/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Bruger med begrænset konto
Fra : Denpete
Vist : 457 gange
100 point
Dato : 18-02-04 23:28

Jeg har en mærkeligt problem. Jeg ved ikke helt om dette er det rigtige forum, men anyway:
Vi er 2 brugere af min PC: Jeg som administrator og en bruger med begrænset konto.

Når 2. bruger checke sin Ofir-mail, logger hun på med brugernavn og adgangskode på www.ofir.dk, men der sker ikke en dyt: Den vil ikke vise siden med mail.
Men når jeg som administrator prøver det samme med 2. brugers log-on info på Ofir-mail, går det helt fint: jeg får siden med mail og det hele.

Jeg har i Regedit lavet en Level1Remove i Current user m.v. (det sted jeg tidligere har bedt om hjælp til vedr. .exe-filer) med parametrene: .exe;.url;.asp og det gjorde jeg, mens jeg midlertidgt havde lavet 2. brugers konto om til en adm.konto og logget ind som 2. bruger.
Efter ændringen satte jeg igen kontoen til Begrænset, men den vil altså ikke åbne mailsiden i Ofir - den gjorde det heller ikke mens jeg forsøgte, da 2. bruger havde Adm. status.

Hvad går galt?

Vh
Denpete

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-02-04 01:35

Jeg forstår ikke at du laver om med Regedit, at hente mail ude på nettet, skal jo ske helt uanset hvordan din comp. er sat op, mailen skal jo også kunne hentes på naboens PC hvis i bruger den med gæstekonto eller noget andet.
Noget helt andet er hvis i vel hente posten (ofirs) med Outlook Express, så har de jo en betydning hvem der har sat sin konto op til det i Outlook EXpress. NB: Det er ikke alle webmails der kan hentes i Outlook Express (Eller Outlook)
Jeg vil foreslå at du beder om at se når bruger 2 trykker på tasterne (Store og små bogstaver kan have betydning)
Det er den eneste forklaring jeg har nu.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-02-04 08:22

Det kunne tænkes, at bruger 2 ikke har de samme indstillinger ang.
Eks. activex,cookies,java,osv. som ofir helt sikkert bruger.
Mvh Natmaden

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 19-02-04 10:46

->pallebhansen: Vi bruger ikke OE eller Outlook til at hente mailen med. Men går simpelthen ind på Ofir's hjemmeside, og logger på. Problemet opstår også, når jeg selv taster log-ind-koderne ind. Jeg som adm. kan på samme maskine som bruger 2 bruger godt få mail-siden frem, når jeg logger på fra min konto (Adm.), men når jeg skifter bruger til bruger 2, vil den ikke.

->natmanden: Det er muligt, men jeg må tilstå jeg ikke er en ørn til at sætte de indstillinger op ( jeg har selv på min konto lidt problemer med røde krydser, hvor der burde være billeder/genveje på hjemmesider/sites).

vh
Denpete

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-02-04 11:40

som admin, kik i browserens menu under funktioner->internetindstillinger , nu skal dedektiven komme op i dig.
du skal på forsvarlig måde finde de forskelle der er fra admin mellem og bruger 2.
prøv det og skriv så.
Nb. bruger selv win-me/98SE og kender ikke meget til ekstra ting i admin i xp
Mvh Natmaden

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-02-04 17:36

Du har muligvis sat din sikkerhed for højt i IE
Du logger dig på windows med den bruger der ikke kan se post.
I Internet Explorer: Funktioner/internetindstillinger/avanceret her trykker du gendan standarder
I fanen beskyttelse af personlige oplysninger har jeg min skyder ud for 2. nederste
Under fanen sikkerhed trykker du brugerdefineret niveau her trykker du nulstil og i rullemenyen vælger du mellem
Se så om du kan se post
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 19-02-04 18:19

Hej palle...
Har nu gjort som du beskrev. Det hjælper intet. Jeg får ganskevist et site:
http://mail.ofir.dk/check_update.asp i adresselinien, men højre side af siden hos bruger 2 er helt blank.
Hos mig som adm. får jeg web-mailen op og med samme http://mail.ofir.dk/check_update.asp i adresselinien.

