/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvordan kan man få 353.000 cookies
Fra : Varla
Vist : 507 gange
100 point
Dato : 18-02-04 22:45

Kan nogen fortælle mig hvorfor i alverden computeren bare blev meget langsom og ikke gik helt i sort med sådan en "stak".

Jeg har hjulpet en PC-ejer der havde haft besøg af et barnebarn, og som havde fået lov at surfe på bedstefars hurtige internet.

Heller ikke jeg aner hvordan det gik til, men siden den weekend trænger hans maskine til en omformatering, og det selv om jeg slettede 353.000 (tre hundrede femti tre tusinde) cookies.

Jeg ville have nægtet at tro på antallet hvis jeg ikke selv havde slettet dem. Det tog i øvrigt det meste af den dag.

MVH
Varla

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-02-04 22:49

Nej det kan jeg ikke fortælle dig, men jeg har aldrig hørt noget lignende, Så fik du vel også lagt spyware programmer ind.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-04 22:53

Mon ikke den håbefulde pode har været inde på de sider hvor man kan få 50 åbne siderpå få sekunder og hvor en uoverlagt handling betyder at man pludselig har downloadet et eller andet stygt.
Adaware og parent control vil nok være nyttigt.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-02-04 22:55

Hvad med "paranoia-pakken" fra Spywarefri ???
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-04 23:00

Jeg studsede også ved dette påstulat, men så tænkte jeg : Hvis jeg var rigtig kunne jeg sikkert også i en eller anden JavaScript/VBscript/ASP/PHP-ting kunne skrive en rekursiv cookie rutine ( ..en funktion/procedure der kalder sig selv) der 'fodre' klienten med cookies.

En ny trend blandt idioter?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 23:00

Hva med Password på "fingrene væk"

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 23:01

Det kan sku da ikke lade sig gøre på en week-end det er da garanteret også manden selv der har været med til at hente dem over en længere periode var det nogle me xxx på for så kan jeg da godt forstå at han ikke vil indrømme det overfor en der skal hjælpe ham for han er åbenbart ikke selv klar over at de var der for så havde han vel selv slettet dem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 23:01

"mole"
Siger du dermed du er idiot

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 23:03

Der er da også dato på cookies så det må man da helt klart ku se mvh Sune

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-04 23:06

Skitserer lige pseudo koden :

funktion igen(id) :
[
Tjeck cookie id hos klienet;
Hvis lavere id eller ingen id : forøg id med 1;
Dan cookie med id;
Send cookie med id;
Kald igen(id);
]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 18-02-04 23:07

Svar til især Sunowich er at jeg det også var min første tanke, men et par dage efter surfede min hustru en halv times tid for at søge efter en billig ferierejse, og på den halve time fik hun 13.000 cookies og temporære filer. Og den maskine bliver kontrolleret hvar eneste ene morgen ved opstart hvor jeg laver en total kontrol af samtlige filer på C-disken plus en lige så total viruskontrol for alle tilfældes skyld.
Så herefter tør jeg ikke påstå noget som helst, men jeg har endnu en gang vist ham hvordan han selv kan følge udviklingen. JEg fatter det fortsat ikke.

De havde i øvrigt sig i mapper under mappen
Temporary Internet Files
Content.IE5
og disse mapper er ikke umiddelbart synlige når man bruger stifinderen uden at gå helt ned på mappen "Content.IE5"

Det tog helt op til knap 3 kvarter for at slette den værste af disse underligt nummererede subdirectories, og der var kommet ret mange af disse subdirectories.

Underligt, altså !
MVH
Varla

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-04 23:07

refi -> Nej, blot

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-04 23:10

lavere, lig med eller ingen id ;

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 23:11

Varæla tjekkede du så også datoer på dem ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 23:11

Ups Varla

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 18-02-04 23:14

Svar til Sunowich. Næh da jeg så den første med tusindvis af cookies så fattede jeg meget hurtigt at de skulle bare slettes, og det skulle være nu, hvorefter jeg gik råt i krig uden at tænke mere på datoer.
Det kan jeg så godt begræse lidt bagefter, men sket er sket.
MVH
Varla

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 18-02-04 23:14

Ups - begræde

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-02-04 23:20

det kan være der er nogen i en af disse http://www.kandu.dk/dk/kat/3 kategorier som ved noget. ihvertfald har du postet det forkerte sted

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 110 point
Dato : 18-02-04 23:20

Nå ja så er det løb jo kørt men jeg tror stadig ikke de er samlet af en knægt på en week-end mvh Sune Ps men det var en hulens masse

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-04 23:25

Om en uge har jeg forfattet et script. Så kan I jo prøve det!

