land: Langtbortistand
Telefon: 33557799

Og så videre!

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 20-02-04 18:22

Det er jo lige dette som er lavet du beskriver at jeg skal gøre. Du kan se hvordan jeg modtager beskeden, men den kommer ikke i ramme orden (fra 1 til 15) men vilkårlig.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 20 point
Dato : 20-02-04 18:28

Kommer de heller ikke i orden, når du modtager det på mail?

Måske skal du se på den rækkefølge som du har i den linie der beskriver hvilken felter der skal behandles i CGI serveren.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 20-02-04 18:46

De kommer i den rækkefølge som der står i mit spørgsmål. Dette er en kopi af mail som jeg får.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 24-02-04 22:06

severino: Dette som du beskriver her.
Hvis du undlader at henvise til en sådan side, vil vedkommende modtage et skærmbilled med et kopi af besvarelserne. Så er det op til ham at udskrive denne kopi.
Det som jeg har gjort er at henvise til start side efter at havde trykket send. Dette skal jeg bare fjerne og har får så et skærmbillede som du beskriver.

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 25-02-04 11:10

Tak for svaret severino.
Har nu afprøvet dine svar vedr. kvittering efter sendt mail og det virker.