/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
polering at krumtap hus?
Fra : kalle.
Vist : 776 gange
50 point
Dato : 20-02-04 11:18

Hvordan og hvad skal man bruge til at polere krumtaphuset?? hvornår ved man det er godt nok og hvor er det helt præsit det er man skal gøre det.. hvad gir det bagefter?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-02-04 13:07

Man kan bruge et slibemiddel der hedder slippol man skal blive ved med at pudse til det er helt blankt ,jo blankere jo bedre det er hele området omkring krumtappen der hvor plejlstangen der forbinder krumtap med stempel sidder Man kan også polerer skyllekanalerne som er de gange der sidder i siderne på cylinderen Hvor meget det giver i hastighed lka jeg ikke sige men jo blankere jo bedre da det jo drejer sig om at få benzinen hurtigt hen over overfladen Mvh Sune

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-02-04 17:16

Det er normalt kun noget man gør ved topracingmaskiner, da det er et stort arbejde.
Krumtaphuset er overalt, hvor man først sliber størrer grater væk, og hvis man bruger slibemiddel, skal alle rester HELT fjernes bagefter, da de ellers vil ødelægge lejerne. Giver ca 4 km/t. Afsluttes event. af en lakering med speciellak overalt, dog ikke krumtap og lejer.
Udslibning af skyllekanaler og efterfølgende polering giver ca. 7KM/t.
Men det afhænger jo af hvor store og glatte de er i forvejen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : misserpels

Dato : 22-02-04 22:38

Jeg har lige gjordt ALT polering på min 4 gears, gav intet, jo det gav et stort arbejde!

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 50 point
Dato : 23-02-04 22:02

Altså det er vel et som der bliver spurgt spørgsmål til hvordan man gør og ikke om det er spildt arbejde der er også nogle der sætter en ærer i hvor flot noget kan blive også inde i en motor
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : kalle.

Dato : 24-02-04 11:51

Tak for svaret Sunowich.