/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Efterlysning: kalder ROSKILDE og omegn.
Fra : maya123
Vist : 590 gange
10 point
Dato : 20-02-04 08:51

Efterlysning: kalder ROSKILDE og omegn.
EDITH og ELSE
Da vores få familiebilleder, desværre brændte i min, nu afdøde
mors kælder, engang i 70erne, ejer jeg ikke engang et billede af min morfar.
Jeg har to meget små og utydelige billeder af min mormor, hvor hun er
en ældre dame. Jeg ved at der findes et hav af familiebilleder i Roskilde.
Mine to mostre, afviklede nemlig min mors barndomshjem, da min mormor
døde i 1974.
Jeg ved at de to mostre havde 4-5 børn tilsammen, desværre kan jeg ikke
huske deres navne. En af de ældste hed med sikkerhed Dorte/Dorthe.
Drengenes navne er gæt: Keld, Tom? Der var også en eller to piger mere.
Jeg mener at begge mostres mænd og måske også dem selv, var plejere
på Sankt. Hans Hospital i en årrække og at de boede i selve Roskilde og
i nærheden af Boserup. I de sidste mange år har mosterne boet i Roskilde.

Der må være sket en ”familiefejde”, i søstrenes unge dage, for de havde
næsten ingen tilknytning til min mor. Jeg skrev et langt brev til mine mostre
sidste sommer, men har aldrig hørt fra dem. Jeg må jo så gå ud fra at de
er døde nu. De var næsten 80. Nu er mit håb så at nogle af mine fætre og
kusiner er på nettet af og til, så jeg spreder denne efterlysning hvor jeg kan.
Jeg havde også en morbror, men han er desværre også død, han fik ingen børn.

Er du efterkommer af Edith eller Else, et af deres børn, må du være,
et sted mellem 45 og 60 år i dag.
Er du barnebarn af Edith eller Else, er du måske mellem 20 og 35 i dag.
Genkender du noget af dette, så kontakt mig venligst gennem min
kontaktside på www.maya123.webbyen.dk

Fortæl mig hvem af børnene du er og hvad din morfar og mormor hedder
og hvad du ellers har af oplysninger.
Jeg ved godt hvad Edith og Elses ægtemænd
hed, men det er vores ”kode”, så skriv din fars/morfars/farfars navn i mailen.
Altså skriv fornavnet på Elses og Ediths mænd, hvis du er i min familie.

Jeg håber herigennem at få kontakt.
Er du udenforstående, men kender familierne, så vis dem venligst disse
oplysninger.

DETTE er ikke et spørgsmål i kandu.dk, men en efterlysning.

Mange venlige hilsner maya123 (mit alias).

Pointene er med vilje ikke så høje.

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 20 point
Dato : 20-02-04 09:00

kender du disse adresser hvor du kan efterlyse din familie , hvis ikke ,så prøv at sende en efterlysning her også.
held og lykke
Senta
http://privatdetektiverne.dk/forsiden/
http://www.gamle-venner.dk/default.asp?mode=list_annoncer&kat_id=3

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-02-04 09:22

Tusinde tak senta, du kommer igen med i min aftenbøn.........
tanker fra maya

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 26-03-04 10:34

Tak for svaret senta. Nu har den vist stået længe nok.
God weekend, senta
MVH maya123

Kommentar
Fra : senta

Dato : 26-03-04 14:31

Os til dig
Senta