/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Full Windows, Update & Program Backup?
Fra : Douink
Vist : 441 gange
75 point
Dato : 19-02-04 15:34

Hejsa.. Håber der er en der kan hjælpe mig?
Nu er jeg ved at være godt træt af at se på den Windows instalation og derefter update og til sidst men ikke mindst instalation af de mest brugte programmer.
Jeg er helt ny og har aldrig prøvet at backup sådan rigtig. så vil gerne lige høre om jeg. 1: Kan install min Windows. 2: Kører update. 3: Install mine mest brugte programmer. og 4: derefter backup det hele. så næste gang jeg skal reinstall det hele bare kan copy alt til mit C: drev efter format C: ?
Kan man gøre det? hvis man kan, er der så tips til hvad jeg gør når jeg skal install eller copy det hele til C drevet igen efter format? Jeg har købt Nero 6 og den har noget med Backup drev. så tror godt jeg kan gøre det. men vil gerne lige vide lidt mere om det!
Spørsmålet er nok nemt for den der ved det!

Venlig Hilsen Douink

Kommentar
Fra : smut

Dato : 19-02-04 15:38

hvis du har norton 2003 indeholder den et program der hedder ghost og det er beregnet til det samme og det er meget nemt og bruge og så har du samtidig et antivirus program

Kommentar
Fra : smut

Dato : 19-02-04 15:40

du kan forresten også gøre det med nero 6.0.23

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 19-02-04 15:41

Ja det kan du, ved at benytte et "Spejlingsprogram, som f.eks. Norton Ghost fra Symantec
http://www.symantec.com/sabu/ghost/ghost_personal/
eller:
DriveImage fra Powerquest (som vist nok er blevet overtaget af Symantec)
http://www.powerquest.com/driveimage/

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 19-02-04 15:44

Kan jeg ikke gøre det med Nero 6.0 ?
Jeg vil gerne have hjælp om hvordan jeg gør når jeg har formateret.
Jeg vil gerne vide og jeg kan gøre det efter at have updatet windows og instaleret nogle få (Must have) Programmer
Ellers mange tak for hjælpen! // Douink

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 19-02-04 15:45

Jeg er total noob på området jo :)

Kommentar
Fra : smut

Dato : 19-02-04 15:53

jo det tror jeg åbn nero er der noget der hedder backitup der så kan du lave en backup af dit c-drev (jeg formoder det er c)

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 19-02-04 15:55

Det er det... hvad gør jeg så når alt skal instaleres eller copys to C Drevet efter en formatring? laver en en install exe på CDen som jeg skal run?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-02-04 17:34

Hvis du på din HD laver en ekstra partition eks. E-drev kan du lægge alle programmer på dette drev og når du skal genindsætte C: drev med Ghost/drive Image/Nero6 vil alle programhenvisninger pege på dit E-drev. Snavs på comp kommer som regel i styresystemet som jo bliver udskiftet.
Men det kræver lidt systematisk arbejde med programmer og HD.
Emesen.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 19-02-04 17:34

Hej Douink !

Hvis jeg har forstået dig ret, så vil du formatere din harddisk og så geninstallere Win + programmer. Gemme din "installation" så du hurtigt kan installere en frisk udgave.

Jeg vil ikke umiddelbart anbefale dig at lave en traditionel backup, da den jo kræver at windows og programmet skal installeres inden da. Det er bedre at lave et image af harddisken (Norton Ghost, DriveImage, DrvImage XP (DrvImage er freeware)). Med Norton Ghost får du en boot diskette så du får adgang til CD-drevet uden at Windows er installeret. I Image-filen ligger samtlige filer til windows+programmer.

/meiland

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 19-02-04 23:14

Hej Meiland... det var lige det jeg tænkte på!
Her kommer som jeg forstår det og som jeg også gerne vil have det. altså Windows de Updates jeg har vlagt. og til sidst de programmer jeg igen og igen instalere. det hele skal være på 1 eller 2 backup CDer så jeg bare kan kører dem når alt er formateret. og når der er formateret er windows jo ikke instaleret :)
Når jeg så har lavet det med Norton ghost.. hvad gør jeg så når jeg står med en tom harddisk? ved du det og har du prøvet det? Virker windows og alle programmer bare som når du instalerede det på normalt vis?
Mange 1000 tak for jeres hjælp.. vil gerne have lidt mere hjælp til de overstående spørgsmål :)
// Douink

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 19-02-04 23:15

Og lige en spørgsmål mere til de overstående spørgsmål. Virker alle driver til de forskellige hardwere også så?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 20-02-04 00:52

der en en udmærket vejledning til Ghost her:
http://ghost.radified.com/ghost_1.htm

Kommentar
Fra : catbody