/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
erstatning af filer i Xin XP???
Fra : lyhne1
Vist : 480 gange
25 point
Dato : 19-02-04 08:05

Hejsa alle.

Jeg har et lille problem med et par virusfiler i Win XP.
Filerne: Comdlg.dll og mskqxt.com skulle ifølge mit antivirusprogram være inficerede, men den kan ikke fjerne dem, da de vistnok er systemfiler...

Kan man gøre noget ved det? eller bliver man nødt til at formatere og geninstallere windows???

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 19-02-04 08:08

Jeg mener at der er en funktion i Xp der gør det muligt at geninstallere systemfilerne unde at de eller fjerner alt hvad du har installeret.

Jeg har dog ikke selv haft brug for denne funktion endnu......så mere kan jeg p.t. ikke hjælpe dig.

/TC

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-04 08:24

Prøv lige med Sybot http://download.com.com/3000-2144-10122137.html Og hvis du mangler et godt antivirus program er Avg lige sagen http://www.uant.net/antivirus/avgguide.html mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-04 08:35

Og så kan du også lige kører en genoprettelse til før det gik galt i tilbehør system genoprettelsespungt

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 19-02-04 08:48

tak Sunet.. Det er netop AVG der ikke kan redde de omtalte filer...

Har nu kørt Sybot.. Men den tar da kun spyware og lign?

Hvordan kører jeg genoprettelse, det kunne jeg ikke finde???
VH
Lyhne1

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-04 08:52

Du skal trykke på start under tilbehør er der en mappe der hedder systemværktøjer der er et punkt der hedder Systemgendannelse Mvh sune

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 25 point
Dato : 19-02-04 10:50

lyhne1
Du skal gå ind på www.spywarefri.dk/forum her opretter du dig som bruger, det er ganske gratis og de kan hjælpe dig med at får fjernet den virus og andet snavs, uden du skal geninstallere.

//bentjuul

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 20-02-04 08:10

Tak til jer alle..

Kan man give points til flere???

på linket fra bentjuul fik jeg fat i tojanhunter... Og efter at have kørt det, det fjernede en fil, kunne jeg lige pluselig godt sætte de andre filer i karantæne. De vil nu blive fjernet så snart systemet har undersøgt at det kan køre uden dem...

Igen tak, og kan man dele points ud til flere???

VH
Lyhne1

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-02-04 08:13

Ja man kan bare oprette et nyt spørgsmål til den der skal have poientne med vedkommenes navn som overskrift og give poientne når han /hun svarer Mvh Sune

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 20-02-04 08:27

ok sune. Jeg laver et spørgsmål der hedder sunet. ok?

Godkendelse af svar
Fra : lyhne1

Dato : 20-02-04 08:28

Tak for svaret bentjuul.
      Det hele funger nu..

Tak for hjælpen..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-02-04 09:29

Selv tak, godt det virkede, og spywarefri er godt sted at besøge jævnligt.

//bentjuul