/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Regneark på webside
Fra : luxenburger
Vist : 270 gange
100 point
Dato : 20-02-04 09:23

Jeg arbejder lidt med at få lagt et regneark ud som webside. Jeg har ingen problemer med at oprette filen og siden, og det er også muligt at bruge regnearket aktivt via sin browser. Men er der ingen mulighed for, at man via browseren faktisk kan indtaste data i regnearket og så gemme det samlede resultat? Jeg kan godt vælge gem som, men de ændringer jeg har indtastet bliver bare ikke gemt.

Accepteret svar
Fra : henrikdj

Modtaget 100 point
Dato : 20-02-04 17:34

Hej Lux,
Dette ved jeg knap så meget om
Har du prøvet at lave en notesdatabase "web-enabled" - og så i et dokument på denne database oprette et excel-objekt? Det kunne så være at brugerne når de åbnede notes-databasen igennem deres browser fik den ønskede funktionalitet. Men det er lidt gætteri fra min side!
Det lyder jo som om din problematik egentlig bedst kunne løses med en (access) database (flere brugere der skal opdatere samme dokument) hvor Excel så henter data fra denne database (på den PC hvor du ønsker at efterbehandle data). Det har jeg dog ikke erfaring med at opbygge - jeg ved blot det kan lade sige gøre.
mvh
Henrik

Godkendelse af svar
Fra : luxenburger

Dato : 01-03-04 10:34

Tak for svaret henrikdj. Jeg tror jeg vil gå videre til IT-afdelingen med dit forslag, for jeg har heller ikke erfaring med den slags. Problemet bunder jo i at man her på stedet ikke bruger de samme programmer overalt, dvs. at halvdelen af os ikke kan køre excel. Men på ovennævnte måde kan det da være at det kan køre via Notes - vi må prøve!