/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Er det ulovligt at sælge kopivarer i Eur~
Fra : christofferd
Vist : 3972 gange
50 point
Dato : 19-02-04 13:29

Hej Alle!

Jeg kunne godt tænke mig at importere varer fra Kina til Danmark og resten af Europa. De ting jeg vil importere er f.eks. falske Rolex- og Gucciurer, falske Louis Vuittontasker, Lacostepoloer etc.

Mit Spørgsmål er:
- Er det ulovligt at sælge sådanne varer i DK og Europa (og USA)
- Hvis det er, kan man så på nogen måde omgå reglerne så det bliver lovligt (f.eks. ved at skrive på varerne at de er kopier eller ved at påstå at de er ægte)

Håber nogen kan hjælpe mig
Christoffer

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 19-02-04 13:30

ja det er ulovlig

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-02-04 13:31

reglerne kan ikke omgås.
men du må male en kopi af mona lisa.
skrive kopi på verket og sælge det.

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 19-02-04 14:19

Hej,

JA det er klart ulovligt.

I praksis sker der det at dine varer bliver stoppet i Tolden og de kontakter rettighedshaverne og så kommer der en advokat på sagen...

Nu ved jeg ikke hvar du vil sælge varene, men f.eks på kræmmermarkeder kan politiet godt finde på at komme og beslaglægge varende hvis de har mistanke om at der er tale om kopi pordukter.

Hvis du beslutter dig for at hente nogle varer hjem - så skal du nok ikke tale for højt om det til ret mange mennesker.

/TC

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 19-02-04 15:42

Måske kunne man omgå reglerne, hvis man solge plagiater, hvor navne ikke var det samme.
I asien har jeg set mange "Rollex"-ure "Lacosta"-t-shirts, "Suny"-walkmans osv.
måske via den vej..
men "rigtige" kopier må man selvfølgelig ikke sælge

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 19-02-04 16:10

hvorfor er det dog ulovligt. Det giver da ingen mening!
Man skal selvfølgelig give besked på det når man sælger dem.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 19-02-04 16:14

christofferd> Det er utroligt at du kan skrive det! Du kommer selv med et forslag til at påstå at det er ægte varer!!! Så er man da følelsesløs i højeste grad.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-02-04 16:17

ting27
hvis du får en genial ide og tjener mange penge på det.
Så stjæler dine naboer og mange andre din ide.
Du opdager at din indkomst forsvinder p.g.a.
konkurrencen, synes du det er fair.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 19-02-04 16:29

nej. Selvfølgelig gør jeg ikke det. Det er klart.. nu du siger det :|

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 19-02-04 17:00

Jeg kan huske der har været stillet et lign. spg. her på kandu.dk vi fandt dengang ud af (mener jeg) at man gerne må købe og bruge selv, men ikke sælge.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 20-02-04 10:31

ting27
En anden side er jo, at disse mærkevare fabrikanter jo har brugt mange ressourcer på at udvikle produktet, kvaliteten og mærket. Det nyder du jo godt af når du skal afsætte dine kopiprodukter, og det - vel at mærke - uden at have investeret i andet end dit varelager.
Og det går jo ikke.
Uden kopibeskyttelse ville der være meget lidt incitament til at poste mange penge i ny- og vidreudvikling af produkter.
Og ellers kunne vi jo allesammen bare finde vores gamle Soda Stream-maskiner fra 80'erne frem igen og sælge vores egen sodavand under navnet Coca Cola

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 20-02-04 11:02

jaja.. Jeg har fattet det. Det er også det jeg siger. Nu er den eneste her inde der er på forkerte spor da helt klart cristofferd.
Hvis jeg havde købt et ur, og derefter fundet ud af at det var falsk ved jeg ikke hvad jeg vil gøre ved personen ud over politianmeldelse. Ingen respekt for dig Cristoffer hvis du gør det.
Køb hellere ure som Seiko hjem. Der er mange penge at tjene der.

Kommentar
Fra : christofferd

Dato : 20-02-04 11:28

Nu ikke så følelsesladet ting27. Er der nogen der kan komme på hjemmesider hvor jeg kan få noget mere konkret at vide omkring lovgivningen på dette område? Og hvordan kan det være at der på internettet findes hjemmesider der sælger ud af kopiprodukter som dem jeg snakker om? - specielt amerikanske hjemmesider...

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 20-02-04 11:34

ok Cristoffer. Det er nu mere dig der er følelsesladet hvis du kunne finde på at sælge falske urer og påstår at de er ægte. Tænk på den person der går rundt og tror at han går rundt med et ægte Rolex-ur.

