/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Start/Stop en Service via PHP
Fra : EazyOne
Vist : 490 gange
500 point
Dato : 18-02-04 17:07

Jeg har en (web-)server stående, med Windows, der udover at have en PHP-baseret hjemmeside kørende, ligeledes hoster en spilleserver.
Spillet køres som service, og mit spørgsmål er flg:
Kan man lave et script, hvor man fra hjemmeside(altså "udefra") kan starte/stoppe en specifik service(spilserveren)?.

På forhånd tak
/EazyOne

Kommentar
Fra : skynet

Dato : 18-02-04 23:56

ja det kan man godt man det er ikke lige til jeg kan se om min ven kan hjælpe den har er programmør ok

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 19-02-04 15:57

Jeg venter med spænding!..

/EZ1

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 20-02-04 00:35

Point forhøjet til 500!...

Jeg er desperat!... :-/

/EazyOne

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 20-02-04 08:20

Har du lagt ind på eksperten.dk, det er lidt mindre "familie-hygge" site end dette. Hardcore spg bliver ikke så tit besvaret på kandu

Kommentar
Fra : ysangkok

Dato : 22-02-04 16:16

Her kan du se hvordan man gør det i asp:
http://www.devx.com/vb2themax/Tip/19288
Jeg ved godt at det skulle være i PHP, men det kunne være det var mugligt at inkludere ASP siden i PHP siden via <IFRAMAE> eller bare lade som om ASPen var et gif-billede på 1x1 pixel????

Accepteret svar
Fra : Jin2k

Modtaget 500 point
Dato : 27-02-04 13:37

Hejsa

Du kan køre en shell_exec med komandoen "net start [service]"/"net stop [service]"...
For at finde ud af hvad [service] skal være, kan du bare køre "net start" i en kommando-promt eller tjekke navnet under Kontrolpanel -> Administration -> Tjenester...

/Jin2k

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 27-02-04 17:50

Jin2k> Det er somme tider man skal lede i det simple.... du er jo genial!..
Jeg havde slet ik tænkt på shell_exec :-/

Jeg skriver et lille tillægsspørgsmål på et tidspunkt da jeg regner med at adskille spille- og webserver, og har derved behov for at kunne køre kommandoen på en anden maskine, men sføli fra webserveren... (jeg kan ikke huske de rigtige syntakser på NET-kommandoen!)
hmm.. nu har jeg næsten allerede stillet spørgsmålet alligevel!..
Jeg opretter et 200-pts. spørgsmål til den der kan løse problemet for mig!.. (ja..jeg ved det..: jeg er doven!)

Altså: Jeg skal kører et PHP-script(shell_exec) fra min webserver, der derved starter/stopper en service på en anden server i netværket!

Regards
JCSAndersen

Godkendelse af svar
Fra : EazyOne

Dato : 27-02-04 17:52

Tak for svaret Jin2k.

Lige hvad jeg havde brug for!..
Jeg sender yderligere 200pts, til dig (eller en anden) der kan svare på mit tillægspørgsmål!

/JCSAndersen