/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Formatere gammel harddisk ???
Fra : ppk
Vist : 401 gange
100 point
Dato : 18-02-04 21:01

Hej

Jeg har for nydligt sat en ny HDD i som mit C drev, og så samtidigt sat den gamle i som extra drev (K)

Nu vil jeg så gerne FORMATERE den, og bruger funktionen formatere i windows kør.
Den fortæller størrelsen og at data vil gå tabt, men vender tilbage med beskeden at der er et program der bruger disken og at det skal afsluttes først før formateringen kan fortsætte, men jeg kan med min bedste vilje ikke se hvilken program det skulle være.

Jeg har også fjernet alt på disken manuelt via stifinder, men beskeden kommer stadig at der er et program der bruger enheden.
Kigger jeg i stifinderen, er der ikke noegt på disken men der er en størrelses forskel på størrelsen af HDD og så hvad der er tilbage. Forskellen udgør ca. 40 GB ud af de 160 GB HDDèn er på.

Så derfor hvad skal jeg gøre for at formatere mit extra drev ?????

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 21:07

Prøv med Aida der kan du se alt på disken og din puter det er her http://www.freefiles.dk/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=83 Mvh Sune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-02-04 21:07

Hvilket styresystem bruger du.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 21:10

Du kan også gå i promten i opstarten da win ikke er aktiveret der og så formatterer f derfra Mvh sune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-02-04 21:20

Hvis du har win 98:
Brug startdiskette>fdisk>find din HD>slet/opret/formater din HD
Hvis du har win2000/XP:
start>hjælp>skriv diskhåndtering>søg>åbn diskhåndtering>
vælg den disk du vil slette/formatere>h-klik>formater
Emesen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 21:32

Den er sikkerk partitioneret

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 18-02-04 21:58

Hej

Mit styresystem er Windows XP Pro !
og disken er IKKE partioneret.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 22:08

Vil det sige du her 40 GB du ikke kan se???????
Hvis du kan se den i stifinder viser den så ikke de 40 GB eller viser den kun de 120

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 22:14

Kan du heller ikke se noget i Aida??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 22:27

Hallo Ppk Er du der ?????

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 18-02-04 22:39

Jeps jeg er her !!!!

Hilsen preben

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 18-02-04 22:44

Hej

Det pudsige er bare når man har slettet alt via sin stifinder, og stadig ikke kan formatere HDDèn. Så burde der vel ikke ligge mere som kan forhindre at den bliver formateret ?

Men det ser stadig ud til at der ligger omkring 36 GB på den so er usynligt.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 22:49

Hvor stor fortæller den dig den er 120 eller 160
Siger den at der er 36 GB i brug.
Eller er problemet blot at den ikke kan handle mere end 120 GB

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 18-02-04 23:02

hej refi

Den siger at min 160 GB er på 149 GB og de 36 GB er noget jeg har regnet mig frem til yderligere som skulle mangle, men lige nu er jeg ved at fjerne nogle gamle chkdsk filer der lå og roede.

Jeg bruger også NTFS systemet, maskinen er en Athlon XP 2800+ og iøvrigt har disken tidligere fungeret som c: drev, men da en virus kom og knaskede i den og windows gik ned, måtte jeg installere en ny disk og så redde det jeg kunne på den gamle når den var sat som extra drev.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 23:10

Så er resten måske harddiskfejl den ikke bruger.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 23:15

HAR DU PRØVET AIDA 32 ???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-02-04 23:15

Ja winxp lægger nogle system filer ind på alle harddiske! Du kan jo prøve at slå systemgendannelse fra på drevet og så se om du kan formatere det?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 18-02-04 23:17

Hej refi

Mystikken breder sig !!!!!
Den gamle chkdsk fil jeg fandt på drevet, bad jeg den om at slette og pludseligt er der kommet 2 mapper der hedder noget med FOUND.000 og FOUND.001 som fylder over 3.5 GB og indeholder bl.a. noget musik som der tidligere er forsvundet i forbindelse med mit virusangreb, og musikken er endda spilbar og fejler intet.

Men det må jeg studere nærmere i de næste par dage.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 18-02-04 23:19

Hej Sunowich

jeg har ikke prøvet AIDA endnu, det kommer nok til at vente til imorgen, så hører du/i nærmere her på KANDU.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 23:28

Pas nu på at virussen ikke er der endnu skynd dig at scanne den før du gør ydeligere Mvh Sune Ps til det sku du hente Avg Hvis du ikke har det i forvejen det er et af de badste http://www.grisoft.com/us/us_index.php

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-02-04 09:43

Det havde været rart at vide hvilket styresystem du bruger.
Jeg mangler tilbagemelding om mit forslag.
Så jeg hopper af her.
Emesen.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 19-02-04 16:38

Hej emesen

Angående dit spørgsmål om styresystem, henviser jeg til mit svar længere oppe fra 18-02-04 kl. 21.58

Dit foreslag er IKKE droppet/prøvet endnu, da jeg har noget på disken jeg skal have flyttet først.

Så jeg skal hermed beklage hvis du er blevet overset i informationsstrømmen.

Hav en god dag

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-04 00:10

Hvordan går det så lige med dit problem ?? Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : ultra2

Modtaget 100 point
Dato : 02-03-04 22:06

hvis du har haft vurus er der kun en ting at gøre for at være sikker.
brug din start disk f disk mbr gen start opret patision gen start formatere

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 20:56

Er dit spørgsmål blevet besvaret? Så accepter venligst et svar

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 11-06-04 23:09

Tak for svaret ultra2.