Jeg tror jeg mixer det ind i min irriterende 'igen.html'

Go' fornøjelse..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-04 23:28

Ps. Jeg begrænser naturligvis den rekursive rutine med en test, så ikke tingene løber løbsk. Skal vi sige en øvre grænse på 353.000 ???

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Varla

Dato : 18-02-04 23:29

Tak for svaret Sunowich.
Det må du Uffe29 da meget undskylde. Jeg er aldrig gået så hårdt op i hvor mine spørgsmål bliver besvaret, men jeg har da tidligere forsøgt under EDB og de var både nedladende, hånlige og afvisende overfor en glad amatør som jeg, og de henviste mig altid til andre kategorier.

Desværre kender jeg ikke hele Kandu's hierarki, så jeg trækker mig ud NU, men jeg synes Sunowich har svaret mig både venligt og forstående og jeg fik da et par ting at huske på næste gang jeg ser et sådant problem.
Tak Sunowich

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 23:34

Det bare i orden bukker og Takker herfra vil også se dyner nu

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-02-04 23:37

Varla
Du skal også blæse på det hieraki, det gør vi andre - der er plads til os alle. Så på snarlig genhør Varla.

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-04 23:38

Varla -> Du gør; som du har det bedst med. Sådan skal det være

Mine indlæg var blot for at pointere, det rent teknisk burde kunne lade sig gøre f.eks på en chat-side der opdateres hvert 2. sekund eller ved en 'kaskade' side (..en der hele tiden åbner flere vinduer) at 'fodre' klienten (DIG) med en sværm af cookies.

Trist, men sandt

På et eller andet tidspunkt er der en irriterende kode-nørd (..som mig ? ) der opdager 'fidusen'.

Tak for idéen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-02-04 23:39

arj, hold da op mand....
Jeg er da hverken nedladende, hånlig og/eller afvisende og har ej heller skældt dig ud

klig her---> http://www.kandu.dk/dk/faq.asp#14

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 18-02-04 23:44

Næh, jeg har truffet dem meget værre på siderne med EDB.
MVH
Varla

Kommentar
Fra : s_ild

Dato : 19-02-04 02:10

bare lidt info
353000 sekunder er lidt over 4 døgn.
tankevækkende
hilsen. S_ild

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 19-02-04 07:33

For knap 3 år siden og inden min pensionering blev vor mailserver bombarderet med mere end 10.000 mails pr. døgn, og i perioder af op til 35 i minuttet.

Alle såvel indgående som udgående mails blev viruskontrolleret af serveren, og alligevel opsamlede vi kun langsomt en kø, så det varede en lille uge inden det blev så alvorligt at vi opdagede at vi havde en relæfunktion stående "åben", hvilket absolut ikke var hensigten, men den stoppede vi så, og slettede den 1. maj om eftermiddagen køen på ca. 24.000 resterende mails. Et lille eftersyn viste nemlig at hensigten med disse mails syntes at være optakten til et angreb på AOL. Vi tog telefonisk kontakt til 3 mailservere der ligesom os var udsat for bormbardementet, heraf de 2 i USA og stoppede for afsenderne ved at omprogrammere vore filtre.

Jeg kan derfor ikke anse 353.000 cookies fra fredag eftermiddag til søndag aften på en 1 mb internetforbindelse for urealistiske, men jeg undrer mig fortsat, og tror også der må have været et par stykker fra før den famøse weekend.
Men det kan jeg ikke bevise og weekenden har under alle omstændigheder været ekstraordinær.
MVH
Varla

Kommentar
Fra : s_ild

Dato : 19-02-04 07:45

Ja det er godt nok mange!
og det var ikke for at jeg ikke tror det,
der må have været fart på.
hav en god dag.
venlig hilsen S_ild

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 19-02-04 07:54

Alt forladt.
Først troede heller ikke jeg på muligheden, men efter at min hustru fik "slæbt" 13.000 ned på en halv times tid, så undrede jeg mig da godt nok, og mit spørgsmål blev egentligt stillet fordi jeg fortsat undrer mig.
Under alle omstædigheder tak både dine og andres kommentarer.
MVH
Varla