VH Denpete

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-02-04 19:57

Nu kunne fejlen skyldes at du ikke har genstartet computeren efter indstillingerne.
Det kunne være sjovt at oprette ny bruger, evnt. fjerne bruger nr. 2 senere (skriveborsindstillinger/mapper tabes vist for bruger nr2)
Men ellers har jeg en mistanke til at der ikke er installeret javascripts, som kan hentes: WWW:Java.com

Dette herunder skulle være indstillet, men du kan lige sikre dig at det er i orden:
Du skal åbne internet explorer og klikke på Funktioner derefter Internetinstillinger og Avanceret rulle ned under Multimedia og sikrer dig at feltet Vis billeder er markeret og derefter klik ok hele vejen igennenm. genstart explorer og så skulle der være billeder.

Sådan tilpasses indstillinger for beskyttelse af personlige oplysninger for alle websteder

Klik på Internetindstillinger i menuen Funktioner i Internet Explorer.
Klik på fanen Beskyttelse af personlige oplysninger, og klik derefter på Avanceret.
Her skal feltet være nedtonet, og der skal ikke være hak i tilsidesæt.....

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 20-02-04 09:36

Hej palle...
Nu har jeg prøvet som foreslået i din sidste kommentar - bortset fra (endnu) at fjerne bruger 2.
Jeg oplever, at når jeg logger på som bruger 2, klikker ind på Ofir, så bliver browseren aldrig (?) færdig med at hente siden, d.v.s. dels den grønne bar nederst bliver ikke fyldt helt ud, og hvis den endelig gør, så står ikonet i øverste højre hjørne (den med evt. Win-logoet) ved med at stå og bevæge sig/bølge.
Det er kun (?) når det er Ofir der klikkes ind på. Andre sites går ok ind. Men aldrig nå jeg logger ind 'hos mig selv' (altså som adm.)

Jeg har forsøgt at midlertidigt tildele bruger 2 adm. rettigheder, og så reparare Office 2000 der også, for så at gå tilbage til begrænset-rettighed. Det har hellerikke hjulpet.
Jeg har forsøgt generelt at reparere min Win Xp Pro-installation også - uden at det hjalp heller.
Så nu mangler jeg vel blot at slette bruger 2 og oprette hende igen.(?)

VH
Denpete

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 20-02-04 10:33

PS. palle:
Når jeg skal slette bruger 2, er det så nok blot at gå i Brugerkonti og slette brugeren dér eller er der andre steder jeg skal slette noget for at være sikker på, at alt er slettet for aktuelle bruger?

VH Dnepete

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-02-04 11:33

/natmaden

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-02-04 16:44

Klik på Start, og klik derefter på Kontrolpanel.
Klik på Brugerkonti.
Klik på Gæst under eller vælg en konto, der skal ændres/slettes.
Klik på slette kontoen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-02-04 09:40

Fejlen kunne muligvis også skyldes at Microsoft Virtual Machine ikke er installeret:
http://java-virtual-machine.net/download.html

Steps to install the Microsoft Virtual Machine:
Download the file using the links above and save it to your harddrive.
Once the file is on your harddrive, execute it and thus load the Virtual Machine.
As the file begins execution, answer Yes to the License Agreement question and then once complete, re-boot your PC.
Once the PC is re-booted you should be set to go.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 24-02-04 08:48

Hvis du sletter bruger 2, vil alt blive slettet, også de evnt. dokumeneter som vedkomne har i sin mappe dokumeneter, men de kan jo evnt. smides over i delte dokumeneter (opret evnt. en mappe der som hedder "bruger 2") Endvidere er der måske bruger 2 e-mails hvis bruger 2 bruger outlook.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 12:56

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 30-05-04 13:51

Tak for svaret pallebhansen.