/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Larmende bærbar harddisk
Fra : Studerende4444
Vist : 273 gange
20 point
Dato : 19-02-04 18:35

Min IBM Haddisk i min bærbare larmer. En bekendt har fortalt mig at det er meget normalt med IBM. Men hvis jeg nu køber en ny en, havd vil i så anbefale.
Den behøvre højst være 20 GB. Den skal bare ikke larme

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 18:39

stort set alt andet end IBM se edb priser

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 19-02-04 18:41

jeg takker. Men hvilket mærke anbefaler du???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 18:54

jeg har en svaghed for Seagate, god kvalitet rimelig pris

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 19-02-04 19:04

kan du forresten også fortælle mig, hvad forskellen er på slimline og ultraslime line. Kan man uden videre bruge begge to??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 19:20

Jeg kender kun begrebet på TFT skærme, men det har vel relation til at de bærbare bliver tyndere og derfor skal det man putter i jo også være tyndere.
Når det nu er en IBM du har skal du lige passe på for man kan ikke sætte hvad som helst i sådan enog derfor vil jeg råde dig til at købe harddisken et sted hvor de kan vejlede dig om kompatibilitet.
Bjarne

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 19-02-04 19:23

det er nu kun harddisken der er en IBM
Min computer er en DELL Lattitude c600

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 19:33

Dell kender jeg ikke så godt, men jeg kunne godt forestille mig at problematikken er den samme da det så vidt jeg ved også er amerikansk, men jeg tror ikke problemet er stort.
Bærbare er anderledes, men man kan jo spørge før man køber.
Se det her: du kan jo se om dimensionen passer, Priser fra: 705-kr.
Seagate Seagate Momentus
Produkt:
Seagate Momentus
Antal pakker: 1
fabrikant: Seagate
Kompatibilitet: Pc
Produktlinje: Seagate Momentus
Harddisk for lagring:
20 GB / 5400 rpm
2 MB / DMA/ATA-100 (Ultra)
Buffer størrelse: 2 MB
Cylindere: 16383
Dataoverførselshastighed: 100 MBps
Egenskaber: 3D-forsvarssystem, G-Force beskyttelse, Enhanced Partial Response Maximum Likelihood (EPRML), Fluid Dynamic Bearing (FDB) motor, Giant magnetoresistive (GMR) læsehoved teknologi, QuietStep
Gennemsnitsventetid: 5.6 ms
Grænsefladetype: DMA/ATA-100 (Ultra)
Harddisk: 20 GB
Harddisktype: Intern harddrev
Hoveder (fysisk): 1
Ikke-korrigerbare fejl: 1 pr. 10^14
Intern datahastighed: 48.3 MBps
Model: 2.5" x 1/8H
omdrejningstal: 5400 rpm
Overensstemmelsesstandarder: S.M.A.R.T.
Pakningstype: Intern
Søgetid i gennemsnit: 12 ms
Type: Bærbar
Miljø:
Min: 5 °C / Max: 55 °C / 23 DB
Fugtighedsgrad ved brug: 5 - 90%
Lydudbredelse: 23 DB
Maks. driftstemperatur: 55 °C
Min. driftstemperatur: 5 °C
Stødtolerance ved brug: 225 g @ 2 ms
Dimensioner:
9.5 mm x 7 Cm x 10 Cm / 99 G
Bredde: 7 Cm
Dybde: 10 Cm
Højde: 9.5 mm
Vægt: 99 G
Stik:
DMA/ATA-100 (Ultra)
DMA/ATA-100 (Ultra):
Antal: 1
Forbindelsestype: 44-PIN IDC
Grænseflade (lagring): DMA/ATA-100 (Ultra)
Ramme nødvendig:
2.5" x 1/8H Intern
Intern:
Model: 2.5" x 1/8H
Samlet antal: 1
Type: Intern
Produkt kode: ST92011A
Tilføjet EDBpriser.dk: 26-11-2003
FLERE SPECIFIKATIONER
Service & Support:
3 års garanti
Type: 3 års garanti
Programmel:
Seagate SeaTools / Drivers & Utilities
Type: Seagate SeaTools, Drivers & Utilities
Diverse:
330,000 time(r)
MTBF (forventet tid mellem fejl): 330,000 time(r)
Service:

Begrænset garanti
Begrænset garanti:
3 år

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-02-04 19:33

>>slimline og ultraslime line<< Det er forskellen på tykkelsen.
Kig lige i din manual, så du er sikker på om den kan være der.
Emesen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 19:36

Emesen>>hvorfor er vi så enige, det er da ved at være kedeligt.

