/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
neddroslinger på Benelli 491 st..
Fra : steffensen
Vist : 453 gange
80 point
Dato : 16-04-02 20:45

er der ikke nogen derude som bare har tjek på en benelli 491, og ved hvor den er neddroslet??

Kommentar
Fra : zero_cool

Dato : 17-04-02 15:27

på 45'ern er det skive i variator som skal fjernes
og på udstødningen er der et blindrør der skal lukkes af
så røgen kommer den rigtige vej ud

Kommentar
Fra : steffensen

Dato : 18-04-02 16:45

det er en 30 km/t...
Ringen i variatoren er fjernet..
Men jeg er i tvivl om cylinderen måske kun er lavet med 3 skylle kanaler????

Kommentar
Fra : zero_cool

Dato : 18-04-02 20:51

tja det skal jeg så ikke kan sige dig
men du kan jo sætte en 45 cylinder på den
min 45 går 90 med skiven og blindrør fjernet
og med lidt sol i ryggen kan vi nok ruller 100

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 80 point
Dato : 14-07-02 08:17

Hvis spørgsmålet er løst må du gerne være sød at lukke dette ??

Kommentar
Fra : Dunner

Dato : 02-10-02 20:25

Hvordan fjerner man alle neddroslingerne på en 30 benelli?? der er ikke et blindrør på udstødningen.

Kommentar
Fra : steffensen

Dato : 03-10-02 09:34

Du skal have et helt andet udstødning på... Den kører af h.. til med det originale..
Min den kører 45 - 50 km/t med det original. Og når jeg smækker mit next på kører den 80. Men jeg har så også en 40 mm cylinder der yder lidt mere end den originale cylinder..

Kommentar
Fra : Dunner

Dato : 19-12-02 14:04

Hvor hurtigt vil en benelli (30) køre når skiven er pillet og der er et Technigas nest rør på? hvordan vil optrækket være?

Kommentar
Fra : steffensen

Dato : 20-12-02 16:42

Jeg har fået sat en cyliner på som normalt hører til 45 modelen. Jeg ved ikke hvor godt den kører med den originale cyliner. har ikke prøvet.. Men som nævnt ovenfor kører min 80 km/t med ringen pillet, technigas next, og en 40 mm. cylinder fra en 45er model.. Og så kan du jo stadig sætte en "tun" variator på det giver både mere optræk og top.
Hvis du kun sætter andet udstødning på, så husk lige at det er en god ide at sætte lidt lettere ruller i din variator, så trækker den hurtigere og bedre i starten..

Kommentar
Fra : Dunner

Dato : 20-12-02 18:32

mine ruller er ca. 3 eller 5 grams. vil den så få et godt optræk? kan man ikke bare fræse plumberingen væk i cylinderen? som sidder ved udstødningen. men hva så med skylle kanalerne skal de ikke også bores op?

Kommentar
Fra : morfar1

Dato : 10-08-03 18:49

Der er skiven. Udstødningen er du nød til at skifte, da forrøret er sugerørs tyndt. Så er der kun tre skyldekanaler i cyllen. Hved ik" om man bare kan bore dem ud, og så kan der også være en neddrosling i luftfilteret ( ik" helt sikker). Har selv en benelli hvor ringen er pillet. Den køre 45 km/t med original udstødning. Da jeg skulle male den havde jeg jo ingen udst. på så kørte den 60. Men hvis du skifter udst. skal du også sætte nye ruller i. Så kommer den til at køre bedre.