/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
God søgemaskine til mit website?
Fra : ulrikg
Vist : 312 gange
20 point
Dato : 19-02-04 16:44

Jeg vil gerne have en god søgemaskine til mit website.
Den skal - stort set - fungere som Google gør det: Der skal komme en liste frem med søgeresultater, hvor der er uddrag af sætningerne, hvor ordet indgår.
Når man klikker på et bestemt søgeresultat, skal man komme frem på den relevante side, men ikke bare det: Søgeordet skal være "highlightet" på siden, så det nemt ses, når man scroller ned over siden.
Det kan f.eks. Google Toolbar gøre.

Kan almindelige mennesker også få sådan en søgefunktion...?
Hvis ja, hvordan!

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 19-02-04 16:51

Prøv www.freefind.com. Om søgeordene bliver high-lightet? det har jeg ikke lagt mærke til, men udover det synes jeg den virker fint, og opsætningen er meget brugervenlig. Du kan selv vælge, om der kun skal være mulighed for at søge på din side eller på hele internettet. Vælger du begge muligheder, kan dine brugere efterfølgende selv beslutte om de vælger at søge på din side eller på hele nettet.

Accepteret svar
Fra : ticka

Modtaget 30 point
Dato : 19-02-04 16:52

...der skulle selvfølgelig stå www.freefind.com

Godkendelse af svar
Fra : ulrikg

Dato : 19-02-04 17:13

Tak for svaret ticka.

Jeg hører nu, at man direkte kan købe Google.coms søgemaskine til sit eget website.

En programmør har også kontaktet mig og sagt, at "det kan han sagtens lave"...vi får se

Freefind.com er OK - men jeg vil mægtig gerne have min highlight-funktion også, sååå.

Tak igen.

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 19-02-04 17:22

okay - Held og lykke med ham "programmøren"