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 19-02-04 19:43

står der på harddisken om det er det ene eller det andet ?? hadisken hedder IBM Travelstar 20 GM djsa 220
P/N :07n5139

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-02-04 19:48

Jo BjarneD men skal jeg selv finde prisen - for den passer sikkert til min batteridrevet rejsekortlæser.
Emesen.
Ps. min mest lydløse HD er en 80 Gb baracuda 7.200

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 19:48

jeg kigger lige lidt på det

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 19:49

emesen>>dem har jeg to af i min pc

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 19:52
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 19:54
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 19:55

Målene er meget tæt på

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 19:56

Den hedder åbenbart ikke 20GM, men 20GN

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 19-02-04 19:58

ja, det har jeg også lige opdaget...
Jeg synes nu stadig det er lidt forvirende. For hvis nu ens computer er meget stor, så burde den jo kunne rumme alle str af harddiske, og modsat hvis computeren er meget lille...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 20:06

Hvis det var en stationær så ja, men som vi har været inde på så klemmer de det hele mere og mere sammen og en model kan godt være bygget med en "slim" hd uden at man har gjort kabinettet "slim " måske fordi man i modellen har valgt at bevare så meget som muligt. I dag er diskettedrev en sjældenhed på bærbare og på de gamle er der ingen cd og dem midt imellem var der det hele incl. modem. Nu er der så netkort.
Nu kunne du jo så prøve at sameligne det vi har fundet ud af med de diske du kan finde på edbpriser.dk. Hvis du lagde mærke til det så skal den være PC kompatibel, men det er de fleste med mindre det da er en Apple.
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 20:08

Sorry med tastefejlene, men meningen holder vist. I øvrigt så er vi flere brugere her på Kandu, der ved meget lidt om en hel masse, men til gengæld er gode til at finde de maqnglende viden og jeg håber det rækker for dig

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-02-04 20:15

681 kr
http://www.pc-netto.dk/default.asp?productguid=ST92011A
Jeg har ikke målt min egen 5GB men jeg tror det er en slimline.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 20:18

godt tilbud men en anelse dyrere end den jeg fandt fordi jeg inkl. fragtprisen,men ellers er det vist den samme

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-02-04 20:20

Jeg kører lige forbi og henter selv i herlev Kbh.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 20:23

Smart. Jeg bor så langt ude, at postordre er billigst. Kan man komme ud for det på øen?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 20:25

Fandt vi det du havde behov for studerende??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-02-04 20:25

Der ligger temmelig mange indenfor 20 min's kørsel.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 20 point
Dato : 19-02-04 20:32

Tror det gerne, da jeg for18 år siden boede i Brøndbyvester var det ikke lige den slags butikker det vrimlede med. Jeg handler i Viborg hvor der er tre rigtigt gode EDB forretninger, men jeg har 80 km. så man smutter ikke bare selv om jeg kører diesel.

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 20-02-04 00:59

jeg er rigtig glad for alle de svar der er kommet. Det er første gang jeg er på denne side, så det er meget possitivt. Det er sjælendt at folk er så villige til at svare, men det gør jo bare at det også virker den anden vej rundt

Godkendelse af svar
Fra : Studerende4444

Dato : 20-02-04 01:02

Tak for svarene, det er meget skægt med det her pointsystem. Men du får ihvertfald alle de 20 point jeg har

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-02-04 01:09

Du er velkommen og hvis du registrerer dig som Superbruger kan du også tjene point, som slet ikke er det væsentlige. Der er rigtigt mange seriøse brugere og vi er somme tider mange på samme tråd og det er som regel samarbejde, ret hyggeligt og nyttigt. De fleste har jo noget at bidrage med.
God fornøjelse med indkøb af lydsvag harddisk
Bjarne

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 24-02-04 13:05

IBM's harddiske er total lydløse.

IBM har erkendt at der er en fejl på alle de harddiske som er installeret i deres T20 model.
Jeg har fået byttet min harddisk, da den begyndte at larme, nu er den fuldstændig lydløs. Det eneste compuetren siger er hvis blæseren starter, når den skal køle, men det er yderst sjældent den gør det.