Kommentar
Fra : christofferd

Dato : 20-02-04 13:17

Du har ret ting27. Det er ikke en mulighed. Har du eller andre nogen idé om hvad man ellers kan gøre?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-02-04 13:39

ja... spil lotto imorgen

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 20-02-04 13:47

Jeg er imod lotto. Man vinder aldrig, og når en nabo'en vinder, spekulerer man over hvordan han har bedraget sig til det.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-02-04 13:51

Der er kun 1 type mennesker som kan vinde, og det er dem som spiller *G*

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 20-02-04 13:54

teoretisk set skal man bruge 1 mil på lotto før man vinder 1 mil.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-02-04 14:02

Jubiii..... jeg ligger syg, og lige efter jeg havde skrevet min sidste kommentar var der en fra mit arbejde som skrev til mig via msn at jeg havde vundet en Nokia N-gage fordi jeg havde afleveret et visitkort på en messe i odense for 1½ uge siden

Sjovt sammentræf *G*

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-02-04 14:04

Nu skal jeg lige have fundet ud af hvad det er for en "fisk" og så bliver den sikkert brugt som præmie på min hjemmeside http://www.konkurrencesvar.dk

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 20-02-04 14:07

jeg har vundet een konkurrence i hele mit liv. .efter hvad jeg kan huske..
En øldåserullenedting fra Tuborg, men jeg tilmeldte mig vist også 100 gange, og der var vist nok 50.000 vindere sååå.

Kommentar
Fra : christofferd

Dato : 20-02-04 14:13

tak for jeres seriøse svar! Hvis i så vil lade være med at skrive på dette indlæg vil jeg være taknemmelig!

Kommentar
Fra : christofferd

Dato : 20-02-04 14:16

Jeg gentager mit spørgsmål, efter at have redigeret lidt i det:
Hej Alle!

Jeg kunne godt tænke mig at importere varer fra Kina til Danmark og resten af Europa. De ting jeg vil importere er f.eks. falske Rolex- og Gucciurer, falske Louis Vuittontasker, Lacostepoloer etc.

Mit Spørgsmål er:
- Er det ulovligt at sælge sådanne varer i DK og Europa (og USA)
- Hvis det er, kan man så på nogen måde omgå reglerne så det bliver lovligt (f.eks. ved at skrive på varerne at de er kopier)

Håber nogen kan hjælpe mig
Christoffer

Kommentar
Fra : xpgubyno2

Dato : 24-03-04 11:36

Hej C

Ja det er ulovligt.

Grunden til at du ikke kan omgåes reglerne er at alle de produkter du her omtaler er produkter der kommer fra store internationale selskaber, hvorved de med sikkerhed er beskyttet af forskellige patenter. Det vil sige at hvis du giver dem et andet navn, farve etc. så vil det ikke hjælpe for formen altså designet er beskyttet. Disse patenter er i mange tilfælde verdenspatenter, men såfremt at du kan finde et produkt der ikke er beskyttet af disse patenter så har du en chance, MEN her skal du passe på for det er ikke engang sikkerhed nok for så benytter firmaerne sig af at sagsøge dig for forskellige forhold og det kommer til at tage år og mange penge

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-04-04 22:02

lukker du ikke lige dit spørgsmål tak

mvh Granslam

Kommentar
Fra : Dille

Dato : 08-04-04 10:01

Har lige læst indlægget og er lidt usikker på om det er ulovligt at bestille en kopivare fra østen til eget brug?
Skal der betales told/afgift/moms for at få den tilsendt hertil DK?
Kan nogen hjælpe mig med det?

Kommentar
Fra : Sctmadsen

Dato : 13-04-04 10:50

I min søgen efter en Rolex kopi af hæderlig kvalitet snublede jeg over www.replicacenter.com. Sitet er oprettet af en gruppe bestående af uvildige tidligere forhandlere og garvede kunder i USA. Den har til formål at hjælpe potentielle kunder igennem junglen af mere eller mindre seriøse forhandlere. Det er en ordentlig mundfuld at komme hele vejen rundt på sitet, men efter min mening et must hvis man overvejer at købe en kopi på nettet. Til Dille kan jeg sige at det IKKE er ulovligt at bestille en kopivare til eget brug. Og at du skal bruge noget tid på at finde en forhandler, du er bare nogenlunde tryg ved og som samtidig tilbyder COD (betaling ved levering) til Europa. Jeg skal tilføje at det ikke er lykkedes mig at finde nogen forhandlere på nettet fra østen, men udelukkende amerikanske sites. Hvis der er nogen som har handlet rolex kopier el. lign på nettet og er endt op med en succeshistorie hører jeg meget gerne om dette.

Kommentar
Fra : miladbahadori

Dato : 14-09-04 20:22

Hej allesammen

Jeg har købt en par Nike sko inde på E-bay. Men jeg er lidt nervøs over, om det er kopi. Jeg anede rent faktisk ikke, at det var ulovligt, at købe kopivarer i udlandet. Jeg har bestilt dem fra Kina, og der stod på annoncen, at skoene var originale. Så ville lige høre, om man får bøde for den slags, selvom man ikke aner noget om den lovgivning ?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 14-09-04 20:31

Prøv at oprette et nyt spørgsmål. Så får du hurtigere svar.