/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
C-træning
Fra : MartinDivarottweiler
Vist : 384 gange
75 point
Dato : 19-02-04 18:22

Er der en eller flere gode tips til hjemmetræning af C-arbejder uden figurant til en 2 årig tæve !!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-04 19:17
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-04 19:18

Ups blev lie distraheret er der noget du kan bruge her Mvh sune

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 19-02-04 22:03

Det vigtigste er motion der efter skal du sørgefor at have godbidder, men jeg vil anbefale dig at søge på nettet der findes mange gode tip.
Jeg har selv Rotweiler og har selv trænet den det er en første klasses hund idag og kan alt.

Kommentar
Fra : Eifelvuf

Dato : 19-02-04 22:14

Hej.

Hvordan kan det være at du vil træne uden figurant ? - spørger af ren nysgerrighed.

Er det fordi der er for lidt C arbejde i den klub hvor du kommer, og du så bare vil blive bedre, hurtigere ? - eller hvad ?

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 19-02-04 22:30

Det var lige nettop det der manglede i den Rotwilerklup hvor jeg kom, og jeg mente det gik for langsomt efter min mening.
Jeg ved en del om træning af hunde og så mente jeg at jeg var en del klogere end den
træner, ikke fordi det var en kvinde, men vi manglede kontakt mellem hund træner og figurant

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 19-02-04 22:32

Jeg glemte at sige dig, at det bedste og vigtigste er og bliver leg og kontakt med andre hunde, mens man træner

Kommentar
Fra : eisner

Dato : 20-02-04 10:17

Hi Martin.

Når du skriver C-arbejde forstår jeg det som:
Rondering.
Udkald efter rondering.
Gennemførelse af flugt.

Det er min klare overbevisning at dette kan ikke trænes ordentligt uden en figurant.

Mit bedste råd til dig kan kun blive: Find en brugshundeklub med nogle gode instruktører/figuranter og træn der.

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 20-02-04 20:01

Hey Martin

Jeg har svært ved at forstå dit spm, hvad er det du vil træne uden figurant?? Jeg er instruktør for et Dch c-hold.
Er det halsgivning?? Fremsendelsen?? og hvad c-arbejde snakker vi?? Brugshundeklub eller DCH???

Mvh Mika

Kommentar
Fra : MartinDivarottweiler

Dato : 20-02-04 20:47

Til Mika og jer andre.

Jeg ønsker såmænd bare nogle gode ideer og råd til at træne når jeg er alene hjemme med hunden og ikke har mulighed for at bruge evt. mine børn som figurant.
Jeg træner hver uge i rottweilerklubben med C-arbejde, men ønsker bare at kunne udvide eller træne yderligere færdigheder, hvis dette kan lade sig gøre !!!!
I øvrigt træner jeg også i DCH dog ikke IPO-programmet, men udelukkende lydighed på B-hunde niveau.

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 20-02-04 21:08

Hej igen

jamen en mulighed var jo at gøre din halsgivning fast, dvs. at det er det samme hver gang. Nu ved jeg ikke om du har lært din hund i indlæringen at det er figuranten der sætter din hund igang hvis han er lidt sløv i optrækket. En ting selv elite hundefører til stadighed træner er jo kontakt, så det kan man altid træne, for det kan man ikke få for lidt af.
Felt det var en mulighed måske med meget sjove/utrolig mærkelig genstande.... Spor... der er mange ting man kan gå i krig med. Prøv bare at dele en øvelse op i momenter og derud fra analyser dem på dig og din hund derved vide hvor man skal sætte ind....

mvh mika

Kommentar
Fra : CMKA

Dato : 10-03-04 14:12

Hej

Har et spørgsmål til Eifel. Hvilken PH-forening træner du i??

MVH

CMKA

Kommentar
Fra : danni7

Dato : 17-03-04 16:54

Hej Martin
Jeg syntes du skal holde dig fra dch- træning, det er ikke sundt for hunden... Prøv klikkertræning!

Kommentar
Fra : Eifelvuf

Dato : 17-03-04 19:34

Hej CMKA.

Roskilde - why ?

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 18-03-04 08:27

Jeg har et spørgsmål til danni7
Hvorfor er DCH-træning ikke sundt for hunden?? Du kan fint kombinere klikker og dch - så jeg forstår ikke helt??
MVH Mika, DCH

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 18-03-04 08:28

Ps. til mit spm til danni7
Jeg træner selv klikker i dch og det er meget besværligt at træne rundering med klikker og det er jo det bliver spurgt efter her...

Kommentar
Fra : trix86

Dato : 16-10-04 22:29

hey danni7...

Du generalisere meget.... I nogle DCH klubber trænes næsten udelukkende med klikkere.... Og faktisk bruger vi, i vores klub, også præncippet,bare vi bruge ordet dygtig i stedet..... Når trænere uddannes i DCH kommer de også igennem noget klikkertræning.... Måske skulle du lige vide, hva du snakker om før duåbner munden...

Vicki

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 17-10-04 15:21

Tak trix86 - du har fuldstændig ret

Hvad klub træner du i?